Oltiin laIvalla. Siellä näin äidin ja lapsen isovanhempineen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja aaaa:
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äiti valtava tankkeri ja tän lapsi joka oli 5 v. oli pakko kysyä lapsen isää kun oli ja todella paksu.

Mitä hittoa tuo lause tarkoittaa? :D

kun isällä oli todella paksu

:laugh: :laugh:

Ap sitten tarkasti joka paikasta tuota paksuutta :laugh: :laugh:

Ja lapsesta oli tullu paksu, kun isällä oli niin paksu? :D

Huh huh, no nyt meni paksuks! :laugh: :laugh: :laugh:

No ilmankos meijänkin lapset on niin jytkyjä!

:laugh: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja voi jösses!:
Minä olen tuo 100kg:n keiju ja lähdössä perheen kanssa risteilemään. Muuten oletteko huomanneet niissä kahvioissa mitään kovin terveellistä syötävää? Kyllä se on sitä pasteija, pitsapala osastoa! Samoin ravintolassa lasten pöydässä EI ole keitettyjä kasviksia,. höyrytettyjä kasviksia, broileria, riisiä jne.EI vaan ole. Me otetaan aina ruotsin reissulle mukaan runsaasti hedelmiä hyttiin ja tosiaan aamupalalla käydään tankkaamassa mysliä jugua, marjoja ja ihan puuroa runsaasti, jotta jaksaa ruotsissa dallata. Minusta on tosi ikävää, että kytätään VARSINKIN kun voit aika vähän risteilyllä vaikuttaa siihen mitä lapsellesio syötät.

Vikingillä oltiin muutama viikko sitten, ja kyllä sieltä kahvilasta saa ruisleipävoikkaria, jos jonkinmoista patonkia salaatti- yms täytteellä, hedelmiä, jne. Leivonnaisten, pitsapalojen yms lisäksi.

Mutta se, mitä risteilyllä syö, on yhdentekevää. Arjen ruokavalio on se, mikä merkitsee. En ole koskaan jaksanut kiinnittää huomiota siihen, syökö hoikka kanssamatkustaja nyt varmasti kakkupalaa (heillehän se on sallittua vissiin), ja onkohan lihavamman kanssamatkustajan kahvissa sokeria vai kermaa vaiko ehkä pelkkä Hermesetas :)

"Himoläski....olipas kauniisti sanottu lapsesta ja mistäköhän ne huonotapaiset lapset taas käytöksensä oppivat"

-Samaa olen monesti ajatellut lukiessani näitä ketjuja. Eli ei tartte kovin kaukaa hakea syytä siihen miksi jotkut lapset on niin julmia sanallisesti toisille lapsille. Työssä olen lasten kanssa tekemisissä ja joskus kyllä hirvittää kuinka pahasti lapset toisilleen sanoo!! =(

Olen nähnyt laivalla humalaisia. Siis ihan oikeesti sellaisia on olemassa jotka ovat juovuksissa laivalla. Ajatelkaa. Ja sellaisilla ihmisillä voi olla lapsiakin ja vielä mukana...

Alkuperäinen kirjoittaja witchi:
mä pidän tota jo lasten "pahoinpitelynä". siis se että aikuinen tunkekoon itseensä aivan mitä ite tykkää, mutta lapselle annetaan sokeria, suolaa, rasvaa ym. ja hänen terveytensä pilataan tuollalailla!!!!Herkuttelut on erikseen, mutta jatkuva epäterveellinen ravinto ei kuulu lapselle! PISTE!!!!

niin ja laivalla ei sitten saa herkutella?
kun harvemmin ihmiset joka viikonloppu risteilyllä hyppii...

etkö osannut lukea että herkuttelut erikseen!!!!!Mutta se että vanhemmat on ylipainoisia ja lapset pyörii palloina perässä on törkeää!!!!

Olen aivan samaa mieltä.
Joskus näkee perheitä, missä kaikki ovat todella lihavia: äiti, isä, kouluikäiset ja alle kouluikäiset. Ja se ei ole lainkaan hyvä juttu :/

En lukenut läheskään koko ketjua, mutta tämä on kyllä totta. Ei ole ollenkaan hyvä juttu.

"Vikingillä oltiin muutama viikko sitten, ja kyllä sieltä kahvilasta saa ruisleipävoikkaria, jos jonkinmoista patonkia salaatti- yms täytteellä, hedelmiä, jne. Leivonnaisten, pitsapalojen yms lisäksi. "

Ja höpöt sentään. Kyllä on todella vaikeaa löytää laivojen kahvila/ravintoloista mitään kovin terveellistä tai maistuvan n äköistä ruokaa. Tallinkilla just viime viikonloppuna katselin, kun perheet veti kylmiä hamppareita. YAK! Mutta eipä ollut juuri annettu asiakkaile vaihtoehtoja!

Seisovista pöydistä voi tietty valita mitä ottaa, jos sellainen on, mutta alaspäin on tarjonta mennyt ja todella paljon roskaruokaa tarjolla. En kyllä itse syö laivaruokaa enää, jos ei ole pakko. Enkä muutenkaan pikaruokaa. Osa kävi paluttamassa huonolla menestyksellä niitä kylmiä pullapurilaisia. Omaan piikkiin näytti se ostos menevän.

Mutta aika hassua minun mielestä paheksua toisten syöntiä??? Mitäs hyötyä siitä on? Saada huono mieli aikaiseksi vai?

Alkuperäinen kirjoittaja voi jösses!:
Minä olen tuo 100kg:n keiju ja lähdössä perheen kanssa risteilemään. Muuten oletteko huomanneet niissä kahvioissa mitään kovin terveellistä syötävää? Kyllä se on sitä pasteija, pitsapala osastoa! Samoin ravintolassa lasten pöydässä EI ole keitettyjä kasviksia,. höyrytettyjä kasviksia, broileria, riisiä jne.EI vaan ole. Me otetaan aina ruotsin reissulle mukaan runsaasti hedelmiä hyttiin ja tosiaan aamupalalla käydään tankkaamassa mysliä jugua, marjoja ja ihan puuroa runsaasti, jotta jaksaa ruotsissa dallata. Minusta on tosi ikävää, että kytätään VARSINKIN kun voit aika vähän risteilyllä vaikuttaa siihen mitä lapsellesio syötät.

Vikingillä oltiin muutama viikko sitten, ja kyllä sieltä kahvilasta saa ruisleipävoikkaria, jos jonkinmoista patonkia salaatti- yms täytteellä, hedelmiä, jne. Leivonnaisten, pitsapalojen yms lisäksi.

Mutta se, mitä risteilyllä syö, on yhdentekevää. Arjen ruokavalio on se, mikä merkitsee. En ole koskaan jaksanut kiinnittää huomiota siihen, syökö hoikka kanssamatkustaja nyt varmasti kakkupalaa (heillehän se on sallittua vissiin), ja onkohan lihavamman kanssamatkustajan kahvissa sokeria vai kermaa vaiko ehkä pelkkä Hermesetas :)

Haloo hyvä ihminen!! Hermesetasko on terveellinen vaihtoehto. Kannattaisi hieman tutustua noihin keinomakeutusaineisiin ennenkuin alkaa suositella niitä kanssaihmisille. Mitä luonnollisempaa, vähän käsiteltyä ja puhtaampaa ruokaa sen parempi!

Äiti valtava tankkeri ja tän lapsi joka oli 5 v. oli pakko kysyä lapsen isää kun oli ja todella paksu.
Sit kun oltiin myöhemmin samaaan aikaan cafeteriassa niin nää kaikki neljä söi siellä kermaleivoksia. tällä tytöllä vielä lihapasteija 0,5 l coca cola ja jäätelö!

Mitä muuta jännää ja eksoottista näit? Kerro.

mua ainakin harmittaa niitten ylipainoisten lasten puolesta kun eivät jaksa touhuta toisten mukana niin paljoa, kun ovat jo kohta aivan rikki poikki väsyneitä :( . ja mitä rakennusaineita se lapsi saa hampurilaisesta, limpparista ja sipseistä? Ei mitään ja se näkyykin sitten vasta aikuisena. Ravinto-oppi pakolliseksi neuvolaan...olisko hyvä idea!?

Itse oon ihan samoilla linjoilla. Vanhemmat ne antaa mallin lapsen ruokavaliolle ja lapsuudessa se oppi omaksutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
mua ainakin harmittaa niitten ylipainoisten lasten puolesta kun eivät jaksa touhuta toisten mukana niin paljoa, kun ovat jo kohta aivan rikki poikki väsyneitä :( . ja mitä rakennusaineita se lapsi saa hampurilaisesta, limpparista ja sipseistä? Ei mitään ja se näkyykin sitten vasta aikuisena. Ravinto-oppi pakolliseksi neuvolaan...olisko hyvä idea!?

Itse oon ihan samoilla linjoilla. Vanhemmat ne antaa mallin lapsen ruokavaliolle ja lapsuudessa se oppi omaksutaan.

Meillä lapsi hivenen pyöreä, ja siihen pyritty kiinnittämään huomiota.

Lapsi syö erittäin monipuolisesti kaikkea, ei todellakaan yksipuolisesti.

Harva pulska(tai kukaan muukaan) elää hampurilaisilla ja sipseillä!

Juuri näin,kaverini painoi 128 kg,13 vuotias poika liki 100 kiloa ja viisivuotias 40 kiloa likimain.Puoltoista litraa kokista aamupalaksi,hampurilaiset ja suklaajäätelöä.
Siitä tuli puetta niin rouva tokaisi että en mä voi lapsilta jääkaapin ovea sulkea.
Ei voi juu mutta siihen voi vaikuttaa mitä siellä jääkaapin sisällä on.

Itse lihava, lapsi normaalikokoinen. Mässytän herkkuni lapselta piilossa.

Lihavuus on ongelma lapsilla, mikä pahenee koko ajan. Edelleen silti mm. suurin osa huostaanotetuista on nälkiintyneitä ja laihoja, mikä unohtuu usein. Kiinnitetään huomiota vain lihavuuteen. Kaikilla lapsilla pitäisi olla tasavertaisesti ruokaa ja oikeat ruokailutottumukset.

Meillä lapsi hivenen pyöreä, ja siihen pyritty kiinnittämään huomiota.

Lapsi syö erittäin monipuolisesti kaikkea, ei todellakaan yksipuolisesti.

Harva pulska(tai kukaan muukaan) elää hampurilaisilla ja sipseillä!

Hyvä, kun olette kiinnittäneet siihen huomiota. Monipuolinen ruokavalio onkin lapsen kasvun ja kehityksen peruspilari. Unohtamatta liikkumista ja leikkimistä.

Yhteistyössä