Ollaanko me jotenkin harvinaisia?

• Viestiketjun aloittaja mimmi
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Alkuperäinen kirjoittaja tsipadui:
onhan tuo hyvä saavutus, mutta ainakin monen mielestä voidaan mittariksi laittaa, että minkä merkkisistä autoista on kyse(eli mersu, BMW) ja asuntonnehan pitää olla arvopaikalalla, eli ei missään kehä III ulkopuolella ja tietysti omalla tontilla oleva väh 300 neliöinen omakotitalo ja se mökkihän on vähintään saimaan rannalla,neliöitä 80-150 jossa teillä on omaa rantaa ja vesialuetta ;)

että se miten elämässä pärjää on erittäin riippuvainen siitä millä mittarilla sitä katsoo, sillä 2004 vuosimallin vähänkin ns perhemerkkinen auto ei enää ole kovinkaan uusi tai edes kallis ja jos mökki on kuivalla maalla tai jossain kaukana(paikassa josta moni ei ole kuullut) ja asutte jossain alle 250 000 egen pikkurivarissa tms niin sanoisin, että olette aika normaalia sakkia :)
Pakko kommentoida, että minkä hintaista autoa pidät kalliina? Musta ainakin mun vanha auto jonka juuri myin, joka oli siis vm 2004 ja honda accord oli kallis, kun sain siitä lähemmäs 30 000?. Vaikka hyvätuloisia ollaankin ja molemilla meillä on uudet autot niin en silti sokea rahan suhteen ole, mielestäni 30 000? on todella paljon rahaa.
Kyllä on ollu ostaja sekasin jos on ton summan autostasi maksanu!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tsipadui:
onhan tuo hyvä saavutus, mutta ainakin monen mielestä voidaan mittariksi laittaa, että minkä merkkisistä autoista on kyse(eli mersu, BMW) ja asuntonnehan pitää olla arvopaikalalla, eli ei missään kehä III ulkopuolella ja tietysti omalla tontilla oleva väh 300 neliöinen omakotitalo ja se mökkihän on vähintään saimaan rannalla,neliöitä 80-150 jossa teillä on omaa rantaa ja vesialuetta ;)

että se miten elämässä pärjää on erittäin riippuvainen siitä millä mittarilla sitä katsoo, sillä 2004 vuosimallin vähänkin ns perhemerkkinen auto ei enää ole kovinkaan uusi tai edes kallis ja jos mökki on kuivalla maalla tai jossain kaukana(paikassa josta moni ei ole kuullut) ja asutte jossain alle 250 000 egen pikkurivarissa tms niin sanoisin, että olette aika normaalia sakkia :)
Pakko kommentoida, että minkä hintaista autoa pidät kalliina? Musta ainakin mun vanha auto jonka juuri myin, joka oli siis vm 2004 ja honda accord oli kallis, kun sain siitä lähemmäs 30 000?. Vaikka hyvätuloisia ollaankin ja molemilla meillä on uudet autot niin en silti sokea rahan suhteen ole, mielestäni 30 000? on todella paljon rahaa.
Kyllä on ollu ostaja sekasin jos on ton summan autostasi maksanu!
Niinpä, eikös sitä niin sanota, että ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa? Aika hullu honda myyjä, siis joka vaihdossa siitä mulle 28500? hyvitti. Olis pitänyt honda myyjänkinkonsultoida plusan mammoja, kun nehän nää asiat paremmin tietää.

Mutta ihanaa, että ihmisiä täällä häiritsee se, millä hinnalla oon jonkun auton myynyt.

vieras
Harvinaisia juu, sen varmaan tiesitkin, mutta ainoita ette.
En vaan tajua miksi sitä jollain kaksplussan palstalla tarvii kertoa, mulla ei edes kaverit tiedä onko autot, talo ja mökki omia vai pankin.

En vaan tajua miksi sitä jollain kaksplussan palstalla tarvii kertoa, mulla ei edes kaverit tiedä onko autot, talo ja mökki omia vai pankin.
täällä täytyy kohottaa itsetuntoaan... sopiva paikka just siihen. ja jos sun kanssa ei olla samaa mieltä niin voi vetää herneen nenään...

vieras
No, onko omia vai pankin??

Mie
Kuka tarvii maatilaa: traktoreita, peltoa ym. Helsingissä??? Kyllä mä luulen, ei vaan tiedän, et MAATILA maksaa enempi ku joku tönö Helsingissä.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:
Taidetaan mekin sitten olla harvinaisia =) meillä on kaksi omaa autoa (maksetut),maatila (juuri ostettu),oma kaksikerroksinen hirsitalo ja kaksi lasta kolmas tulossa ja meillä ikää 28v ja 29v. :kieh:
ja asutte jossain takahikiällä. On varmaan hiukan eri asia kuin esim. asua Helsingissä ja ostaa kaikki tuo.

päätön ratsumies
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:
Taidetaan mekin sitten olla harvinaisia =) meillä on kaksi omaa autoa (maksetut),maatila (juuri ostettu),oma kaksikerroksinen hirsitalo ja kaksi lasta kolmas tulossa ja meillä ikää 28v ja 29v. :kieh:
ja asutte jossain takahikiällä. On varmaan hiukan eri asia kuin esim. asua Helsingissä ja ostaa kaikki tuo.
no kuka prkl haluaa edes siellä helsingin syrjäkylällä asua ,kaukana kaikesta muusta mitä suomessa on B)

mimmi
Alkuperäinen kirjoittaja ainu:
uteliaisuutta kysyn ap;ltä mikä on teidän hyväpalkkainen ammatti?olette kovin nuoria ajatellenettä olisitte korkeasti koulutettuja? toki nykyisin putkimies tienaa hyvin. itse olin ensin 3v lukiossa ja sitten yliopisitossa 6v eli nyt olen 25v ja maisterin paperit taskussa. eli nyt vasta alan töitä tekemään. veljeni sai vuosi sitten 7v jälkeen kirurgin siis lekuri paprerit eli tehny vasta vuoden töitä ja ikää 27v. isosiskoni on insinööri eikä sekää ole vasta kun 3v töitä tehny-koska opiskelut kesti- ja ikää on 31v. että en aina tajua mitä nämä nuoret hlöt ovat jotka väittävät vielä olevansa hyvin/korkeasti koulutettuja?ovatko he käyneet lukion vuodessa ja maisterinpaperit saatu kahdessa vuodessa? vai ovatko he opsitotason opiskelijoita (ei siis korkeakoulutettuja) joilla hyväpalkkainen työ-tähän kuuluu sähkömies.....
Mieheni DI ja minä myyntiedustaja

DI
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
uteliaisuutta kysyn ap;ltä mikä on teidän hyväpalkkainen ammatti?olette kovin nuoria ajatellenettä olisitte korkeasti koulutettuja? toki nykyisin putkimies tienaa hyvin. itse olin ensin 3v lukiossa ja sitten yliopisitossa 6v eli nyt olen 25v ja maisterin paperit taskussa. eli nyt vasta alan töitä tekemään. veljeni sai vuosi sitten 7v jälkeen kirurgin siis lekuri paprerit eli tehny vasta vuoden töitä ja ikää 27v. isosiskoni on insinööri eikä sekää ole vasta kun 3v töitä tehny-koska opiskelut kesti- ja ikää on 31v. että en aina tajua mitä nämä nuoret hlöt ovat jotka väittävät vielä olevansa hyvin/korkeasti koulutettuja?ovatko he käyneet lukion vuodessa ja maisterinpaperit saatu kahdessa vuodessa? vai ovatko he opsitotason opiskelijoita (ei siis korkeakoulutettuja) joilla hyväpalkkainen työ-tähän kuuluu sähkömies.....
Vai myyntiedustaja korkeasti koulutettu! Hah sanon minä. Itse olen DI ja uskon olevani hieman korkeammin koulutettu kuin sinä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja DI:
Vai myyntiedustaja korkeasti koulutettu! Hah sanon minä. Itse olen DI ja uskon olevani hieman korkeammin koulutettu kuin sinä.
Ei kai HYVÄPALKKAINEN tarkoita KORKEASTIKOULUTETTUA. Ap kertoi olevansa hyväpalkkainen, ei korkeastikoulutettu.. opettele lukemaan DI

heli
Ei kai HYVÄPALKKAINEN tarkoita KORKEASTIKOULUTETTUA. Ap kertoi olevansa hyväpalkkainen, ei korkeastikoulutettu.. opettele lukemaan DI
Tokkopa myyntiedustajalla nyt niin korkea palkka on.

Oikeasti korkea koulutus ei kerro varallisuudesta yhtään mitään. Tavallinen duunarikin voi tienata ihan hyvin jos on hyvässä työpaikassa. Muutenkaan koulutus ei kerro oikeastaan mitään ihmisestä, stauksilla kun ei sitä elämää elellä, vaan ihan muilla avuilla.

No voi jessus. Jopa äläkkä nousee, jos joku uskaltaa sanoa, että ihan hyvin menee ja jotain omaisuuttakin on, heti lytätään ja haukutaan. Että mitäs leuhkit ja et sä nyt niin hyvä oo, jne.

Aika surkeaa, joskaan ei mitään uutta täällä. Koskaan ei saisi mainita, jos joku asia on hyvin, aina pitää muistaa vähätellä. |O

provoiluako
En minä autoista paljon mitään tiedä, kun minulle se on vain kulkuväline paikasta toiseen, mutta minulla on VW passat ja miehellä Audi (en tiedä tarkemmin)
En tiedä miehesi autosta muuta kuin, että on Audi. Ymmärsinkö oikein? Kyllä sitä yleensä tietää muutakin perheen autoista. Hmm... haiskahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja provoiluako:
En minä autoista paljon mitään tiedä, kun minulle se on vain kulkuväline paikasta toiseen, mutta minulla on VW passat ja miehellä Audi (en tiedä tarkemmin)
En tiedä miehesi autosta muuta kuin, että on Audi. Ymmärsinkö oikein? Kyllä sitä yleensä tietää muutakin perheen autoista. Hmm... haiskahtaa.
Suoraan sanottuna mä en ainakaan tiedä. En tiedä autoista tuontaivaallista omista enkä vieraiden, joten kuulostaa ihan totuuden mukaiselta.

vieras
Itse olen vuokralla, lähes kolmikymppinen, mies työtön DI. Autokaan ei ole kallis.
En koe tarvitsevani noita asioita, joita mimmi luetteli. Tosin onnittelut hänelle näistä asioista!
On se kumma, kun ei osaa olla enää edes kateellinen.

Irmeli
Voi apua miten kateellisia jotkut voi ollakaan. Kaverini on myyntiedustaja eräällä lääkefirmalla ja voin sanoa, että palkka on todella hyvä, joten en menisi vähättelemään toista.

sivustaseuraaja
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Niinkö? kumma juttu, kun mun miehellä on 2006 mallinen auto, mut se ei ole automaattivaihteinen, siinä ei ole sähköistä kuljettajan penkin säätöä, ei cruisea... Hmm... On tää niin naurettavaa teidän kanssanne. Ja hei, seuraavaksi kun teen autokauppaa niin teen sen teidän kanssanne, kun mielellänihän sen uuden accordin siihen 35 000?:n ostan =)
siis varmaan riippunee ihan autosta ja mitä ostaja siihen haluaa... jos uutena ostaa niin eikös siihen nyt tule se mitä ostaja haluaa.
kaikkiin autoihin kun saa nuo kyseiset "ylellisyydet"
kohta varmaan täällä on keskuslukituskin joku yleellisyys autossa.
Ja missähän kohtaa minä olen puhunut ylellisyyksistä? Jos mun autoissa on vuodesta 1994 ollut nuo minitsemani ominaiudet niin tuskin niitä ylellisyytenä koen? Ja tuo vastauksenihan oli siihen, kun joku sanoi, että joka autosta lötyy nykyään toi varustelutaso, kun niinhän asia ei ole. Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää? Liävarusteet nyt vaan maksavat lisähintaa ja mallista riippuu mitä autoon kuuluu vakiona ja mitä ei. Uskomatonta pilkun viilausta täällä.
[/quote]

Jos en nyt muuten kommentoisi viestejäsi millään lailla, niin pakko heittää kommenttia tuosta vuosiluvusta. Kerroit että autoissasi on ollut vuodesta 1994 ollut mainitsemasi ominaisuudet. Ja olet siis ilmeisesti syntynyt vuonna 1978. Lyhyellä matematiikalla laskettuna se tarkoittaa sitä että olet ensimmäisen autosi ostanut jo 15-vuotiaana, tai ehkä olet jo peräti ehtinyt täyttämään 16.

Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:
Kerroit että autoissasi on ollut vuodesta 1994 ollut mainitsemasi ominaisuudet. Ja olet siis ilmeisesti syntynyt vuonna 1978. Lyhyellä matematiikalla laskettuna se tarkoittaa sitä että olet ensimmäisen autosi ostanut jo 15-vuotiaana, tai ehkä olet jo peräti ehtinyt täyttämään 16.
Tai ostanut 18 vuotiaana vähän käytetyn, tai myöhemmin vähän enemmän käytetyn ;)

Yhteistyössä