Oltiin laIvalla. Siellä näin äidin ja lapsen isovanhempineen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aaaa:
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äiti valtava tankkeri ja tän lapsi joka oli 5 v. oli pakko kysyä lapsen isää kun oli ja todella paksu.

Mitä hittoa tuo lause tarkoittaa? :D

kun isällä oli todella paksu

:laugh: :laugh:

Ap sitten tarkasti joka paikasta tuota paksuutta :laugh: :laugh:

Ja lapsesta oli tullu paksu, kun isällä oli niin paksu? :D

Huh huh, no nyt meni paksuks! :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja witchi:
mä pidän tota jo lasten "pahoinpitelynä". siis se että aikuinen tunkekoon itseensä aivan mitä ite tykkää, mutta lapselle annetaan sokeria, suolaa, rasvaa ym. ja hänen terveytensä pilataan tuollalailla!!!!Herkuttelut on erikseen, mutta jatkuva epäterveellinen ravinto ei kuulu lapselle! PISTE!!!!

niin ja laivalla ei sitten saa herkutella?
kun harvemmin ihmiset joka viikonloppu risteilyllä hyppii...

etkö osannut lukea että herkuttelut erikseen!!!!!Mutta se että vanhemmat on ylipainoisia ja lapset pyörii palloina perässä on törkeää!!!!*muoks* lapset saattavat olla tukevia ihan "normaalistikkin", mutta lapsi joka on tosiaan ylipainoinen ei ole omavalintaisesti siinä tilanteessa vaan vanhemmat päättää mitä pienet lapset syö.

Lapset pyörii palloina perässä :D:D:D

Siis kysyikö ap todellakin siltä lapselta ikää sen takia, että se oli niin paksu?

T'ämä äiti painaa melkein 100kg (tosin lapset hoikkia) mutta siis ne jotka pelkää läskiä ja läskejä ihmisiä, varoitus!!! Saatan muuten jopa syödäkin siellä jotain, ainakin aamupala on maksettu! Ja sieelä TOTTAKAI rynnin ja kiilaan ja ladon sataa eri sorttia lautaselle joka on siis piri pintaan täytetty! Että hyh hyh vaan, ehkä tosiaan pitää varoittaa laivayhtiötä ylikuormasta, ettei tämä ponttooni upota koko laivaa.

Kaikkeen sitä immeisillä on aikaa puuttuakkiin voi herrantähen sentäs =) Oisit vaikka aikasi kuluksi vetässyt pari kermaleivosta poskeen niin ois sekin aika hyödynnetty paremmin..Vaikka itse en lapsille karkkia tai muita herkkuja anna niin enpä kyllä viiti muitten lasten syömisiin puuttua KOSKA ei kuulu minulle eikä ole aikaa moiseen..

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
T'ämä äiti painaa melkein 100kg (tosin lapset hoikkia) mutta siis ne jotka pelkää läskiä ja läskejä ihmisiä, varoitus!!! Saatan muuten jopa syödäkin siellä jotain, ainakin aamupala on maksettu! Ja sieelä TOTTAKAI rynnin ja kiilaan ja ladon sataa eri sorttia lautaselle joka on siis piri pintaan täytetty! Että hyh hyh vaan, ehkä tosiaan pitää varoittaa laivayhtiötä ylikuormasta, ettei tämä ponttooni upota koko laivaa.

mutta just sanottiin että aikuiset syytäköön suuhunsa mitä tahansa kunhan eivät lastensa elämää ja kasvua pilaa. Pieni lapsi syö sitä mitä hänelle tarjotaan. Että ihan rauhassa vaan sinne laivalle!

Mä tunnen yhden tollasen perheen jossa kaikki ylilihavia. Ihania ihmisiä, ollaan paljon tekemisissä. Heillä syödään terveellistä ruokaa ja lautasmallin mukaan MUTTA! ruuan jälkeen vedetään karkit, sipsit ja suklaat esille ja niitä menee aivan uskomaton määrä. Itellä tulis sellasesta jo yrjöt. Olen kyllä Hörölän kanssa aivan samaa mieltä. Siinä vaiheessa kun perhettä aletaan perustaa, täytyis miettiä minkälainen esimerkki haluaa olla lapselleen. Ja ennenkaikkea miten aikoo edistää itsensä ja jälkeläistensä hyvinvointia.

mua ainakin harmittaa niitten ylipainoisten lasten puolesta kun eivät jaksa touhuta toisten mukana niin paljoa, kun ovat jo kohta aivan rikki poikki väsyneitä :( . ja mitä rakennusaineita se lapsi saa hampurilaisesta, limpparista ja sipseistä? Ei mitään ja se näkyykin sitten vasta aikuisena. Ravinto-oppi pakolliseksi neuvolaan...olisko hyvä idea!?

Se on aikuisten laiskuutta, että lapsille syötetään kaikkea paskaa. Sitten vielä ihmetellään, että minkä tähden lapset on ylivilkkaita ja heidän on vaikea keskittyä ja on univaikeuksia. No ei se mikään ihme ole jos jatkuvaan syötetään kaikkea makeaa ja valmisruokia, missä on hirveesti säilöntäaineita ja lisäaineita. Minua hirvittää kaupassa, jos aikuiset ostaa pelkästään eineksiä, eikä itse viitsitä vaivautua laittamaan mitään terveellistä. Minua nyppi jopa se kun lähdettiin anopin kanssa viimeksi mökille, niin sillä oli eväänä valmis kääretorttua (sisältää n. 13 eri lisäainetta), makkaraa, esanssi pillimehua ja karkkia ja keksejä. Hei jotain rajaa. Kaikkea hyvää löytyy myös vähän terveellisempänä jos viitsii nähdä yhtään vaivaa. Itse voin syödä vähän huonompaa ruokaa, mutta kyllä lapset on kaikken tärkein asia maailmassa ja haluan heille vain parasta, enkä pilata heidän terveyttään.

Aikuiset on välillä niin välinpitämättömiä omia lapsia kohtaan, yhtään ei kiinnosta Se todellakin on pahoinpitelyä, että ei välitetä lapsista eikä pidetä heistä huolta. Yök

Mä kun olen ollut laivalla niin näen jatkuvasti vanhempia yökerhossa umpi kännissä jotka vähät välittävät lapsistaan, hyvä jos edes huomaavat olemassa oloa. On se kiva että tälläsiä vakavampia juttujakin tapahtuu välillä, mistä aloittaja kertoo.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:

mutta just sanottiin että aikuiset syytäköön suuhunsa mitä tahansa kunhan eivät lastensa elämää ja kasvua pilaa. Pieni lapsi syö sitä mitä hänelle tarjotaan. Että ihan rauhassa vaan sinne laivalle!
Mä olen kyllä samoilla linjoilla. Ei edes yritetä ohjata lasta terveisiin elämäntapoihin :/

Minä olen tuo 100kg:n keiju ja lähdössä perheen kanssa risteilemään. Muuten oletteko huomanneet niissä kahvioissa mitään kovin terveellistä syötävää? Kyllä se on sitä pasteija, pitsapala osastoa! Samoin ravintolassa lasten pöydässä EI ole keitettyjä kasviksia,. höyrytettyjä kasviksia, broileria, riisiä jne.EI vaan ole. Me otetaan aina ruotsin reissulle mukaan runsaasti hedelmiä hyttiin ja tosiaan aamupalalla käydään tankkaamassa mysliä jugua, marjoja ja ihan puuroa runsaasti, jotta jaksaa ruotsissa dallata. Minusta on tosi ikävää, että kytätään VARSINKIN kun voit aika vähän risteilyllä vaikuttaa siihen mitä lapsellesio syötät.

Jopas pisti tämä ketju naurattamaan.. aloitus "kirotusvireeneen" jo sai nauramaan... Kumma päivä kun on useassa ketjussa tätä ihmisten painoa käsitelty?!? Joulunaika nameineen taitaa lähestyä.. =)=) Ja -harmaa mm- puhut asiaa!!

mä pidän tota jo lasten "pahoinpitelynä". siis se että aikuinen tunkekoon itseensä aivan mitä ite tykkää, mutta lapselle annetaan sokeria, suolaa, rasvaa ym. ja hänen terveytensä pilataan tuollalailla!!!!Herkuttelut on erikseen, mutta jatkuva epäterveellinen ravinto ei kuulu lapselle! PISTE!!!!

:laugh: No voi jeesus taas näitä vastauksia. Mistä sinä tiedät mitä he tai ainakin se lapsi arkena syö? He kai ilmeisesti olivat nyt lomalla vai syökö teidän perhe lomallakin vain vihanneksia ja puuroa?

Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:

:laugh: No voi jeesus taas näitä vastauksia. Mistä sinä tiedät mitä he tai ainakin se lapsi arkena syö? He kai ilmeisesti olivat nyt lomalla vai syökö teidän perhe lomallakin vain vihanneksia ja puuroa?

No voi pälli kai sen nyt huomaa ettei ihan terveellisesti syö kotonakaan jos on himoläski.

Paksut on paksui yksinkertaisesti siitä syystä kun ne syö niin paljon. Sen lisäks et ne syö noin julkisesti, ne harrastaa sitä vielä yksin, piilossakin. Ja PALJON!!!

Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:

No voi pälli kai sen nyt huomaa ettei ihan terveellisesti syö kotonakaan jos on himoläski.

Himoläski....olipas kauniisti sanottu lapsesta ja mistäköhän ne huonotapaiset lapset taas käytöksensä oppivat
|O

Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja aaaa:
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Äiti valtava tankkeri ja tän lapsi joka oli 5 v. oli pakko kysyä lapsen isää kun oli ja todella paksu.

Mitä hittoa tuo lause tarkoittaa? :D

kun isällä oli todella paksu

:laugh: :laugh:

Ap sitten tarkasti joka paikasta tuota paksuutta :laugh: :laugh:

Ja lapsesta oli tullu paksu, kun isällä oli niin paksu? :D

Huh huh, no nyt meni paksuks! :laugh: :laugh: :laugh:

No ilmankos meijänkin lapset on niin jytkyjä!

Yhteistyössä