Ynnääjä
Tuolla toisessa ketjussa kerroit, että teillä on pari mökkiä ja kaksiokin vuokralla...PROVOOOOO...
Kuule täällä voi olla montakin mimmiäAlkuperäinen kirjoittaja Ynnääjä:Tuolla toisessa ketjussa kerroit, että teillä on pari mökkiä ja kaksiokin vuokralla...PROVOOOOO...
ja sehän on ap:n vikaAlkuperäinen kirjoittaja vihainen:Tartteeko tänne tulla leuhkimaan kun monella ei ole edes ruokaan rahaa!
siis eli onko kaikki muu velkana, paitsi nuo maksetut autot..?Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:Mummoni minulle alkoi viikonloppuna tilittämään, että ollaan harvinaisia nuoria, koska meillä on kesämökki, kummallakin omat (maksetut) autot, oma rivitaloasunto sekä kaksi lasta. Ikää meillä 26v. ja pääkaupunkiseudulla asutaan. Mummoni mielestä ollaan kovin harvinaisia, mutta minun mielestä ihan normaaleja nuoria?
no eikös ap tuolla kertonut, että mökkikin on maksettu ja asunnosta on velkaa.Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:siis eli onko kaikki muu velkana, paitsi nuo maksetut autot..?Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:Mummoni minulle alkoi viikonloppuna tilittämään, että ollaan harvinaisia nuoria, koska meillä on kesämökki, kummallakin omat (maksetut) autot, oma rivitaloasunto sekä kaksi lasta. Ikää meillä 26v. ja pääkaupunkiseudulla asutaan. Mummoni mielestä ollaan kovin harvinaisia, mutta minun mielestä ihan normaaleja nuoria?
eli siinä mielessä kyllä olette erikoisia et viitsii ikuiseen velkahelvettiin itsensä laittaa.
No meillä oli tedän iässä samoin asiat, sillä erotuksella että omakotitaloa rakennettiin ja nuoriksi ei enää itseämme koeta, vaan aikuisiksi. Mutta omasta mielestämme ollaan ihan tavallinen perhe, vaikka tosin yleensä kaikki ajattelee, että mökki ei voi olla meidän vaan vanhempiemme. Mutta meillä onkin niin päin, että vanhempamme vierailevatkin sitten meidän mökillä kun omaa heillä ei oleAlkuperäinen kirjoittaja mimmi:Mummoni minulle alkoi viikonloppuna tilittämään, että ollaan harvinaisia nuoria, koska meillä on kesämökki, kummallakin omat (maksetut) autot, oma rivitaloasunto sekä kaksi lasta. Ikää meillä 26v. ja pääkaupunkiseudulla asutaan. Mummoni mielestä ollaan kovin harvinaisia, mutta minun mielestä ihan normaaleja nuoria?
Kaikki on suhteellista. Ja pitkään kun opiskelee, niin kasaantuu sitä opintolainaakin.Alkuperäinen kirjoittaja mummeli:Kyllähän tuon ikäiset jo on ehtineet opiskella hyvät ammatit itselleen, joten en pidä mitenkään erikoisena.Alkuperäinen kirjoittaja maijon:Kyllä aika harvinaisia ja hyvävaraisia. Joko teillä on tosi hyvät palkat tai sitten oeltte saaneet vähän alkupääomaa. Tai jumalattomat velat.
Mutta oli teidän raha-asiat miten on, ei minua pahemmin vaivaa. Omapa on asianne.
olenkin aina sanonut, että opiskelu kannattaa! Onnea teille! Kumpa useampi nuori tajuaisi opiskella kunnolla.Alkuperäinen kirjoittaja Me:olemme syntyneet 82 ja meillä on hyvät työpaikat. Tein mm. opiskelujen ohessa kaksi lasta ja olemme onnellisia. Asumme eirassa 250 neliön asunnossa ja rakensimme hirrestä pari kerroksisen 150 m2 huvilan sulkavalle viime keväänä. Hirsihuvilan rannassa komeilee vesijetti sekä soutuvene pienellä hondan moottorilla. Mieheni rakastaa uistelua nimen omaan juuri tuollaisella puisella soutuveneellä. Täällä mökillä me olemme tälläkin hetkellä, lapset ovat päiväunilla, mies lukee hesaria nahkasohvalla, minä kirjoittelen matka kannettavallani tänne.. Niin ja autona on xc90 mallinen volvo vm.06
Helsingissä tuskin on montakaan maatilaaAlkuperäinen kirjoittaja sivusta seuraaja:ja asutte jossain takahikiällä. On varmaan hiukan eri asia kuin esim. asua Helsingissä ja ostaa kaikki tuo.Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:Taidetaan mekin sitten olla harvinaisia =) meillä on kaksi omaa autoa (maksetut),maatila (juuri ostettu),oma kaksikerroksinen hirsitalo ja kaksi lasta kolmas tulossa ja meillä ikää 28v ja 29v. :kieh:
Miksi opiskellessa pitäisi ottaa opntolainaa? Me miehen kanssa opiskeltiin kumpikin 6v ja penniäkään opintolainaan ei otettu. Kesäisin painettiin töitä ja sillä elettiin vuosi. Ja näin tekee moni muukin!Alkuperäinen kirjoittaja maijon:Kaikki on suhteellista. Ja pitkään kun opiskelee, niin kasaantuu sitä opintolainaakin.Alkuperäinen kirjoittaja mummeli:Kyllähän tuon ikäiset jo on ehtineet opiskella hyvät ammatit itselleen, joten en pidä mitenkään erikoisena.Alkuperäinen kirjoittaja maijon:Kyllä aika harvinaisia ja hyvävaraisia. Joko teillä on tosi hyvät palkat tai sitten oeltte saaneet vähän alkupääomaa. Tai jumalattomat velat.
Mutta oli teidän raha-asiat miten on, ei minua pahemmin vaivaa. Omapa on asianne.
Pakko kommentoida, että minkä hintaista autoa pidät kalliina? Musta ainakin mun vanha auto jonka juuri myin, joka oli siis vm 2004 ja honda accord oli kallis, kun sain siitä lähemmäs 30 000?. Vaikka hyvätuloisia ollaankin ja molemilla meillä on uudet autot niin en silti sokea rahan suhteen ole, mielestäni 30 000? on todella paljon rahaa.Alkuperäinen kirjoittaja tsipadui:onhan tuo hyvä saavutus, mutta ainakin monen mielestä voidaan mittariksi laittaa, että minkä merkkisistä autoista on kyse(eli mersu, BMW) ja asuntonnehan pitää olla arvopaikalalla, eli ei missään kehä III ulkopuolella ja tietysti omalla tontilla oleva väh 300 neliöinen omakotitalo ja se mökkihän on vähintään saimaan rannalla,neliöitä 80-150 jossa teillä on omaa rantaa ja vesialuetta
että se miten elämässä pärjää on erittäin riippuvainen siitä millä mittarilla sitä katsoo, sillä 2004 vuosimallin vähänkin ns perhemerkkinen auto ei enää ole kovinkaan uusi tai edes kallis ja jos mökki on kuivalla maalla tai jossain kaukana(paikassa josta moni ei ole kuullut) ja asutte jossain alle 250 000 egen pikkurivarissa tms niin sanoisin, että olette aika normaalia sakkia
me olemme syntyneet 77 ja meillä ei ole työpaikka, mihin nyt sellaista tarvittais...?Alkuperäinen kirjoittaja Me:olemme syntyneet 82 ja meillä on hyvät työpaikat. Tein mm. opiskelujen ohessa kaksi lasta ja olemme onnellisia. Asumme eirassa 250 neliön asunnossa ja rakensimme hirrestä pari kerroksisen 150 m2 huvilan sulkavalle viime keväänä. Hirsihuvilan rannassa komeilee vesijetti sekä soutuvene pienellä hondan moottorilla. Mieheni rakastaa uistelua nimen omaan juuri tuollaisella puisella soutuveneellä. Täällä mökillä me olemme tälläkin hetkellä, lapset ovat päiväunilla, mies lukee hesaria nahkasohvalla, minä kirjoittelen matka kannettavallani tänne.. Niin ja autona on xc90 mallinen volvo vm.06