Oltiin taas kylässä (pitkä matka) ja tarjolla oli keksiä ja yhdet pullat kaikille..

• Viestiketjun aloittaja juuuuust
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ap: mä olisin ehkä loukkaantunut, jos ei olisi ollut mitään tarjottavaa. Tosin luultavasti en silloinkaan. Pulla ja keksit on mun mielestä ihan ok, jos muustakaan ei olla sovittu ja kyse vain muutaman tunnin kyläilystä. Ottakaa ens kerralla jotkut mikroateriat lapsille mukaan, kuten joku tuolla aiemmin ehdotti, niin ei tule samanlaisia yllätyksiä kuin tänään =)

ps. Mamma italianalle laittamani kommentti ei koskenut sinua eikä ketään muutakaan henkilökohtaisesti
etkö muka itse loukkaantuisi jos vieraasi lämmittelisi tarjottaviesi jälkeen mikroruokaa? Miten sellaisella provokatiivisella käytöksellä mitenkään parannettaisiin välejä!? Ja jo sanoin, että yhteensä matkaan meni 5h se on 4vuotiaalla aika pitkä aika olla keksillä ja pullasiivulla.
MINULLE ja miehelle ja teinillekään EI väliä, mutta pieni ihminen tarvitsee vähän enemmän vai joko olet unohtanut?

Anteeksi vaan, mutta minusta et näe kyllä nyt metsää puulta.

Oisko
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ap: mä olisin ehkä loukkaantunut, jos ei olisi ollut mitään tarjottavaa. Tosin luultavasti en silloinkaan. Pulla ja keksit on mun mielestä ihan ok, jos muustakaan ei olla sovittu ja kyse vain muutaman tunnin kyläilystä. Ottakaa ens kerralla jotkut mikroateriat lapsille mukaan, kuten joku tuolla aiemmin ehdotti, niin ei tule samanlaisia yllätyksiä kuin tänään =)

ps. Mamma italianalle laittamani kommentti ei koskenut sinua eikä ketään muutakaan henkilökohtaisesti
etkö muka itse loukkaantuisi jos vieraasi lämmittelisi tarjottaviesi jälkeen mikroruokaa? Miten sellaisella provokatiivisella käytöksellä mitenkään parannettaisiin välejä!? Ja jo sanoin, että yhteensä matkaan meni 5h se on 4vuotiaalla aika pitkä aika olla keksillä ja pullasiivulla.
MINULLE ja miehelle ja teinillekään EI väliä, mutta pieni ihminen tarvitsee vähän enemmän vai joko olet unohtanut?

Anteeksi vaan, mutta minusta et näe kyllä nyt metsää puulta.
Provokatiivinen käytös? Anteeksi mikä?

Mun kaveri oli just lapsineen viikonloppuna käymässä, ja tyynesti töräytti pienimmän bonapurkit mikroon. Oisko mun pitäny ny sitten jotenkin provosoitua tosta?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille tulee usein yllätysvieraita, jotkut hyvinkin kaukaa. Kaapit on toisinaan tyhjät mut onneksi olen hyvä soveltamaan. Itse olen kotoa oppinut et vieraita kestitään olivat sitten kutsuttuja tai ei, kauempaa tai ei. Mutta tämä onkin vain minun tapani ja tapa josta pidän. Kropsut ja munakkaat tekee nopeasti ja halvalla.
Mä en usko, että kun junnu tuosta aikanaan muuttaa omilleen, pitäisin kotona enää sellaista ruokavarastoa, että niistä yks kaks loihtisin neljälle hengelle jotain. Ja tämän varmasti teitävät lapsenikin eli joko sovitaan etukäteen syömisistä tai tuovat tarjottavat mukanaan.
No.. ei mullakaan yksin eläjänä ole hirveitä ruokavarastoja :D En tarkoittanut et kaikkie pitäis olla samanlaisia kuin minä.

häh!!
mutta edelleen olen sitä mieltä, että HYVÄT isovanhemmat edes kysyvät "oletteko jo syöneet" (kysyikö ne edes teiltä, ap?) ja OVAT HUOLISSAAN lapsenlapsiensa syömisistä!! Sehän on täääysin normaalia!!!

hi
Alkuperäinen kirjoittaja Siksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ei pahalla, mutta en tajua miksei teillä ollut omaa evästä mukana sille 4-v:lle? Jos ette halunneet missään pysähtyäkään matkalla kahvilla tms.
Siksi, koska laskivat saavansa ruokaa kylässä...
noista viesteistä kyllä saa käsityksen et aina sama juttu, luulis jo 4v aikana oppineen..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kerro vielä:
edelleen MINÄ en ole puhunut ruoan tarjoamisesta mitään..
Vastaapa kysymykseen, ihan oikeasti tarkoitit että karjalanpiirakka kuuteen tuntiin oli se mitä olit vailla, etkä ois sen saatuas mutissu yhtään mitään?

Kauhea kohina siitä kuinka lapset kuolee nälkään kun ei saaneet ruokaa tuntikausiin ja kauppaan menee miljoonia kun joutuu ostaan niin paljon, ja sit perään hurskaasti että "niin, enhän toki mitään ruokatarjoilua odottanut, ihan voileipäkeksi olisi mielestäni sopiva"
enkä myöskään itse ruokaa tarjonnut, sen sijaan laitan yleensä 2-3makeaa ja 2 suolaista tarjolle se on riittänyt. Ja jos luet tuon pitkän viestini sivulta 4 niin selviää monikin asia. Tuntuu turhauttavalta vääntää jostain hemmetin piirakoista kun oikeasti kyse on emännyydestä ja vieraiden huomioimisesta. Ok. meillä on eri tapoja, jotkut tarjoaa vaan keksi ja pullasiivun. Minä en ole heihin vaan törmännyt sen takia mietin yritetäänkö sillä saada meidät syyllistymään koska rahasta ei ole kyse.

àp
Alkuperäinen kirjoittaja KriisistäKriisiin:
Hei, minusta tuo mikroateriajuttu on kyllä hyvä ajatus. Mitä provokatiivista siinä on? Jos on pienistä lapsista kyse, niin eiköhän jokainen ymmärrä, että niillä on omat tarpeet :xmas:
Eikö se ole tässä tullut jo selväksi?

Jep
Alkuperäinen kirjoittaja Kerro vielä:
edelleen MINÄ en ole puhunut ruoan tarjoamisesta mitään..
Vastaapa kysymykseen, ihan oikeasti tarkoitit että karjalanpiirakka kuuteen tuntiin oli se mitä olit vailla, etkä ois sen saatuas mutissu yhtään mitään?

Kauhea kohina siitä kuinka lapset kuolee nälkään kun ei saaneet ruokaa tuntikausiin ja kauppaan menee miljoonia kun joutuu ostaan niin paljon, ja sit perään hurskaasti että "niin, enhän toki mitään ruokatarjoilua odottanut, ihan voileipäkeksi olisi mielestäni sopiva"
enkä myöskään itse ruokaa tarjonnut, sen sijaan laitan yleensä 2-3makeaa ja 2 suolaista tarjolle se on riittänyt. Ja jos luet tuon pitkän viestini sivulta 4 niin selviää monikin asia. Tuntuu turhauttavalta vääntää jostain hemmetin piirakoista kun oikeasti kyse on emännyydestä ja vieraiden huomioimisesta. Ok. meillä on eri tapoja, jotkut tarjoaa vaan keksi ja pullasiivun. Minä en ole heihin vaan törmännyt sen takia mietin yritetäänkö sillä saada meidät syyllistymään koska rahasta ei ole kyse.
2-3 makeaa ja 2 suolaista kolmen tunnin kyläilyä varten?

No joo, ymmärrän että oot tohkeissas jos rima on asetettu sinne kuuluisan seitsemän sortin pöydän korville...

En
Alkuperäinen kirjoittaja häh!!:
mutta edelleen olen sitä mieltä, että HYVÄT isovanhemmat edes kysyvät "oletteko jo syöneet" (kysyikö ne edes teiltä, ap?) ja OVAT HUOLISSAAN lapsenlapsiensa syömisistä!! Sehän on täääysin normaalia!!!
Mun mielestä ois helkutin PROVOKATIIVISTA jos mun tai miehen vanhemmat ois HUOLISSAAN meidän lasten syömisistä. Osataan kyllä huolehtia jälkikasvumme ruoka-ajat, kiitos kysymästä.

En edelleenkään tajunnu mitä provokatiivista on siinä mikron lainassa.

Alkuperäinen kirjoittaja àp:
Hei, minusta tuo mikroateriajuttu on kyllä hyvä ajatus. Mitä provokatiivista siinä on? Jos on pienistä lapsista kyse, niin eiköhän jokainen ymmärrä, että niillä on omat tarpeet :xmas:
Se on mielipidekysymys, ja kun erilaisista mielipiteistä puhutaan, mikään ei ole "selvää". Minusta lapsen tarpeet (eli nälkä ) menee kyllä sen edelle, että pitää olla muille mieliksi, eikä muita saa loukata! |O

ap
Enkä odottanut tosiaan edelleen ruokaa vaan jotain vähän enemmän täyttävää kuin keksi ja pullasiivu.

Kysyn teiltä, mitä te tarjoatte vieraille lähisukulaisille jotka ovat 3-4h teillä ja matkaavat jonkun kilometrin luoksenne?
Ja niille jotka kysyy, että miksi emme ole oppineet, jaa-a käymme aika harvoin n 3x vuodessa että se nyt on vaan unohtunut.

hih
ja kyllä vanhempien sen verran pitää lapsistaan ja niiden nälästä välittää et edes saavat suunsa auki ja pyytävät pienelle ruokaa.
ja eikö mies siis ollut lapsuuden kodissaan?luulis nyt että osaa sanoa jos on nälkä..jos ei tuollaisia asioita voi puhua niin ei ole ihmekkään et on kylmät välit..

häh!!
Alkuperäinen kirjoittaja En:
Mun mielestä ois helkutin PROVOKATIIVISTA jos mun tai miehen vanhemmat ois HUOLISSAAN meidän lasten syömisistä. Osataan kyllä huolehtia jälkikasvumme ruoka-ajat, kiitos kysymästä.

En edelleenkään tajunnu mitä provokatiivista on siinä mikron lainassa.
juu samaa mieltä olen minäkin -toisaalta.. mutta kyllä isovanhemmat saavat udella, että joko on syöty. ehkä liian kärjistetysti laitoin tuon, että pitää olla huolissaan.. ei siis huolissaan, vaan SAAVAT KYSYÄ!!!!

Ihme juttu
Alkuperäinen kirjoittaja àp:
No ei tullut selväksi. Mikä siinä on niin provoisoivaa? Miksi itse provoistuisit siitä jos pienen lapsen vanhemmilla on se lapsen ruoka mukana? En voi ymmärtää miten joku voi pitää tuota outona. Vanhempien tehtävähän se on pitää lapsensa ruokailuista huolta.

ap
eli olen siis "suoriutuja" emännöinnissä ok. Siis mitä te tarjoatte sukulaislle kun tulevat kylään? Mä olen tottunut suht samanlaisiin pöytiin kun omani on eli se 2-3 makeaa ja 2 suolaista. Minusta normaalia mutta ei kai sitten kaikille..

Keittiönoita
Kysyn teiltä, mitä te tarjoatte vieraille lähisukulaisille jotka ovat 3-4h teillä ja matkaavat jonkun kilometrin luoksenne?
Sovin näiden vieraiden kanssa, mitä tarjoan. Joskus nuorena laitoin ruuatkin valmiiksi serkkuni perhettä varten ja sitten he olivatkin käyneet tulomatkalla ravintolassa syömässä. En viitsi laittaa mitään suolaisia tarjottavia, jos vieraat tulevat meille kutakuinkin suoraan ravintolapöydästä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
ja kyllä vanhempien sen verran pitää lapsistaan ja niiden nälästä välittää et edes saavat suunsa auki ja pyytävät pienelle ruokaa.
ja eikö mies siis ollut lapsuuden kodissaan?luulis nyt että osaa sanoa jos on nälkä..jos ei tuollaisia asioita voi puhua niin ei ole ihmekkään et on kylmät välit..
jossa selviää enemmän..

häh!!
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
jossa selviää enemmän..
TÄYSI PEESI tällekkin... :D

hih
eli olen siis "suoriutuja" emännöinnissä ok. Siis mitä te tarjoatte sukulaislle kun tulevat kylään? Mä olen tottunut suht samanlaisiin pöytiin kun omani on eli se 2-3 makeaa ja 2 suolaista. Minusta normaalia mutta ei kai sitten kaikille..
meillä tuttava ja sukulaispiirissä kysytään et mitä haluatte, teenkö ruokaa vai kahvia, tarviitteko suolaista vai vaan pullaa?
tai kyläilijät soittaa tullessaan et mitä tuodaan tullessamme..

Jaana
Ei kyllä meikäläisittäin todellakaan askarrella mitään 2-3 makeaa ja 2 suolaista - linjalla jo senkin vuoksi, että ei kukaan mun lähipiiristäni tykkää umpata niin paljoa makeaa että tarvisi siihen useampaa lajia.

Jos mennään miehen vanhemmille vaikka kolmeksi tunniksi (asuvat reilun tunnin päässä), niin kahvit juodaan jos on kahviaika, ehkä jostain kaapista keksejä jos huvittaa tai sitten voileivät. Jos talonväki on jo juonu tai muissa puuhissa niin saatan tehä ite.

Jos miehen porukat käy meillä niin keitän kahvit ja saatan laittaa jotain makeeta tarjolle, muttei sitä kyllä yleensä kukaan syö. Ei meillä oo kukaan tottunu ähmeltään mitään piirakkapullapaistoskakku-kavalkadia aina kahvin kanssa.

Milloin mitäkin. En nyt mitään seitsemän sortin menyytä, keittiöhommissa on peukalo keskellä kämmentä. Sen tietää sukulaisista jokainen, joten saan keittiökömpelöyteni anteeksi :LOL: Ja meillä saa pistää lastenruoat itse mikroon, jos mukana sellaisia on. Tai vaikka heittäytyä sohvalle pitkäkseen, jos on ollut rankka reissu. :saint: Syömisistä puhutaan kyllä useimmiten etukäteenkin, niin että voin jotakin varata.

Yhteistyössä