Millainen mitoitus reimalla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulee hulluksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulee hulluksi

Vieras
Reilua vai niukkaa? Entäs Cirafilla?

Meillä olis talveksi Reiman 92cm haalari ja Cirafin 92cm 2-os puku (henkeselihousut).
Nyt kun muistelen (talvijemmassa, enkä saa helposti tuumailtavaksi sitä) tuota Reiman pukua ni tuntuu järkyttävän isolta nyt 86cm käyttävälle 1,5v:lle!

Ciraf ei muistini mukaan olis ollut niin iso, toki vaikuttaa varmaan sekin et on 2-os, ni ei näy kokonaisuudessaan siinä niin se koko ;)

Remun 86cm vk-puku oli tänään päällä ku satoi, oli vieläkin reilu.

Miten et pitäisköhän kuitenki koittaa löytää jostain 86cm haalari varalle..

Ps. keväällä käytössä samaan aikaan Lassien 74cm, Reiman 80cm, Remun 86cm, koita nyt sitte tässä jotain arvioda :D

Mun kokemuksen mukaan Reiman talvihaalareissa menee koot aika lailla lapsen pituuden mukaan eli jos lapsi on syksyllä 92cm pitkä, niin 92 cm haalari pitäis mennä vielä tänä talvena.

Hankalaa kun eri merkkien koot vaihtelee noin paljon. Usein pitäydyn tutussa merkissä ja ostan seuraavan koon, vaikka mieli tekisi vaihdella eri merkkien välillä.

Tämä ei välttämättä ap:tä auta, mutta kerron kun kävin vertaamassa:

Reimatec normaalimallin koko 80, Reimatec babymalli koko 74 ja Lassie vyötärömalli koko 80 on kaikki tismalleen saman kokoisia. Äitiyspakkaus vm 2010 haalari on lahkeet suorina saman kokoinen kokonaispituudelta, mutta lahkeet on siinä suhteessa pidemmät ja niska-peppu osa vähän lyhyempi kuin noissa yllä mainituissa.

Cirafin koon 62 kaksiosaisessa oli todella lyhyet lahkeet ja hihat, mutta takissa leveyttä vaikka miten paljon sekä lappuhaalarin etuosa tuli ihan kurkkuun saakka. Siis ihan outo malli. Toivottavasti isompien kokojen mitoitus on paremmin kohdallaan.

Mä käytän paljon Reimaa ja musta niiden koot on ihan oikein. Eli ostan vaikka 112 senttiselle syksyllä 116 senttisen haalarin niin menee koko talven ja vielä seuraavana syksynä ihan hyvin.
Ciraf on mun kokemuksella ihan hehtaarikokoa. Tosin meillä on ollu vaan muutama sisävaate niiltä.