Siis kuka on sukua vai "sukua"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä pohdiskelin omaa tilannettani

Olenhan mie täti juu. Mutta veljeni lapset jotka ovat syntyneet kun olin teini-iässä kutsuvat minua nimeltä. Sisareni ja isäpuoleni lapsenlapset kutsuvat minua Tiia-tädiksi ( nimen kanssa koska usein meitä on iso porukka kasassa ) Muutaman oikein hyvän ystävän lapset kutsuvat minua samoin Tiia-tädiksi.
Miehen vanhimmat sisarten lapset kutsuvat minua nimeltä mutta mieheni on aina eno. Mutta sitten ne lapset jotka ovat syntyneet sen jälkeen kun minä tulin sukuun niin he taas kutsuvat minua Tiia-tädiksi.
Sekavaa? Kenties. Mutta olemme samaa sukua, en kyllä jaksaisi loukkaantua moisesta, eiköhän tässä elämässä ole suurempiakin asioita pohdittavana.

Mä olen aina luullut että ko mennään naimisiin ni siinä tuloo toisen koko suku omaksikin suvuksi, siis kaikki yhdistyy. Näin ainaki meillä puhuttiin kaikista tai seuraavista...eli enkä mä ole (mies sanoo ettei heillä ainakaan) mieheni veljen lapsen täti? Siis ymmärrän kyllä että OIKEA täti on sisko mutta meillä kyllä oli samanlein täti myös isän veljen vaimo...mä oon luullu ettei oo eroa onko täti vai "täti"...????
Miten se sit IHAN OIKEESTI menee ja miten teillä?
Mä olin kyllä loukkaantunut kun mies sanoi ettenhän mä OIKEESTI oo sukua?!!!!
Veljen vaimo Käly. isän veli on setä, kuten isän sisko on täti

Yhteistyössä