Oma kumppani = paras ystävä ja ainoa ystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tritonia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tritonia

Jäsen
07.07.2013
32
0
6
Löytyykö muita sellaisia, jotka tuon voisivat allekirjoittaa?

Facebookista löytyy ystäviä ja tuttavia, mutta ihan tosielämässä mieheni on ainoa ystäväni. Joskus olen tuntenut itseni hyvinkin yksinäiseksi, mutta en enää mieheni ansiosta. Mutta myönnettäköön, että kiva olisi joskus viettää tyttöjen iltoja tai lähteä jonkun tyttökaverin kanssa yhdessä lenkille tai mitä tahansa. Vaikka kumppani kuinka olisikin paras ystävä, jonka seurassa viihtyy todella hyvin ja jolle voi puhua ihan kaikesta, niin omaa sukupuolta olevan sydänystävän puuttuminen kyllä tuntuu.

Olen sitä mieltä, että ihmisessä ei tarvitse olla mitään vikaa, jos hän ei omista ystäviä. Syitä siihen voi olla useita, kuten on itsellänikin, eikä aikuisiällä enää ole niin helppo luoda uusia ystävyyssuhteita, varsinkaan jos ei ole työelämässä eikä omista sellaisia harrastuksia missä uusia ihmisiä voisi tavata. Niin, ja toistaiseksi vielä kun olen lapsetonkin, niin ei ole niitä lasten kavereiden äitejäkään keiden kanssa tehdä tuttavuutta. Koiraihmisenä nautin siitä, kun lenkillä tapaa koiratuttuja ja vaihdetaan kaikenlaisia kuulumisia, mutta ei nekään jutustelut ikinä mihinkään tapaamisiin johda. Ennen mieheni tapaamista olen todellakin kärsinyt yksinäisyydestä ja ystävättömyydestä. Nyt ystävättömyys tuntuu enemmänkin kaipuulta ilman mitään tuskaa. Miten teillä muilla?

Minä en osaa edes kuvitella minkälaista elämä olisi ilman ystäviä. Kauhean surullista jos jollain ei ole niitä ollenkaan :(
Miksi sinulla ei ole ystäviä? Entä vanhat koulu- ja opiskelukaverit? Itse olen kaikkiin nykyisiin ystäviini tutustunut peruskoulussa tai muissa opiskelupaikoissa, lähimmän ystäväni olen tuntenut päiväkodista saakka.

Mie olen myös vanhoihin ystäviin lämmitellyt uudelleen välejä. Minun lapsuuden paras kaveri oli lukioaikoina mulle vaan ilmaa ja minä sille. Ei oltu siis missään tekemisissä, mutta nyt ollaan oltu taas jonkun verran vaikka asutaankin eri paikkakunnilla. Välillä silti nähdään :)

• Tykkää
Reactions: Porho
Kyllä minäkin koen, että mieheni on ystäväni ja varmasti kyllä tuntee minut paremmin kuin kukaan muu. Mutta taas toisaalta, ei sen kanssa pysty juttelemaan sillätavoin kuin naispuolisen ystävän kanssa.
Oma äitinikin on ihan parhaita ystäviäni. Sen lisäksi mulla on kaksi muuta todellista ystävää.

Kavereita mulla ei ole, en halua enkä jaksa ylläpitää minkäänlaisia kaveruussuhteita. Olen aika erakkomainen luonne, en viihdy yhtään ihmisten seurassa. Paitsi oman perheen ja näitten ystävieni.

Se ei johdu siitä ettenkö pitäisi ihmisistä. En ole mikään ihmisvihaaja, päinvastoin.
En vaan jotenkin jaksa heidän seuraansa, muuta kuin harvoin ja ihan pieninä annoksina :)

Minulle mies on paras ystävä. Hänen lisäksi on 2 aika läheistä ystävää ja sit yhteinen (lue: miehen :D ) ystäväpiiri.
Näen ystäviä harvoin, näin kesällä 2-4 viikon välein, talvella vielä harvemmin. Eikä haittaa. Olen aika erakko, ja viihdyn kotona myös ilman miestä, koira on ihan hyvää seuraa :)

Joskus tuntuu siltä että pitäisi saada repästyä ja päästävä viihteelle myös ilman miestä, ja sehän on toki hankalaa. Onneksi työporukan kanssa on iltamia noin 3 kertaa vuodessa, niin silloin pääsee näkemään muitakin kuin vain miestä ja hänen kavereitaan.

Minusta ajatus kotonaolosta ilman lapsia ja parisuhteen ulkopuolisia ystäviä tuntuisi aivan mahdottomalta. Hyvä, että sinulle edes jotenkin riittää tuo. Miksi et ole työelämässä? Vosiko joku opiskelu tuoda sinulle uusia ystäviä?

Minunkin mieheni oli vuosikausia paras ystäväni, mutta erottiin vuosi sitten ja ei ole enää. Oli aika karua, kun oli 15vuotta tottunut puhumaan kaiken. Onneksi oli muitakin ystäviä, joiden kanssa tehdä asioita ja puhua.
Mitään piruja en maalaa seinille, mutta hanki hyvä ystävä muutakin elämää kuin se mies, koska mitään takeita ei ole että sinulla on hänet aina.

Minullekin ehdottomasti paras, rakas ja ainoa ystävä. Kaverisuhteet ovat mulla katkeilleet lähinnä muuttojen ja sairauden takia, joten olen eristäytynyt. Miehen ystäviä tulee nähtyä tietysti joskus, mulle ne on lähinnä tuttavia.

Mies on mies ja ystävät ystäviä eli ei mies ole paras tai ainoa ystävä. Ystäviä näen harvakseltaan, mutta he ovat aina olemassa ja heidän kanssaan jaan asioita paljon syvällisemmin.

[QUOTE="vieras";28712040]No kuitenkin sanoit, että ystävien kanssa voit jakaa asiasi syvällisemmin. Itse ajattelen, että sen pitäisi mennä toisin päin.[/QUOTE]

ok, mun mielestä taas näin on hyvä :-)

[QUOTE="vieras";28711892]Minusta ajatus kotonaolosta ilman lapsia ja parisuhteen ulkopuolisia ystäviä tuntuisi aivan mahdottomalta. Hyvä, että sinulle edes jotenkin riittää tuo. Miksi et ole työelämässä? Vosiko joku opiskelu tuoda sinulle uusia ystäviä?[/QUOTE]

Niin minäkin joskus ennen olisin ajatellut, että tällainen elämä olisi aivan mahdotonta. Mutta sen jälkeen mitä olen omalla matkallani joutunut läpikäymään ja mistä joutunut selviämään, niin en voi olla muuta kuin kiitollinen siitä mitä minulla nyt on. Ennen jopa arvotin oman itseni työn ja sosiaalisen elämän kautta, mutta ihmeesti ne ajatukset, mielipiteet ja asenteet muuttuvat kun kokee jotain oikein ikävää. On toki myönnettävä, että tuttuja ovat vuosien varrelta myös katkeruuden tunteet kuin myös olen kadehtinut parempiosaisia, mutta ennen pitkää oppii hyväksymään oman itsensä ja tilanteensa, ja oppii jopa olemaan onnellinen. Työelämässä en ole terveydellisistä syistä ollut moneen vuoteen, eikä tähän ole ainakaan lähitulevaisuudessa tulossa muutosta.

Tuota en ole ikinä ymmärtänyt, enkä ikinä hyväksyisi, jos mies ei sallisi minulle muita ystäviä. Tästä ei ole minun kohdallani kyse, vaan mieheni olisi vain iloinen puolestani jos itselleni hyvän uuden ystävän löytäisin.

Aiemmin Criminal Mind:n kommentteja lukeneena voin kertoa, ettei CM:n ex ollut siitä terveimmästä päästä...

[QUOTE="vieras";28711951]Minullekin ehdottomasti paras, rakas ja ainoa ystävä. Kaverisuhteet ovat mulla katkeilleet lähinnä muuttojen ja sairauden takia, joten olen eristäytynyt. Miehen ystäviä tulee nähtyä tietysti joskus, mulle ne on lähinnä tuttavia.[/QUOTE]

Niinpä. On todella surullista, että kaikki ystävyyssuhteet eivät kestä toisen sairastumista. Itse menetin sairastumiseni takia ensimmäisen aviomieheni ja ystäväni. Nyt monen vuoden jälkeen rinnalla on paljon parempi aviomies ja toivottavasti tulevaisuudessa vielä parempia ystäviäkin. :)

Mun mies on kyllä paras ja rakkain ystäväni, mutta on muutama muukin ystävä olemassa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä