Olla vai ei!

LAITETAAN NYT TÄNNEKKIN PALSTALLE JOS TÄÄLTÄ APUA LÖYTYS..
Viisaammat hoi.. Eli kierukkani irtosi 12.12 ja alkoi vuoto joka kesti n6 päivää. Viimesimpiä menkkoja en muista mutta eilen muistui mieleen että ystäväni synttärit oli 3.12 jolloin minulla oli menkat meneillään. Nyt sitten ton kierukan irtoamis vuodon jälkeen ei ole ollut menkkoja, 13.1 oli yhden päivän reilumpaa vuotoa ja parin päivän ajan vain pientä veri jälkeä paperiin..en siis laske noita menkoiksi. kuukautiset on aina olleet reilusti vuotavat ja säännölliset,kp 28-30. nyt siis ollut jo joulukuun lopusta pahoinvointia, "menkka kipuja" jotka hellitti noin viikko sitten ym oireita joita edellisissäkin raskauksissa.Ihmettelen vain tota että olen tähän saakka tammikuun alusta saanut toooodella haaleita haamuja,nyt on vähän tummunut. Voiko siis olla että hcg ei erity mulla virtsaan tarpeeksi ja mistä se johtuu? en ymmärrä miten raskausoireet ois alkanut jo noin aikasin jos tuo 13.1 oleva vuoto olisi ollut kiinnittymis vuotoa.. ja nyt olen alkanut ihmetellä "kasvanutta" vatsaani,ilmaa kai,ja paineen tunnetta siellä ja kuplintaa..oireet jatkuu edelleen. Oon kirjottanut täällä jo monesti näistä aiheista mutta ajattelin nyt tiivistää kaikki tähän romaaniin :D ja edellisissä raskauksissa (4) olen siis saanut selkeän haamun kuukautisten jäätyä pois joten voiko tässä olla tota hcg:n erittymis häikkää o_O Tässäpä sunnuntai lukemista teille viisaille,itse olen jo seonnut päästäni pähkäillessäni...

piuu - Mikäli olet saanut R-testiin plussia Tammiuun alusta lähtien..
..ja mikäli koko ajan vain haamuista näyttää, varaileppa(soittoaikaa)aikaa lääkärille, jolta saat lähetteen HCG-kontrolliin(verikoe)
..siitä vastauksesta kyllä näkee sitten mikä tilanteesi on.

Siullahan saattaisi raskaus olla jo 7+8 viikolla..ehkäpä soitto Neuvolaanhin olisi paikallaan?..

Mukavaa talven jatkoa!=)

kiitos *mur-mur* vastauksesta. oireet tosiaan on alkanut jo tammikuun alussa,mutta niistä haamuista en ole varma :ashamed: toisaalta taas oon... argh,miten vaikeeta yksinkertainen asia! mutta tänään sain taas vähä selvemmän,mutta silti haaaaaleen haamun.jospa se tästä nyt alkaa nouseen.. pakko saada selkeä haamu. noista viikoista, jos viimesin vuoto olisi ollut kiinnittymis vuoto niin sen mukaan suunnilleen laskettuna olisi rv 6. ihmettelen vaantuota pötsiä jos viikkoja ton verran :O 4n raskauden jälkeen LUULISIN tietäväni miltä vatsa tuntuu kun kohtu kasvaa ja tää tunne....hmm...vatsallaan ollessa on sama kuin edellisissä mutta en muista millä viikolla.jo pelkästään tuntemukset,oireet ja äidin vaisto vois mulla korvata ton testaamisen :kieh: mutta neuvolaan kai se on alettava oleen yhteydessä niin saa selvyyttä

Sehän se tässä onkin ku haluis olla varma että kaikki on ok mut nuo haamut ja se ettei ne voimistunu oo vaivaa koko ajan mieltä... no huomenna labra mut sekin tehdään virtsasta,en ymmärrä miksei laittanut verikokeeseen lähetettä..ei kai ne voi olla erilaisempia ne labran virtsatestit ku myynnissäkään olevat.

Niin ne kerpeleen pilvilinnat romahtaa, Labran testi nega virtsasta.. olin kyllä kitannu kahvia sen 4-5 kuppia ja virtsa rakossa 4h ennen testiä... MUTTAKUN aamulla tein itse testin siihen tuli haamu ?! voiko mulla olla herkempi testi vai vaikuttiko tuo kahvi vai mitä!? No huomenna uus testi pissasta ja verestä..

Saan sen vastauksen pe tai viimestään ma..yritän kyllä tänään kysellä JOS ois sattunu tulemaan =) mutta pissatesti eilen nega,no ei se kyllä ollu rakossa ku 2-3h ku ei vaan voi pidättää :D tämän aamun testi kotona taas hailakasti haamuili,KAI! sitä on tullu niin skeptiseksi jo ettei usko enää mihinkää mitä näkee.. yritin nyt kuvailla testiä mut huono laatusia kuvia tuli :headwall:

No se siitä, veresssä mikälie seerumi alle 2,eli ei olla pieniinpäin :'( jäädäänpä siis odottamaan kuukautisia ja uutta yritystä kehiin.. kai ne oli viivanpaikkoja joita onnessaan tuijotin ja muka punertavia PAH!!

jatkoa vielä. eli sanottiin että se positiivinen testi sillon aikoja sitten saattoi johtua kemiallisesta raskaudesta ja vuoto välillä n. 9-14 päivä ( siis vain paperiin jäävä)olisivat voineet olla menkat jotka oli erikoiset sen takia. eli nyt jännätään että olenko sen jälkeen tullut raskaaksi,menkat siis eivät olisi pitänyt vielä alkaakaan. omien sekavien laskujen mukaan olisi dpo8-11. joka viikko labrassa pitää käydä jos ei menkkoja kuulu :p eli toivoa lietsovat vielä mutta peiton heilutuksia en muista,on jäänyt vähemmälle tän stressin takia :D mut nyt vaan odotellaan taas mutta ei niin sekopäisenä :)

Täällä taas ikävä kyllä :'( Eilen alkoi vuoto ja aaltomaiset kivut,edellisenä iltana enteilinkin jo vatsan juilimisesta... eli punaista normaalimenkkojen suuruista vuotoa ja kramppimaisia vatsakipuja. yön aikana kivut on loppunu ja vuoto reilusti vähentynyt,vatsaa enää nippailee silloin tällöin enimmäkseen vatsallaan ollessa. Eilen alkoi sitten tuplasti nämä raskausoireet,eli oksennus oli koko ajan lähellä kuin myös tänään,päätä särkee ja rinnat arat (ei liity minun normaali menkkoihin,ja tämä vuoto siis on nyt suurinpiirtein ajallaan jolloin menkatkin ois alkanu) äksyilen yhtäkkiä kaikille ja huimaa jne jne. Tais siis taaaas olla kemiallinen ja taas uus yritys alkaa |O testailen vielä vuodon loputtua josko viiva ois tummentunu,turhaan kai :headwall:

WhOoOoT?? Testin viiva oli tummunu eilisestä kun äsken tein n. yli tunnin rakossa olon jälkeen :O Eihän se nyt tummumaan olisi lähteny jos kemiallinen/kesken vaan korkeintaan samana hailakkana kuin eilen illalla.. MiTäMiTä mun sisällä tapahtuu!!!

piuu - toivotaan, jotta vain alkuraskauden vuotelua.(siullahan se menkkojen normi aika nyt, saattaa siis liittyä sihen..)

Kannattaa varmaanhin käydä HCG kontrollissa, mikäli saat lähetteen..tai sitten ihan kotitestein seurailla, lähteekö viiva vaalenemaan/tummenemaan ja jatkuuko vuoto..

Plussatuulia:heart:

surailen kotona vielä viikonlopun yli testaillen ja ens viikolla labraan. Nyt vuoto on lakannut melkeen kokonaan,pikku tiputtelua jäljellä. Kipuja ei muita kuin nippailuja.. ja ne r-oireet jatkuu. Oon taas itse leikkiny lääkäriä ja tehnyt diagnoosia kaksosraskaudesta josta toinen keskeytynyt, kohdun ulkopuoliseen.. sitä ku pyörii täällä netissä leikkimässä lääkäriä niin saa nupin sekasin :kieh:

piuu - dippasitko tänään?..ja jos, niin mitä testi näytti?

Voihan se kaksoisraskauskin olla ollut mahdollinen..mutta noita vuotoja toisilla on vain enempi juuri plussauksen kynnyksellä ja siinä alkumetreillä, myös hematooma saattaa vuotaa kovastikkin.

Älä nyt liikoja surffaile ja tee omia diagnooseja - kannattaa jättää ne alan ammattilaisille;)

Toivotaan vaan parasta:heart:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä