Omakotitalo ja ystävän painostus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ostettiin jonkunen vuosi sitten omakotitalo isolla pihalla. Ollaan siivoiltu pihaa entisen asukkaan jäljiltä pari kesää tässä ja muutenkin laiteltu, ensimmäinen puolivuotinen meni sisätilojen remontointiin.
Ystävä painostaa koko ajan laittamaan herraties mitä kasvimaata ja kukkapenkkiä. Minua ei kiinnosta kasvattaa vielä mitään ennenkun tämä piha on valmis. Hän ei ymmärrä sitä, tekisi mieli huutaa, että tämä on MINUN, ei sinun, älä puutu!

Hän katselee netistä kukkia ja taimia ja tuputtaa sitten niitä minulle... Meillä on ihan erilainen makukin, en tykkää puolistakaan mistä hän tykkää, joten hän sitten suuttuu kun sanon ei..

Onhan se kiva, että on hengessä mukana jne mutta tekis mieli heittää hanskat tiskiin ja antaa rehottaa koko pihan... Ja sitten jos teen jonkun ratkaisun mikä miellyttää minua ja miestä niin tulee kommenttia "ai sä laitoit ton toho.." "mikäs tämä tämmönen systeemi on"..

Niin raivostuttavaa!!

[QUOTE="vieras";28604519]Mitäs jos sanot suoraan?[/QUOTE]

Olen koittanut, mutta jotenkin sanat ei tule ulos... Olen vihjaillut ja esimerkein puhunu asiasta, mutta ei mene jakeluun...

Sanot joka kerta, että laitat, kun olet valmis ja haluatte silloin tehdä itse miehesi kanssa päätökset. Ei ole sinun syysi, jos toinen siitä nokkiinsa ottaa.

[QUOTE="vieras";28604539]Sanot joka kerta, että laitat, kun olet valmis ja haluatte silloin tehdä itse miehesi kanssa päätökset. Ei ole sinun syysi, jos toinen siitä nokkiinsa ottaa.[/QUOTE]

Eihän se olisi, mutta tuntuu pahalle ajatella,että pahimmassa tapauksessa menee välit tämän asian takia.. On aika pitkävihainen ihminen kyseessä.

Hyvää tarkoittavat ihmiset saattaisi saada rauhoittumaan sillä, että kiittää ja kehuu ehdotuksia. Mieluummin innokkaan ilmeen kera ja kuuntelee sujuvasti asian loppuun asti. Monelle on tärkeää saada auttaa ja neuvoa, joten suotakoon se ilo ystävällesi. Jos tulee puhetta, ettei mitään ala tapahtumaan sanot vain sisäistäväsi vielä neuvoja ja laskevasi siihen liittyviä kuluja. Lopuksi voit sanoa mmmmmm :D

[QUOTE="aapee";28604573]Eihän se olisi, mutta tuntuu pahalle ajatella,että pahimmassa tapauksessa menee välit tämän asian takia.. On aika pitkävihainen ihminen kyseessä.[/QUOTE]

No joo, tulee ihan mieleen yksi minun "ystävä". Vtun itsekäs pska jne..
Eikä todellakaan ymmärrä ettei kaikki ole ja mene niinkuin hänellä olisi mieleistä!!!!

Mun se ystävä on vielä tosi katteellinen aina, ja yrittää purkaa oman kateutensa mm. mustamaalaamalla ja haukkumalla aina kaikkea muhun ja muihinkin liittyvää, mistä hän kateellinen..

Ei "onneksi" asuta omakotitalossa, vaan kerrostalossa. En tiedä mitä kaikkea hän meidän ok-talosta vielä kekseliski, ..kun nyt jo meidän kaksiossa riittää niin paljon vikaa, mm. isohko keittiömme on "aivan hirvee" ja io parvekekkaan ei kelpaa hänelle.

Älä anna sen sun kaveris "vaan tehdä päätöksiä" sun puolesta. Ottaa vielä vaan kaiken kunnin itselleen. :)

Sanot vaan suoran että piha ei oo vielä siinä kunnossa kuin haluat, että se olisi valmis erillaisille istutuksille ja että te miehen kanssa ootte vielä vähän harkintavaiheessa sen suhteen että mitä laitatte, kun sä haluat sitä ja mies "ehkä" sitä. En tiiä, luulis sen kyllä tajuavan. En mä ite kehtais olla semmonen kukkahattutäti mun kavereillee että "päättäisin" heidän puolestaan istutuksistakin..
Onko sun kaverilla itsellään omakotitaloa, -tai mahdollisuutta laittaa mitään istutuksia, mistä hän selkeästikkin pitää?

[QUOTE="vieras";28604587]Hyvää tarkoittavat ihmiset saattaisi saada rauhoittumaan sillä, että kiittää ja kehuu ehdotuksia. Mieluummin innokkaan ilmeen kera ja kuuntelee sujuvasti asian loppuun asti. Monelle on tärkeää saada auttaa ja neuvoa, joten suotakoon se ilo ystävällesi. Jos tulee puhetta, ettei mitään ala tapahtumaan sanot vain sisäistäväsi vielä neuvoja ja laskevasi siihen liittyviä kuluja. Lopuksi voit sanoa mmmmmm :D[/QUOTE]

Taidanpa kokeilla tätä :D

[QUOTE="aapee";28604531]Olen koittanut, mutta jotenkin sanat ei tule ulos... Olen vihjaillut ja esimerkein puhunu asiasta, mutta ei mene jakeluun...[/QUOTE]Tyypillinen nainen. Ja sitten rääytään internetpalstalla kun asiat eivät mene niinkuin haluaisi ja viestit eivät mene jakeluun.

Suuri osa harrastaa tuota samaa omassa parisuhteessaankin ja sitten ovat täysin monttu auki äimänä kun puoliso ei tajua vihjailuja.

No joo, tulee ihan mieleen yksi minun "ystävä". Vtun itsekäs pska jne..
Eikä todellakaan ymmärrä ettei kaikki ole ja mene niinkuin hänellä olisi mieleistä!!!!

Mun se ystävä on vielä tosi katteellinen aina, ja yrittää purkaa oman kateutensa mm. mustamaalaamalla ja haukkumalla aina kaikkea muhun ja muihinkin liittyvää, mistä hän kateellinen..

Ei "onneksi" asuta omakotitalossa, vaan kerrostalossa. En tiedä mitä kaikkea hän meidän ok-talosta vielä kekseliski, ..kun nyt jo meidän kaksiossa riittää niin paljon vikaa, mm. isohko keittiömme on "aivan hirvee" ja io parvekekkaan ei kelpaa hänelle.

Älä anna sen sun kaveris "vaan tehdä päätöksiä" sun puolesta. Ottaa vielä vaan kaiken kunnin itselleen. :)

Sanot vaan suoran että piha ei oo vielä siinä kunnossa kuin haluat, että se olisi valmis erillaisille istutuksille ja että te miehen kanssa ootte vielä vähän harkintavaiheessa sen suhteen että mitä laitatte, kun sä haluat sitä ja mies "ehkä" sitä. En tiiä, luulis sen kyllä tajuavan. En mä ite kehtais olla semmonen kukkahattutäti mun kavereillee että "päättäisin" heidän puolestaan istutuksistakin..
Onko sun kaverilla itsellään omakotitaloa, -tai mahdollisuutta laittaa mitään istutuksia, mistä hän selkeästikkin pitää?

"Hyvä", etten ole ainut :D Ei hänellä ole, asuu kerrostalossa, siksi kai hän onkin niin innoissaan tästä... Olen miettinyt, että jos otettais viikko lomaa täistä ja painettais aamusta iltaan töitä pihalla, että saatais kaikki äkkiä valmiiksi niin hän ei vois enää sitten suunnitella mitään :)

[QUOTE="huoh";28604604]Tyypillinen nainen. Ja sitten rääytään internetpalstalla kun asiat eivät mene niinkuin haluaisi ja viestit eivät mene jakeluun.

Suuri osa harrastaa tuota samaa omassa parisuhteessaankin ja sitten ovat täysin monttu auki äimänä kun puoliso ei tajua vihjailuja.[/QUOTE]

Kyllä mä miehen kanssa voin puhua mistä vaan ja suoraan :) ja tämänkin ystävän kanssa melkein kaikesta muusta kun tästä :D tällaiset tilanteet on hirveitä, ystävä suuttuu niin helpolla ja sit mä annan periks... Minkäs sitä luonteelleen voi :/

Yhteistyössä