vierailija
Tuo saattaa unohtua helposti
Tuo saattaa unohtua helposti
noin kirjoitinTuosta on suurta apua kun täyttää ruokapäiväkirjaansa
Se voi lukea myös vehnäproteiini- sanalla aineksissaPahojen vatsavaivojen takia olen ollut jo pian vuosikymmenen gluteenittomalla. Mikään ei saa vatsaa niin kipeäksi kuin gluteeni. On mulla muutama muukin ruoka-aine, jota vältän vatsan takia, mutta gluteenin kanssa tosiaan ihan ehdoton ei.
Lektiinien takia en söisikään mut kanat voisi tykätä?Jos jollakulla on härkäpapujauhoista tehdyn leivän ohje, niin voisiko laittaa sen tähän ketjuun? Olen yrittänyt itse saada hyvää leipää aikaiseksi härkäpapujauhoista, mutta en ole saanut syömäkelpoista.
siihen täytyy merkata ihan kaikki, myös ne mitä ei syö/juo vaikka käyttää iholle, silmiinTuosta on suurta apua kun täyttää ruokapäiväkirjaansa
Hyvä!Meillä on keliaakikko perheessä ja meillä syödään kokolailla melkein kaikki ruuat gluteenittomina. sen olen huomannut, että olo on todella paljon parempi, kun syö gluteenitonta, verrattuna siihen, jos söisi gluteenillisia.![]()
Ja nyt kuivatetaan ensi kesää vartenKanat kyllä syövät niitä joten nyt ne kokonaiset herneet/pavut ruukkuun![]()
Possut tahtoo syödä kaiken juurineenPossu ei tiedä niistäkään
Mitä tarkoitat omaehtoisella?Ihan rehellisesti sanottuna en jaksanut alkaa poimimaan tiedonmurusia jokaisesta yksittäisestä keskustelusta, joten heitän nyt ihan erillisen kysymyksen ilmoille. Teen pientä tiedonkeruuta omaehtoisesta gluteenittoman ruokavalion noudattamisesta. Eli kysymyksiin kelpaavat vastaamaan ihmiset, jotka eivät kärsi keliakiasta vaan noudattavat tätä dieettiä muista syistä. Ja näistä syistä juuri haluaisin tietää. Tarkoitus ei siis ole väheksyä kenenkään tottumuksia. Eli: Miksi noudattaa gluteenitonta ruokavaliota muusta kuin lääketieteellisestä syystä? Mitä tuntee siitä hyötyvänsä? Millä tavalla tämä hyöty näkyy verrattuna aiempaan, gluteenia sisältäneeseen ruokavalion? Ollaanko tietoisia ruokavalion mahdollisesti epähyödyllisistä vaikutuksista, joista on myös ollut puhetta, kuten tottuuko elimistö gluteenittomuuteen ja ns.normaaliin ruokavalioon palaaminen voi tuottaa vaikeuksia, tai muista vastaavista? Kiitos jo etukäteen vastauksista, niistä on iso apu![]()
Just yritän kuivattaa pientä erää ( siemenistä ensi keväälle) mut homehtuvat heti. Homeiset eivät ainakaan idä.Ei niitä lektiinejä ihminen pysty hyödyntämään mut varmaan possu
Hyvä et oli tunto tallella!Tajusin, miksi karamellit tekevät vatsan kipeäksi: niissä on viljaa. Sen sijaan viljattomat karkit eivät kipeytä vatsaa.
Ja entisaikaan jopa hevosenpaskaaPossut tahtoo syödä kaiken juurineen
Sehän on hyväEn tiedä, mutta tämä ketju sai kyllä ajattelemaan![]()
noinTuosta on suurta apua kun täyttää ruokapäiväkirjaansa
Nimenomaan! Aistit on hyvä olla tallellaHyvä et oli tunto tallella!
Paitsi näköaistiNimenomaan! Aistit on hyvä olla tallella