Ollaanko me jotenkin harvinaisia?

  • Viestiketjun aloittaja mimmi
  • Ensimmäinen viesti
tsipadui
onhan tuo hyvä saavutus, mutta ainakin monen mielestä voidaan mittariksi laittaa, että minkä merkkisistä autoista on kyse(eli mersu, BMW) ja asuntonnehan pitää olla arvopaikalalla, eli ei missään kehä III ulkopuolella ja tietysti omalla tontilla oleva väh 300 neliöinen omakotitalo ja se mökkihän on vähintään saimaan rannalla,neliöitä 80-150 jossa teillä on omaa rantaa ja vesialuetta ;)

että se miten elämässä pärjää on erittäin riippuvainen siitä millä mittarilla sitä katsoo, sillä 2004 vuosimallin vähänkin ns perhemerkkinen auto ei enää ole kovinkaan uusi tai edes kallis ja jos mökki on kuivalla maalla tai jossain kaukana(paikassa josta moni ei ole kuullut) ja asutte jossain alle 250 000 egen pikkurivarissa tms niin sanoisin, että olette aika normaalia sakkia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Mummoni minulle alkoi viikonloppuna tilittämään, että ollaan harvinaisia nuoria, koska meillä on kesämökki, kummallakin omat (maksetut) autot, oma rivitaloasunto sekä kaksi lasta. Ikää meillä 26v. ja pääkaupunkiseudulla asutaan. Mummoni mielestä ollaan kovin harvinaisia, mutta minun mielestä ihan normaaleja nuoria?
siis eli onko kaikki muu velkana, paitsi nuo maksetut autot..?
eli siinä mielessä kyllä olette erikoisia et viitsii ikuiseen velkahelvettiin itsensä laittaa.

 
Me
olemme syntyneet 82 ja meillä on hyvät työpaikat. Tein mm. opiskelujen ohessa kaksi lasta ja olemme onnellisia. Asumme eirassa 250 neliön asunnossa ja rakensimme hirrestä pari kerroksisen 150 m2 huvilan sulkavalle viime keväänä. Hirsihuvilan rannassa komeilee vesijetti sekä soutuvene pienellä hondan moottorilla. Mieheni rakastaa uistelua nimen omaan juuri tuollaisella puisella soutuveneellä. Täällä mökillä me olemme tälläkin hetkellä, lapset ovat päiväunilla, mies lukee hesaria nahkasohvalla, minä kirjoittelen matka kannettavallani tänne.. Niin ja autona on xc90 mallinen volvo vm.06
 
On meilläkin tässä kuussa tiukalla raha kun on laskuja monta ja vielä juhannuskonferenssikin tulossa mutta SILTI se ei ole ap:n vika jos hän on ollut viisas ja kouluttanut itsensä ja säästänyt niin,että on saanut taloudelliset asiat kuntoon. :)
 
lukekaa ketju
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Mummoni minulle alkoi viikonloppuna tilittämään, että ollaan harvinaisia nuoria, koska meillä on kesämökki, kummallakin omat (maksetut) autot, oma rivitaloasunto sekä kaksi lasta. Ikää meillä 26v. ja pääkaupunkiseudulla asutaan. Mummoni mielestä ollaan kovin harvinaisia, mutta minun mielestä ihan normaaleja nuoria?
siis eli onko kaikki muu velkana, paitsi nuo maksetut autot..?
eli siinä mielessä kyllä olette erikoisia et viitsii ikuiseen velkahelvettiin itsensä laittaa.
no eikös ap tuolla kertonut, että mökkikin on maksettu ja asunnosta on velkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Mummoni minulle alkoi viikonloppuna tilittämään, että ollaan harvinaisia nuoria, koska meillä on kesämökki, kummallakin omat (maksetut) autot, oma rivitaloasunto sekä kaksi lasta. Ikää meillä 26v. ja pääkaupunkiseudulla asutaan. Mummoni mielestä ollaan kovin harvinaisia, mutta minun mielestä ihan normaaleja nuoria?
No meillä oli tedän iässä samoin asiat, sillä erotuksella että omakotitaloa rakennettiin ja nuoriksi ei enää itseämme koeta, vaan aikuisiksi. Mutta omasta mielestämme ollaan ihan tavallinen perhe, vaikka tosin yleensä kaikki ajattelee, että mökki ei voi olla meidän vaan vanhempiemme. Mutta meillä onkin niin päin, että vanhempamme vierailevatkin sitten meidän mökillä kun omaa heillä ei ole :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja mummeli:
Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Kyllä aika harvinaisia ja hyvävaraisia. Joko teillä on tosi hyvät palkat tai sitten oeltte saaneet vähän alkupääomaa. Tai jumalattomat velat.

Mutta oli teidän raha-asiat miten on, ei minua pahemmin vaivaa. Omapa on asianne.
Kyllähän tuon ikäiset jo on ehtineet opiskella hyvät ammatit itselleen, joten en pidä mitenkään erikoisena.
Kaikki on suhteellista. Ja pitkään kun opiskelee, niin kasaantuu sitä opintolainaakin.

 
mummo minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja Me:
olemme syntyneet 82 ja meillä on hyvät työpaikat. Tein mm. opiskelujen ohessa kaksi lasta ja olemme onnellisia. Asumme eirassa 250 neliön asunnossa ja rakensimme hirrestä pari kerroksisen 150 m2 huvilan sulkavalle viime keväänä. Hirsihuvilan rannassa komeilee vesijetti sekä soutuvene pienellä hondan moottorilla. Mieheni rakastaa uistelua nimen omaan juuri tuollaisella puisella soutuveneellä. Täällä mökillä me olemme tälläkin hetkellä, lapset ovat päiväunilla, mies lukee hesaria nahkasohvalla, minä kirjoittelen matka kannettavallani tänne.. Niin ja autona on xc90 mallinen volvo vm.06
olenkin aina sanonut, että opiskelu kannattaa! Onnea teille! Kumpa useampi nuori tajuaisi opiskella kunnolla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:
Taidetaan mekin sitten olla harvinaisia =) meillä on kaksi omaa autoa (maksetut),maatila (juuri ostettu),oma kaksikerroksinen hirsitalo ja kaksi lasta kolmas tulossa ja meillä ikää 28v ja 29v. :kieh:
ja asutte jossain takahikiällä. On varmaan hiukan eri asia kuin esim. asua Helsingissä ja ostaa kaikki tuo.
Helsingissä tuskin on montakaan maatilaa :D
 
pikkuinen
Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Alkuperäinen kirjoittaja mummeli:
Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Kyllä aika harvinaisia ja hyvävaraisia. Joko teillä on tosi hyvät palkat tai sitten oeltte saaneet vähän alkupääomaa. Tai jumalattomat velat.

Mutta oli teidän raha-asiat miten on, ei minua pahemmin vaivaa. Omapa on asianne.
Kyllähän tuon ikäiset jo on ehtineet opiskella hyvät ammatit itselleen, joten en pidä mitenkään erikoisena.
Kaikki on suhteellista. Ja pitkään kun opiskelee, niin kasaantuu sitä opintolainaakin.
Miksi opiskellessa pitäisi ottaa opntolainaa? Me miehen kanssa opiskeltiin kumpikin 6v ja penniäkään opintolainaan ei otettu. Kesäisin painettiin töitä ja sillä elettiin vuosi. Ja näin tekee moni muukin!

 
Alkuperäinen kirjoittaja tsipadui:
onhan tuo hyvä saavutus, mutta ainakin monen mielestä voidaan mittariksi laittaa, että minkä merkkisistä autoista on kyse(eli mersu, BMW) ja asuntonnehan pitää olla arvopaikalalla, eli ei missään kehä III ulkopuolella ja tietysti omalla tontilla oleva väh 300 neliöinen omakotitalo ja se mökkihän on vähintään saimaan rannalla,neliöitä 80-150 jossa teillä on omaa rantaa ja vesialuetta ;)

että se miten elämässä pärjää on erittäin riippuvainen siitä millä mittarilla sitä katsoo, sillä 2004 vuosimallin vähänkin ns perhemerkkinen auto ei enää ole kovinkaan uusi tai edes kallis ja jos mökki on kuivalla maalla tai jossain kaukana(paikassa josta moni ei ole kuullut) ja asutte jossain alle 250 000 egen pikkurivarissa tms niin sanoisin, että olette aika normaalia sakkia :)
Pakko kommentoida, että minkä hintaista autoa pidät kalliina? Musta ainakin mun vanha auto jonka juuri myin, joka oli siis vm 2004 ja honda accord oli kallis, kun sain siitä lähemmäs 30 000?. Vaikka hyvätuloisia ollaankin ja molemilla meillä on uudet autot niin en silti sokea rahan suhteen ole, mielestäni 30 000? on todella paljon rahaa.

 
No ette te kauhean harvinaisia ole, mutta aika harvinaisia silti. =) Yleensä tuohon päästään siinä kolmenkympin puolessa välissä jos silloinkaan. Mökki meilläkin haaveissa joskus kun sen saa ostetuksi ilman velkaa......omakotitalo on velalla ja auto velaton. Meillä on kanssa jo teini-ikäiset lapset kun ollaan kolmenkympin puolivälissä, että jos sitten olisi jo säästöjä enemmän.
 
Vieras
Eipä tuosta voi vielä mitään päätellä. Autojen hinnat vaihtelevat merkistä ja mallista riippuen. Kesämökkejä on kaikenlaisia välillä rötisköt ja loistohuvilat. Myös sijainti merkitsee (pellon keskellä, järven tai meren rannalla.) Ja pankista saa helposti lainaa, jolla voi asunnon hankkia. Ja niidenkin hinnat vaihtelevat yhtä lailla. Eli eiköhän tuohon AP:n mainitsemaan tilanteeseen pääse aika lailla kuka tahansa pari, jos kumpikin tienaa keskitason verran. Näin ainakin minusta.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Me:
olemme syntyneet 82 ja meillä on hyvät työpaikat. Tein mm. opiskelujen ohessa kaksi lasta ja olemme onnellisia. Asumme eirassa 250 neliön asunnossa ja rakensimme hirrestä pari kerroksisen 150 m2 huvilan sulkavalle viime keväänä. Hirsihuvilan rannassa komeilee vesijetti sekä soutuvene pienellä hondan moottorilla. Mieheni rakastaa uistelua nimen omaan juuri tuollaisella puisella soutuveneellä. Täällä mökillä me olemme tälläkin hetkellä, lapset ovat päiväunilla, mies lukee hesaria nahkasohvalla, minä kirjoittelen matka kannettavallani tänne.. Niin ja autona on xc90 mallinen volvo vm.06
me olemme syntyneet 77 ja meillä ei ole työpaikka, mihin nyt sellaista tarvittais...?
asumme loisteliaassa omakotitalossa jossa tilaa on 350 neliötä. sisustus on uniikkia ja yksilöllistä.
rakennutimme upean kelohirsimökin meren rantaan, rannassa on luxusluokan vene jossa kaikki mahdolliset mukaavuudet.
autona meillä on mersu ja bmw, uusia tietenkin ja kaikilla mukavuuksilla...
hoitaja hoitaa lapsia että saamme itsellemme laatuaikaa ja että minulla on rauhassa aikaa palstailla täällä... ihka uudella tietokoneellani.
ai niin-. meillä ei ole nahkasohvia, se on kovin tavismaista nykyään. :LOL: :headwall:
 
rikas
ihan normaaleja olette.ehkä keskivertosta parempi onnisempia(taloudellisesti) kun olette jo autot maksaneet.en halua aiheuttaa kateutta,mutta ihan realismi mielessäsi pitääksesi; täällä on myös "meitä" joilla on ollut onni syntyä hienoon/rahakkaaseen sukuun ja näin ollen nyt 30v omistan kaiken mitä vaan tarvitsen ja enemmänkin ja perheessä 3lasta.enkä ole koskaan pankista saatikka muualta lainaa tarvinnut.että taloudellista onnea on saatavissa monella tavalla.
 
liisukka
mitä merkitystä sinun elämällesi on sillä minä mummosi tai muut (esim. tällä palstalla) teitä pitää? onko sinulle status arvo sille mihin ryhmään sinut luokitellaan. en ymmärrä miksi kukin ei keskity omaansa,eikä pohdi mikä olen muuhun ympäristöön nähden..varsinkin kun ajatellaan että sinulla ei ole mitään arvoa maailaman näkövinkkelistä katsottuna.eli arvo olet se miksi itse esn luokittelet.kun kuolemaa tulee,muu maailma jatkaa matkaa,tietämättä edes että sinua on ollut.
 

Yhteistyössä