Oltiin taas kylässä (pitkä matka) ja tarjolla oli keksiä ja yhdet pullat kaikille..

• Viestiketjun aloittaja juuuuust
  • Ensimmäinen viesti
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja voi hitsi:
Vierailu kesti edelleenkin se 3 tuntia, jona aikana saitte ainakin 150 kcal/nenä.

Paljonko te oikein syötte? ja kuinka usein?
Peesi. Aamupalassa vika jos yhden välipalan voimin iskee kuolema kolmessa tunnissa.

Ja minä en kyllä pitkän ajomatkan päähän es lähtis 10-11 aikaan muksujen kanssa ilman että syötäis lounas ensin.

Keittiönoita
Mun täytyy sanoa, että jos en erikseen kutsu vieraita meille syömään, kutsun kahville. 3 tuntia on sen verran lyhyt aika, että en välttämättä edes älyä, että pitäisi ruveta vieraille ruokaa laittamaan. Toisaalta luotan myös siihen, että lapseni saavat suunsa auki, jos heillä on nälkä eivätkä odota, että olisin ajatustenlukija.

Alkuperäinen kirjoittaja häh!!:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ohhoh... siis tuonhan ymmärtää, jos kavereilla kyläilee jos ei ruokaa tarjota, mutta on kyllä erikoinen mummola joka ei pitkämatkalaisille ruokaa tarjoa...
No eikä ymmärrä!!ei kaverinkaan perheelle tehä tollasta, jos on lapsia!!!aikuiset pärjää kyllä, mutta lapsille on saatava ruokaa!!!! ps.tarjoo säkin sun kaverille seuraavaksi, kun tulee sun luo, mitä jos se olen minä :)
Kaikilla ei hei oikeesti oo varaa ruokkia vieraitaki...
Kyseessä kumminkin on isovanhemmat !!!
ruokaa saa halvallakin aikaiseksi ja kàvi jo ilmi ettà isovanhemmilla on varaa. ihan silkkaa huonokàytòksisyyttà, epàvieraanvaraisuutta isovanhempien puolelta

hmh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmh:
a) kai te veitte sinne ruokaviemisiä mennessänne, kun kutsumattomina vieraina vielä menitte?

b) mikäs sinut mykäksi vetää, jos miehesi ei saa suutaan auki?
vaan oli sovittu meno, kyläily kyllä lähti meidän aloitteesta. Miehelle oli järjestetty sinne töitä. Anoppi on varsin etäinen minulle kuten miehellenikin joten sen takia tilanne on hankala, kun ei ole luontevia välejä. Pienempi lapsi halusi mennä heille kovasti sen takia otimme yhteyttä.
En minä heitä moiti, mutta mietin jatkossa miten toimia niin, että kaikki olisi tyytyväisiä.
No mistä se verenpaine sitten nousi, jos et moiti?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ettekö:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
minä mietin loukataanko heitä syvästi silloin? Ja sinulle joka puhuit rahan säästämisestä jne. Kyllä tuo kyläreissu tuli aika kalliiksi kun piti lapset syöttää ravintolassa ja tiedät varmaan itsekin, että jos nälissään pitää ostaa kaupasta nopeaa ja hyvää niin menee enemmän kuin normaalisti. Ja edelleen en puhunut mistään ruoasta mitään, sen mainitsi muut. Meille olisi riittänyt esim. karjalanpiirakat tai voileivät jne.
No ei kai kukaan loukkaanu jos viet vaikka ne karjalanpiirakat tuliaisina kahvin kanssa.
Minä loukkaantuisin mutta meillä aina onkin muutamaa suolaista ja makeaa niin heille kuin muillekin. Erityisesti tässä on nyt se ongelma, että ei 4v lapsi voi olla syömättä 6tuntia! Vai voiko teidän muksut?
Ja kiitos niille jotka ymmärtää harmitukseni, näköjään kaikki ei odota runsaampaa kahvipöytää, itse en kehtaisi tuollaisia tarjottavia laittaa kun on lähisukul, lapsiperhe kyseessä.
Eihän se oiskaan ollu kuutta tuntia, eikä ollu nytkään. Matkat plus kyläily 5 tuntia, jona aikana söi pullaa ja keksejä, ja sen jälkeen raflaan.

Eikö se oo vähän epäloogista että karjalanpiirakat ois riittäny, mutta niiden puuttuessa piti rynnätä raflaan ja pistää 70 kauppaan?

Ettekö aamulla syöneet yhtään mitään?
Luuletko että me suoraan aamupalapöydästä pomppasimme autoon ja autosta ruokapöytään kotiin? Kyllä siinä sori vaan olisi tullut 6h täyteen jos emme olisi lapsia matkalla syöttäneet. Ihme jankkaajia ja IHAN ohi aiheen! Sori nyt vaan..

Heh
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja häh!!:
Ohhoh... siis tuonhan ymmärtää, jos kavereilla kyläilee jos ei ruokaa tarjota, mutta on kyllä erikoinen mummola joka ei pitkämatkalaisille ruokaa tarjoa...
No eikä ymmärrä!!ei kaverinkaan perheelle tehä tollasta, jos on lapsia!!!aikuiset pärjää kyllä, mutta lapsille on saatava ruokaa!!!! ps.tarjoo säkin sun kaverille seuraavaksi, kun tulee sun luo, mitä jos se olen minä :)
Kyseessä kumminkin on isovanhemmat !!!
ruokaa saa halvallakin aikaiseksi ja kàvi jo ilmi ettà isovanhemmilla on varaa. ihan silkkaa huonokàytòksisyyttà, epàvieraanvaraisuutta isovanhempien puolelta
Juu, johan siinä on syytä paheksua jos kutsuu itsensä kylään eikä ees ateriaa tarjota. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun täytyy sanoa, että jos en erikseen kutsu vieraita meille syömään, kutsun kahville. 3 tuntia on sen verran lyhyt aika, että en välttämättä edes älyä, että pitäisi ruveta vieraille ruokaa laittamaan. Toisaalta luotan myös siihen, että lapseni saavat suunsa auki, jos heillä on nälkä eivätkä odota, että olisin ajatustenlukija.
mutta noitis, usko vaan, ettà kun sinustakin tulee mummu, tuputat ruokaa lapsosille. se on ihan luonnollista

häh!
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Jos:
3 tuntia perillä ja tunti kotiin (nyt meni ravintolan ja kaupan kautta vähän enemmän aikaa siis). Mutta me olemme pienituloisia ja täytyy sanoa, että tulee aika hitsin kalliiksi.. En tiedä onko väärti, mutta kun lapsi halusi mummoa ja vaaria tapaamaan :(
5 tuntia, johon sisältyy kauppareissu ja ravintolakäynti?

No en minäkään kyllä hoksaisi tehdä ruokaa vieraille, jotka tulevat pariksi tunniksi käymään. Kun ette te nyt kovin kaukaa sinne ajaneet.

Ja onko tässä nyt tuo rahansäästöpuoli jotenkin oleellinen, kun jo toistamiseen mainitset. Jos ette olis kyläilleet tänään niin ette ois ostaneet ruokaa? Ette aiemmin ostaneet mitään siksi että laskit teidän syövän kylässä?
2 tuntia matkoihin, 3 tuntia kylässä (jonka aikana mies teki koko ajan siellä töitä siis vanhempiensa töitä!) ja kotimatkalla syötimme lapset ja kävimme kaupassa. Lähdimme 10 ja tulimme klo 17 kotiin. Ja minä en ole ruoasta mitään puhunut mutta esim. voileivät olisi auttaneet jo paljon. Pullasiivu ja pari keksiä ei nyt oikein täytä..
Kolme tuntia jona aikana mies ja appiukko tekee koko ajan hommia.

En minäkään mitenkään välttämättä olisi hoksannut ruokaa laitella.

Ja toi reissuhan ois päättyny kello 15 jos ette ois menny raflaan ja kauppaan. Ihan normi ruoka-aika.

JÄRKEVÄT mummot ja vaarit OSAA KYSYÄ, ETTÄ OLETTEKO jo SYÖNEET??? näin ainakin meillä!

Joo
Luuletko että me suoraan aamupalapöydästä pomppasimme autoon ja autosta ruokapöytään kotiin? Kyllä siinä sori vaan olisi tullut 6h täyteen jos emme olisi lapsia matkalla syöttäneet. Ihme jankkaajia ja IHAN ohi aiheen! Sori nyt vaan..
No sitähän mä tässä ihmetteletkin, että lähdette porskuttaan kylään pitkän matkan päähän klo 10, ettekä syö kotona mitään koska odotatte saavanne ruokaa perillä? Ja jos muka oletit saavas vaan karjalanpiirakoita, niin aika hintsua on karjalanpiirakankaan voimin 10-15.

Keittiönoita
mutta noitis, usko vaan, ettà kun sinustakin tulee mummu, tuputat ruokaa lapsosille. se on ihan luonnollista
Joo, mutta vain tyttäreni lapsille. En nimittäin halua lukea palstalta, että "taas se vidun anoppi tuputti niitä sapuskoitaan meidän nicopetterille, vaikka ihan hyvin tietää, että nicopetterin ruoka-aika on klo 11:48" :D

häh!!
TÄYSI PEESI TÄLLE mamma italiaanalle!!!

Ei
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Jatkossa siis syötte hyvin ennen lähtöä ja jotain evästä mukaan, jättäkää vaikka autoon eväät jos et kehtaa tuliaisiksi viedä kaikille tarjottavaksi.
Jos on lähtiissä syöny ja on kylässä kolme tuntia kahvitarjoilujen kera, niin ei VOI olla niin nälkä että pitää vielä autoon tehdä eväät tunnin ajomatkaa varten.

Joo, mutta vain tyttäreni lapsille. En nimittäin halua lukea palstalta, että "taas se vidun anoppi tuputti niitä sapuskoitaan meidän nicopetterille, vaikka ihan hyvin tietää, että nicopetterin ruoka-aika on klo 11:48" :D
hyvà pointti. sulla on tyylià :flower: vaikkapa italialaiseksi anopiksi ;)

häh!!
että MINÄ en ole puhunut ruoasta mitään tässä ketjussa vaan hieman runsaammasta kahvipöydästä.
niin, luulisi että olisi edes voileipiä ollut pöydässä!!!
Jos mulle tapahtuisi noin joskus, niin pitäisin pikkasen taukoa seuraavassa vierailussa..

ap
nyt menen saunaan. Onneksi jotkut ymmärsi mistä puhuin ja mikä harmitti. Jotkut sitten jäivät viisastelemaan ja nussimaan pilkkua. Totta kai söimme aamupalan 9 aikaan ja perillä olimme siis 11 ja kotiin lähdimme 14 vähän päälle lapsille oli kyllä tosi nälkä jo tuolloin. Minusta 5h yhdellä pullalla ja 2 keksillä on aika paljon. Mutta ihan sama, teille ei sitten varmaan :)

köyhä mummo
RYPÄLEEN kanssa samaa mieltä. Jos on perheelle tehtynä ruoka ei siitä millään riitä useammalle. Tai rahat vähissä tekee ison loven budjettiin syöttää isompi porukka jos ei leivonnaisia. Mutta makean tilalle voisi kyllä vaikka leipää antaa jos on siihen päällisiä.

nyt menen saunaan. Onneksi jotkut ymmärsi mistä puhuin ja mikä harmitti. Jotkut sitten jäivät viisastelemaan ja nussimaan pilkkua. Totta kai söimme aamupalan 9 aikaan ja perillä olimme siis 11 ja kotiin lähdimme 14 vähän päälle lapsille oli kyllä tosi nälkä jo tuolloin. Minusta 5h yhdellä pullalla ja 2 keksillä on aika paljon. Mutta ihan sama, teille ei sitten varmaan :)
suurin osa ymmàrsi kuitenkin ettei ollut kyse pelkàstààn kurnivasta vatsasta vaan appivnhempiesi puuttuneesta kysymyksestà: joko olette syòneet?

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
siis tehän ite kutsuitte itteenne sinne niin eikö sit ois teiän homma ruokkia lapset ettei tartte puol kauppaa ostaa matkalla kotiin. eihän se isovanhempien vastuulla oo. :whistle:

jos tää on joka kerta sama niin miksette oo oppinu jo homman nimee?
et sitten jaksanu vastaa... :whistle: :attn:

no keiton tarjoaminen on monesti halvempaa kuin keksien ja pullien. 5l keittokattilaan saa pienellä summalla ison määrän esim jauhelihakeittoa. ei sen vieraille tarjottavan ruoan tarvii olla mitään erikoista, ihan perusmättöä. mun ruokabudjetti on viikolle 50e ja joka maanantai meillä on pöydässä ylimääräistä porukkaa syömässä siitä huolimatta.

häh!!

tsempityksiä ja toivottavasti isovanhemmat tulevat joskus järkiinsä!!
:)

Yhteistyössä