Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja mun suvussa on ollut aina runsas kahvipöytä ja tiedän, että äitivainaa olisi suuttunut verisesti jos olisin joskus omia eväitä tuonut itselleni tai lapsilleni. Sen takia tässä nyt pohdinkin, että onko vaaraa, että omien eväiden tuomisella välit viilenee vielä entisestään (sitä riskiä kun EN halua ottaa)
Koska sulla ja appivanhemmillasi on etäiset välit, anoppisi tuskin on tietoinen, mikä on sinun suvussasi ollut tapana vai mitä? Mä luulen, että suurin osa ihmisten välisistä konflikteista perustuu siihen, että odotetaan toisen olevan ajatustenlukija =)
Vaan siitä, että uskallanko ottaa riskin, että he loukkaantuvat, koska meidän suvussa ihmiset kyllä loukkaantuisivat. Sinä ja monet sanoo, että totta kai omat eväät mukaan ja mikroon ruoka vaan pyörimään. Mutta onko täällä muita joita se emäntänä loukkaisi? Vai olenko ihan ainoa? Ja voin lähteä siitä, että en loukkaa heitä`?
No mutta haittako se enää siinä vaiheessa kuka mistäkin loukkaantuu jos lapsesi on nälissään?
Lapseni oli nälissään alle 30min, kuten jo sanoin lähdimme HETI siitä syömään kun lapsi ilmoitti nälän ja kerroin lähdön syyn.
Mutta koska lapselle on tärkeää käydä mummolassa ja haluisi useamminkin käydä niin EN voi ottaa riskiä että loukaan anoppia ja appea niin paljon, että vähäisetkin kyläilyt tyrehtyy. SEN takia on tärkeää myös ajatella HEITÄ! kokonaisuuden kannalta, eikö totta?
Sen takia tässä täytyy olla hienovarainen ja varmaankin parhaiten se onnistuu sillä, että varaan autoon jatkossa eväitä, että 3-4 tuntia pärjätään ja autossa voi tankata.