kihomadoista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Paniikki pukkaa...läytyykö ketään joka olisi ilman suurta vouhotusta päässyt eroon kihomadoista. Eli asianmukaisella lääkityksellä ja seuraavan päivän hyvällä siivouksella?
vai tarviiko todella koko omaisuus saunottaa ja joka päivä siivota koko kämppä?
 
Meiltä on lähtenyt monesti, vaan aina tullut samasta paikasta myöhemmin takaisin :(
Mikäli Pyrvin ei tehoa (kuten monesti käy) lääkärin reseptillä saa tehokkaampaa lääkettä.
Koko perheen hoito samalla kerralla ja lääkekuuri + siivous uusiksi 2 viikon päästä.
Kannattaa kertoa tartunnasta päiväkodissa/koulussa sekä lähipiirille, niin muutkin mahdolliset tartunnan saajat saadaan hoidettua, eivätkä madot tartu sitä kautta uudelleen.
Siivouksessa kannattaa olla kyllä huolellinen. Ei tarvitse sitten toistaa kaikkea uudellee 2kk:n (itämisaika) päästä uudelleen.
Meillä ei ole saunotettu mitään. Pesty 60 asteessa sekä pakastettu sellaisia, mitä ei ole voinut pestä.
 

Yhteistyössä