omin voimin eroon alkoholiriippuvuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja holismi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kyllä väitän, että semmonen pikku hiljaa vähentely ei pidemmän päälle toimi. Saatan toki olla väärässäkin, sillä omin voimin lopettamisesta ei lähipiirissä kokemusta ole. Sen sijaan olen erittäin läheltä seurannut erään läheisen kamppailua alkoholismin kanssa. Lähes viikoittain hän päätti, että nyt täytyy ainakin vähentää, mutta ei se koskaan toiminut. Kukas sen sitten määrittelee että mikä on tarpeeksi vähän, se alkoholiriippuvainenko?!

Vain totaalinen lopettaminen auttoi. Ei tippaakaan enää.

Mä oon päässy irti omin lääkityksen avulla. Oikein ihmettelen miten pitkään olen jo pllut juomatta; yli puoli vuotta ainakin! Eli tarvittaessa rauhottava mutta muuten mielialaläääke on parantanut mielialaa niin etten koe tarvetta juoda.

Kun kerran olet alkoholisti, ei sinusta koskaan tule kohtuukäyttäjää, valitettavasti. Sinun on lopetettava kokonaan. Kun on näin voimakasta riippuvuudesta kyse, suosittelen sinulle kääntymistä lääkärin puoleen. He eivät sinua tuomitse, päinvastoin. Hae apua, se kannattaa. Jos olet pidempään juonut alkoholia noin suuria määriä viikossa, voivat vieroitusoireet olla pahimmillaan kohtalokkaat eli saatat jopa kuolla niihin. Siksikin on tärkeää että käännyt ammattilaisten puoleen. Heillä on tehokkaita lääkkeitä.

Lääkärit ja psykiatrit ei ymmärrä alkoholiriippuvuudesta mitään, soita AA päivystävän numeroon tai Lapuan minses. hoidon tai jonkin muun päivystävään numeroon niin saat hyviä vinkkejä.
Avominne hoidolla on myäs maksuttomia informaatiotilaisuuksia josta saa vinkit selviytymiseen.

http://www.avominne.fi/

Eikä mitään mieleen vaikuttavia lääkeitä, eivät tehoa alkoholiriippuvuuteen vaan koukuttavat lisää, joku on voinut vähentää alkoholinkäyttöä, mutta syövät nyt suu vaadossa tabletteja.

Alkuperäinen kirjoittaja Topi:
Eikä mitään mieleen vaikuttavia lääkeitä, eivät tehoa alkoholiriippuvuuteen vaan koukuttavat lisää, joku on voinut vähentää alkoholinkäyttöä, mutta syövät nyt suu vaadossa tabletteja.

Tää on kyllä totta. Minnestähän saa pitkän listan lääkkeistä, joihin alkoholistin ei enää ikinä saa koskeakaan.