pitäisi varmaan ajatella niinpäin, että antaisitko sinä lapsesi osallistua islam tunnille?
okei, sellaista ei ole, mutta jos näin nyt kuitenkin ois.
jos siitä "ei mitään haittaa ois".
vanhemmat saavat valita mihin lapsi osallistuu ja vanhempien mielipidettä on AINA kunnioitettava.
se onko se aina oikein voidaan pitää sitten omana mielipiteenä.
itse annan lasten kuulla ev.lut uskonnosta ihan mielelläni, vanhempana saavat sitten itse päättää haluavatko tehdä mitä.
toiset ei halua altistaa lasta millekkään uskontojutuille mutta eivät (toivottavasti) puutu siihen että vanhemapa haluavat osallistua.
yleensä aina on vanhemman oma maailmankatsomus taustana, onko lapsi uskonnontunneilla vai ei. uskovaisten vanhempien lapset pääsääntöisesti ovat, mutta eri uskontokunnan jäsenien taas ei. eikä vannoutumattomien ateistienkaan.
itse en antaisi lapseni osallistua islamin tunneille, koska se on mun omaa uskoani vastaan. siksi ymmärrän hyvin vanhempia jotka ei halua lapsen osallistua ev.lut touhuihin. jokainen tekee omat ratkasunsa ja se on oikein ja kunnioitettava asia.
päivähoidon henkilöstöä on kyllä ohjeistettu asiassa ja jos näitä virheitä tapahtuu useemmin on otettava yhteys johtajaan tai päivähoitotoimistoon. vanhemmilla on sananvalta lapsia koskevissa asioissa, eikä se muuksi muutu. (ainoastaan lastensuojelulliset asiat on poikkeuksena, mutta uskontoasiat ei niitä ole..)