"omaa sukua" lyhenne

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
miten se oikeesti lyhennetään? facebookissa näkyy olevan os ja os. mut muistelisin et olis o.s. mikä on oikein? facebookiin laittaisin minäkin tyttönimeni myös.
 
o.s. mutta sitä ei kai liieemmin enää käytetä. Enemmänkin olen nähnyt vaan edellisten sukunimien edessä lyhennyksen ent. riippumatta siitä, onko se tyttönimi vai vaan muuten entinen nimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten se oikeesti lyhennetään? facebookissa näkyy olevan os ja os. mut muistelisin et olis o.s. mikä on oikein? facebookiin laittaisin minäkin tyttönimeni myös.

haluatko välttämättä laittaa sen näkyviin? sähän voit laittaa sinne asetuksiin entisen sukunimen, joka ei näy. jos joku hakee sua sillä nimellä, niin löytää.
 
Virallisesti o.s. mutta kuten ultramariini sanoi, niin niin harvoin enää käytetään, lähinnä kuolinilmoituksissa ja hautakivikaiverruksissa.
Mutta virallisesti siis pisteet on kirjainten jälkeen.
 

Similar threads

Yhteistyössä