Ollaanko me jotenkin harvinaisia?

• Viestiketjun aloittaja mimmi
  • Ensimmäinen viesti
vai sellasta sano mummo
No tuota.. tekeekös se omistaminen vasta ihmisestä jotakin? Eikös sitä voi vaikka rutiköyhä ihminen olla harvinainen, jos nyt näin hiuksia halotaan. Veikkaan, että ap on rikkaasta kodista sillä tuskin on ehtinyt tuohon ikään kaikkea itse tienata. Eli onhan se mukavaa kun syntyy kultalusikka suussa, mutta mitenkäs se ihmisestä sen erikoisempaa tekee.

hymy
Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Niinkö? kumma juttu, kun mun miehellä on 2006 mallinen auto, mut se ei ole automaattivaihteinen, siinä ei ole sähköistä kuljettajan penkin säätöä, ei cruisea... Hmm... On tää niin naurettavaa teidän kanssanne. Ja hei, seuraavaksi kun teen autokauppaa niin teen sen teidän kanssanne, kun mielellänihän sen uuden accordin siihen 35 000?:n ostan =)
siis varmaan riippunee ihan autosta ja mitä ostaja siihen haluaa... jos uutena ostaa niin eikös siihen nyt tule se mitä ostaja haluaa.
kaikkiin autoihin kun saa nuo kyseiset "ylellisyydet"
kohta varmaan täällä on keskuslukituskin joku yleellisyys autossa.
Ja missähän kohtaa minä olen puhunut ylellisyyksistä? Jos mun autoissa on vuodesta 1994 ollut nuo minitsemani ominaiudet niin tuskin niitä ylellisyytenä koen? Ja tuo vastauksenihan oli siihen, kun joku sanoi, että joka autosta lötyy nykyään toi varustelutaso, kun niinhän asia ei ole. Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää? Liävarusteet nyt vaan maksavat lisähintaa ja mallista riippuu mitä autoon kuuluu vakiona ja mitä ei. Uskomatonta pilkun viilausta täällä.

Jos en nyt muuten kommentoisi viestejäsi millään lailla, niin pakko heittää kommenttia tuosta vuosiluvusta. Kerroit että autoissasi on ollut vuodesta 1994 ollut mainitsemasi ominaisuudet. Ja olet siis ilmeisesti syntynyt vuonna 1978. Lyhyellä matematiikalla laskettuna se tarkoittaa sitä että olet ensimmäisen autosi ostanut jo 15-vuotiaana, tai ehkä olet jo peräti ehtinyt täyttämään 16.
[/quote]

Enempää keskusteluun puuttumatta,tämä oli mielenkiintoinen rönsy tässä topicissa!! ;o)
Ellan autokauppa todellakin on varmasti tuonut "hondamiehelle" potkut,tai ainkin raskaat moitteet myyntipäälliköltä!
(mieheni on Volvon liikkeessä myyntipäällikkönä ja nauroi katketakseen lukiessani hänelle tämän kertomuksen todellakin loistavasta autokaupasta.Sanoi kyllä että esim cruisea,siis vakionopeudensäädintä,sun muita ellan luettelemia ei todellakaan enää noteerata "herkkuina".Herkkuja ovat navigaattorit,hybridit,hierovat penkit,audio/hifilaitteistot sun muut)

Että harkitse ella seuraavaksi Volvoa,niin ehkä se vaihtoarvokin menee hiukan lähemmäs..Tosin tuolla 30 000 et vielä saa uutta "herkuilla" varustettua Volvoa,lähellekään *heh*

Alkuperäinen kirjoittaja hymy:
[quote="Ella78

Että harkitse ella seuraavaksi Volvoa,niin ehkä se vaihtoarvokin menee hiukan lähemmäs..Tosin tuolla 30 000 et vielä saa uutta "herkuilla" varustettua Volvoa,lähellekään *heh*
Jep jep, se taas riippuu siitä, mistä sen volvonsa hakee. Ja kuka hakee. Ja minkä kokoinen on kone: iso kone herkuilla on ilman muuta kalliimpi kuin pieni herkuilla jne... Kun nyt kerran olette jo alkaneet. :D

jenni87
Ette ole.
Itse olen 20v, mies on 23v.
Olemme naimisissa, meillä on kaksi lasta, auto ja omistusasunto pääkaupunkiseudulla, ei tosin maksettu ;)
Mutta... tilanne voi olla ihan toinen muutaman vuoden päästä...

Oikeesti, vähän pimee alotus :D

Ei niinkään pimee alotus, koska miksei omaisuudestaan saisi olla iloinen. Miksi pitää aina vähätellä, että tulee hyväksytyksi. Voi sanoa, että meillä on oma iso talo, mutta sitten sivulauseessa lisätä " mutta se ei ole kovin uusi" Jos ei ole rahaa voi sitä kurjuutta kyllä voivotella, mutta jos sanoo, että sitä rahaa on, tulee kiviä päähän. Toisen onni kun ei ole itseltä pois. Sitä pitää itselekkin välillä kyllä hokea.

hämmentäjä
Suurimmat palkathan on metalliteollisuuden puolella ja kyllä siellä ne duunarit tienaa lyhyen koulutuksen saaneena enemmän, mitä esim. yliopistossa humanistisen koulutuksen saaneet pellet...

Alkuperäinen kirjoittaja hymy:
Niinkö? kumma juttu, kun mun miehellä on 2006 mallinen auto, mut se ei ole automaattivaihteinen, siinä ei ole sähköistä kuljettajan penkin säätöä, ei cruisea... Hmm... On tää niin naurettavaa teidän kanssanne. Ja hei, seuraavaksi kun teen autokauppaa niin teen sen teidän kanssanne, kun mielellänihän sen uuden accordin siihen 35 000?:n ostan =)
siis varmaan riippunee ihan autosta ja mitä ostaja siihen haluaa... jos uutena ostaa niin eikös siihen nyt tule se mitä ostaja haluaa.
kaikkiin autoihin kun saa nuo kyseiset "ylellisyydet"
kohta varmaan täällä on keskuslukituskin joku yleellisyys autossa.
Ja missähän kohtaa minä olen puhunut ylellisyyksistä? Jos mun autoissa on vuodesta 1994 ollut nuo minitsemani ominaiudet niin tuskin niitä ylellisyytenä koen? Ja tuo vastauksenihan oli siihen, kun joku sanoi, että joka autosta lötyy nykyään toi varustelutaso, kun niinhän asia ei ole. Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää? Liävarusteet nyt vaan maksavat lisähintaa ja mallista riippuu mitä autoon kuuluu vakiona ja mitä ei. Uskomatonta pilkun viilausta täällä.

Jos en nyt muuten kommentoisi viestejäsi millään lailla, niin pakko heittää kommenttia tuosta vuosiluvusta. Kerroit että autoissasi on ollut vuodesta 1994 ollut mainitsemasi ominaisuudet. Ja olet siis ilmeisesti syntynyt vuonna 1978. Lyhyellä matematiikalla laskettuna se tarkoittaa sitä että olet ensimmäisen autosi ostanut jo 15-vuotiaana, tai ehkä olet jo peräti ehtinyt täyttämään 16.

Enempää keskusteluun puuttumatta,tämä oli mielenkiintoinen rönsy tässä topicissa!! ;o)
Ellan autokauppa todellakin on varmasti tuonut "hondamiehelle" potkut,tai ainkin raskaat moitteet myyntipäälliköltä!
(mieheni on Volvon liikkeessä myyntipäällikkönä ja nauroi katketakseen lukiessani hänelle tämän kertomuksen todellakin loistavasta autokaupasta.Sanoi kyllä että esim cruisea,siis vakionopeudensäädintä,sun muita ellan luettelemia ei todellakaan enää noteerata "herkkuina".Herkkuja ovat navigaattorit,hybridit,hierovat penkit,audio/hifilaitteistot sun muut)

[/quote]

Hoh, hoi tää alkaa olla jo naurettavaa. Käypä vaikka lukemassa vaihtoauto.com sivuilla nin noissa autoissa on kaikissa hintana n. 25000 ylöspäin. Ihan mustaa valkoisella. Ja yhtään automaattivaihteista ei näyttänyt olevan myynnissä, että sehän sitä hintaa myös nostaa. Mutta pliis, näyttäkää mulle sellainen auto, linkkiä kiitos, sama varustetaso kuin myymässäni autossa ja hinta se 20 000. Ja tuohon volvoon niin kävin kyllä koeajamassa, mutta en lämmennyt.

Mä en voi ymmärtää mikä meteli tästä syntyi, luonnollisia asioita tässä sanoin ja ihmiset alkaa sekoilla.

Gluteus maximus
jotka alkavat heti morkkaamaan ihmistä jolla asiat on hyvin. Miksi voi miksi täällä ei saa koskaan kertoa mitään mukavaa. Minusta on tosiaan hienoa, että on pärjännyt elämässä ja varmasti mummokin on ylpeä ja ihmetteli siksi.

http://www.vaihtoautot.fi/index.php?carID=81118&search=hae

No niin, tässä yksi linkki jonka löysin. Mites sen volvo myyjän suu nyt pannaan, kannattaisko vaihtaa alaa. Pakko näköjään vääntää rautalangasta näiden kateellisten ihmisten kanssa.

http://www.autokaupat.net/uusi/tulos_vaihtoauto.php?view=201505

Ja tässä toinen linkki. Odotan vastauksia niiltä jotka mua valehtelijaksi täällä epäili ja naureskeli juttujani. Te tästä nostitte ison haloon joten jatkakaa nyt sitten.

No niin, tässä yksi linkki jonka löysin. Mites sen volvo myyjän suu nyt pannaan, kannattaisko vaihtaa alaa. Pakko näköjään vääntää rautalangasta näiden kateellisten ihmisten kanssa.
Tässä on nyt vähän hypätty aiheesta :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja loru:

Tässä on nyt vähän hypätty aiheesta :LOL:
No, olet oikeassa mutta mä vaan en kestä jos mun puheita epäillään :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta Ella78, ostit sitten tosiaan ensimmäisen autosi 15-16-vuotiaana? Joopa joo ja lehmät lentää.
Ja missä kohtaa tarkalleen niin sanoin? Ensimmäinen autoni oli vuoden 1994 mallia. Mitä ihmeellistä siinä on? Tiedänpä monia ihmisiä, jotka ajelee sen vuoden autoilla edelleen. Ja ekan auton ostin 17-vuotiaana, kevättalvella 1995.

vieras
Alkaa vissiin palstalta aiheet loppumaan kun tää sama ketju on roikkunut ylhäällä niin kauan. Mulle on aivan sama mitä mummosi on hätäpäissään ja mielistelläkseen teille sanonu. Olkaa vaikka lajinne viimeiset. Ja juu, kyllä harmittaa että oma elämä on niiiiiiiiiiiiiin kauhiaa.

vieras
Mutta Ella78, ostit sitten tosiaan ensimmäisen autosi 15-16-vuotiaana? Joopa joo ja lehmät lentää.
Ja missä kohtaa tarkalleen niin sanoin? Ensimmäinen autoni oli vuoden 1994 mallia. Mitä ihmeellistä siinä on? Tiedänpä monia ihmisiä, jotka ajelee sen vuoden autoilla edelleen. Ja ekan auton ostin 17-vuotiaana, kevättalvella 1995.
Tässä lainausta kirjoittamastasi pätkästä, jota lainattu myös tuossa ylempänä:
Jos mun autoissa on vuodesta 1994 ollut nuo minitsemani ominaiudet niin tuskin niitä ylellisyytenä koen? Ja tuo vastauksenihan oli siihen, kun joku sanoi, että joka autosta lötyy nykyään toi varustelutaso, kun niinhän asia ei ole. Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää? Liävarusteet nyt vaan maksavat lisähintaa ja mallista riippuu mitä autoon kuuluu vakiona ja mitä ei. Uskomatonta pilkun viilausta täällä.

Mielestäni tuossa lukee juuri niin, että sun autossa ollut vuodesta -94 asti...eikö? ;)

Tässä lainausta kirjoittamastasi pätkästä, jota lainattu myös tuossa ylempänä:
Jos mun autoissa on vuodesta 1994 ollut nuo minitsemani ominaiudet niin tuskin niitä ylellisyytenä koen? Ja tuo vastauksenihan oli siihen, kun joku sanoi, että joka autosta lötyy nykyään toi varustelutaso, kun niinhän asia ei ole. Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää? Liävarusteet nyt vaan maksavat lisähintaa ja mallista riippuu mitä autoon kuuluu vakiona ja mitä ei. Uskomatonta pilkun viilausta täällä.

Mielestäni tuossa lukee juuri niin, että sun autossa ollut vuodesta -94 asti...eikö? ;)
Juu, kyllä olet oikeassa. Mutta tarkoitin siis... no tiedät varmaan mitä tarkoitin. Eli 1994 mallisessa autossanikin silloin joskus oli noi ominaisuudet, joten en niitä sen enempää ylellisyytenä pidä, mutta ominaisuuksina joista en ole halunnut luopua kun kerran niihin tottui. Ja onhan sen jälkeen tosiaan tullut navigaattorit, peruutustutkat yms. Mutta mitä merkitysä sillä on? Mä vaan aloitin tän aiheen kun joku piti perheautoja halpoina, että mun mielestä ei lähes 30 000?:n autokaan ole halpa mutta ilmeisesti se kommentti oli joillekin liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoautovastaava:
Alkuperäinen kirjoittaja tsipadui:
onhan tuo hyvä saavutus, mutta ainakin monen mielestä voidaan mittariksi laittaa, että minkä merkkisistä autoista on kyse(eli mersu, BMW) ja asuntonnehan pitää olla arvopaikalalla, eli ei missään kehä III ulkopuolella ja tietysti omalla tontilla oleva väh 300 neliöinen omakotitalo ja se mökkihän on vähintään saimaan rannalla,neliöitä 80-150 jossa teillä on omaa rantaa ja vesialuetta ;)

että se miten elämässä pärjää on erittäin riippuvainen siitä millä mittarilla sitä katsoo, sillä 2004 vuosimallin vähänkin ns perhemerkkinen auto ei enää ole kovinkaan uusi tai edes kallis ja jos mökki on kuivalla maalla tai jossain kaukana(paikassa josta moni ei ole kuullut) ja asutte jossain alle 250 000 egen pikkurivarissa tms niin sanoisin, että olette aika normaalia sakkia :)
Pakko kommentoida, että minkä hintaista autoa pidät kalliina? Musta ainakin mun vanha auto jonka juuri myin, joka oli siis vm 2004 ja honda accord oli kallis, kun sain siitä lähemmäs 30 000?. Vaikka hyvätuloisia ollaankin ja molemilla meillä on uudet autot niin en silti sokea rahan suhteen ole, mielestäni 30 000? on todella paljon rahaa.

Pakko tähän kommentoida,että taitaa olla kumminkin lähempänä tota 20 tonttua se,mitä tuonikäisestä accordista sait.
Nimittäin sula mahdottomuus saada siitä melkein 30 donaa *LOL*
Ja jos tietty leidit ei muuten usko,niin menkääpä kurkkamaan tuonna autotalli.comiin.Siellä autoliikkeiden vaihdokkeja.Ja kyseistä vm. olevia accordeja kaikilla herkuilla ja tosi vähän ajettuinakin,hinta aika lili sitä kahtakymppiä.
Ja noi siis on autoliikkeiden hintoja,joten vaihtoarvo on siitä vielä muutama tonni pois.
Voi kuule, kyllä vain sen verran sain. Honda 5d accodr tourer 2.4 litrainen kone, automaattivaihteinen ja kaikki herkut ja ajettu 57 000km. Ja ihan normi hinta oli tuon ikäisestä! Niin siis farmarista kyse, se tais jäädä sanomatta.
uutenahan tuo maksaa jotain 35t egee... ja sen hinta kyllä tippuu autokaupasta jo ulos ajettaessa ton 5000 tuhatta.
ai niin ja se on honda accord...
http://www.autokaupat.net/uusi/tulos_vaihtoauto.php?view=183558

Ihan nyt pakko jatkaa edelleen eli kato linkki ja lue kirjoituksesi uudelleen ja naura sitten mulle ja vinoile lisää, jooko?

munsta
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Mummoni minulle alkoi viikonloppuna tilittämään, että ollaan harvinaisia nuoria, koska meillä on kesämökki, kummallakin omat (maksetut) autot, oma rivitaloasunto sekä kaksi lasta. Ikää meillä 26v. ja pääkaupunkiseudulla asutaan. Mummoni mielestä ollaan kovin harvinaisia, mutta minun mielestä ihan normaaleja nuoria?
Siis jäi epäselväksi, että onko teillä siis velkaa vai tarkoittaako tuo oma asunto sitä, että se on maksettu? Jos näin on, niin silloin olette kyllä harvinaisia JOS olette omilla palkkatuloillanne maksaneet asunnon ja autot omiksi jo tuossa iässä.

sivustaseuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko kaikki nyt tyytyväisiä kun ella on oikeassa? Kai kaikki huomas et se on oikeas. Ja et sil on hieno koti ja hienot autot. Kadehditaa ny oikee kaikki sitä.

Ei millään pahalla Ella, mutta nuo sinun viestisi kyllä vaikuttaa siltä että pissi on noussut ja vielä melkoisen pienestä päänuppiin. Ja se olit kyllä sinä, joka sanoi että täällä ihmiset ovat ovat kateellisia sinulle. Enpä menisi tuota allekirjoittamaan, vaan mieluummin kehoittaisin sinua lukemaan itse omat viestisi.

Katsos kun hyvin monella on omakotitalo. Hyvin monella on myös kaksi uutta autoa. Hyvin monella on myös kesämökki. Ja hyvin monet ovat varakkaita tai hyvin toimeentulevia.

Mutta hyvin monet (lue: useimmat hyvällä itsetunnolla varustetut ihmiset) eivät tunne tarvetta mainostaa asioita ja toisaalta hyvin monet myös ymmärtävät ettei siinä ole mitään ihmeellistä.

Joten ennen kuin tuomitset ihmiset kateellisiksi sinulle, niin vilkaisisit itseäsi peiliin. Olisiko jo aika tipahtaa maan pinnalle ja ymmärtää oma tavallisuutensa?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko kaikki nyt tyytyväisiä kun ella on oikeassa? Kai kaikki huomas et se on oikeas. Ja et sil on hieno koti ja hienot autot. Kadehditaa ny oikee kaikki sitä.

Ei millään pahalla Ella, mutta nuo sinun viestisi kyllä vaikuttaa siltä että pissi on noussut ja vielä melkoisen pienestä päänuppiin. Ja se olit kyllä sinä, joka sanoi että täällä ihmiset ovat ovat kateellisia sinulle. Enpä menisi tuota allekirjoittamaan, vaan mieluummin kehoittaisin sinua lukemaan itse omat viestisi.

Katsos kun hyvin monella on omakotitalo. Hyvin monella on myös kaksi uutta autoa. Hyvin monella on myös kesämökki. Ja hyvin monet ovat varakkaita tai hyvin toimeentulevia.

Mutta hyvin monet (lue: useimmat hyvällä itsetunnolla varustetut ihmiset) eivät tunne tarvetta mainostaa asioita ja toisaalta hyvin monet myös ymmärtävät ettei siinä ole mitään ihmeellistä.

Joten ennen kuin tuomitset ihmiset kateellisiksi sinulle, niin vilkaisisit itseäsi peiliin. Olisiko jo aika tipahtaa maan pinnalle ja ymmärtää oma tavallisuutensa?
Anteeksi? En ymmärrä, en todellakaan. Tottahan minä tiedän, että hyvin monella ihmisellä on talot, autot, mökit jne. Munhan ei tarvi kuin katsoa ovesta ulos niin näen näen kyllä tämän todellisuen. Jokaisella naapurllakin kun on uusi talo, autot yms.

Visitko sinä ystävällisesti lukea viestit uudelleen ja nähdä mistä tämä lähti? Sanoin että mielestäni 30 000? maksava auto on kallis, ja se oli näille ihmisille liikaa. Olisi ilmeisesti itänyt sanoa sen olevan halpa, mutta minun maailmassani se on paljon rahaa.

Minut leimattiin valehtelijaksi, kun kerroin 2004 vuoden honda accord farmarin hinnan ja minulle naurettiin useissa viesteissä. Näihin syytöksiin halusin vastata, ja linkitinkin todisteita siitä etten ollut väärässä.

Tässä ketjussa ei mielestäni ollut kyse mistään meidän perheen talosta tms. vaan viestit koskivat tuota autoa ja sen hintaa. Ja siitä nousi hirveä haloo.
Pyydän mene sinä itseesi ennen kuin tuomitset minua, tuntematta minua ollenkaan ja elämääni, kokemuksiani. Älä kehota minua tipahtamaan maan pinnalle, sillä siellä tosiaan olen aina elänytkin.

Ja kerropa vielä se, miten voisin pitää erikoisena jotain sellaista mitä meillä on? Talo jossa elän on tuiki tavallista joka päiväistä arkeani kuten autoni jolla joka päivä ajan.

Asiat ymmärtää niinkuin ne haluaa ymmärtää. Ja voisitko mustua, niin voidaan jatkaa tätä yv:nä, sillä minulle nämä syytökset alavat riittää. Joten keksustellaan ihmeessä asiat läpi.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tsipadui:
onhan tuo hyvä saavutus, mutta ainakin monen mielestä voidaan mittariksi laittaa, että minkä merkkisistä autoista on kyse(eli mersu, BMW) ja asuntonnehan pitää olla arvopaikalalla, eli ei missään kehä III ulkopuolella ja tietysti omalla tontilla oleva väh 300 neliöinen omakotitalo ja se mökkihän on vähintään saimaan rannalla,neliöitä 80-150 jossa teillä on omaa rantaa ja vesialuetta ;)

että se miten elämässä pärjää on erittäin riippuvainen siitä millä mittarilla sitä katsoo, sillä 2004 vuosimallin vähänkin ns perhemerkkinen auto ei enää ole kovinkaan uusi tai edes kallis ja jos mökki on kuivalla maalla tai jossain kaukana(paikassa josta moni ei ole kuullut) ja asutte jossain alle 250 000 egen pikkurivarissa tms niin sanoisin, että olette aika normaalia sakkia :)
Pakko kommentoida, että minkä hintaista autoa pidät kalliina? Musta ainakin mun vanha auto jonka juuri myin, joka oli siis vm 2004 ja honda accord oli kallis, kun sain siitä lähemmäs 30 000?. Vaikka hyvätuloisia ollaankin ja molemilla meillä on uudet autot niin en silti sokea rahan suhteen ole, mielestäni 30 000? on todella paljon rahaa.
Mistä hondan rotiskosta sait 30 000 ?, hah, hah, nyt kyllä vedätät ja lujaa

Yhteistyössä