Olisitko itse kehdannut?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tein ystäväpariskunnan lapsen ristiäisiin kakun heidän pyynnöstään. Sovimme monenko munan kakun teen ja mitä täytteeksi ja minä ostin aineet ja tein kakun.

Maksoin aineista 14 euroa ja lisäksi käytin kaapistani munia, vehnäjauhoja, perunajauhoja, sokeria ja tomusokeria. Ja jos ihan pilkkua haluttaisiin viilata niin toki sähköäkin, kun se uunissa oli mutta ihan sentään niin tarkkaa se ei ole.

Kysyivät juhlian jälkeen, että mitä kakkuaineet maksoi ja totesin, että 14 euroa plus sitten jotain aineita käytin omasta kaapistani.

Maksoivat minulle 15 euroa.

En kaipaa mitään tekopalkkaa tms. mutta kyllä minua oikeasti hieman naurattaa tuo. Kakun aineet tulivat varmasti oikeasti maksaman kyllä yli tuon 15 euroa. Itse en ehkä kehtaisi vaikka olisi miten hyvä ystävä niin maksaa tuollaista summaa.

No mutta ei siinä mitään - mielelläni minä sen kakun tein ja sain taas harjoitusta lisää.

ehkä ensi kerralla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tein ystäväpariskunnan lapsen ristiäisiin kakun heidän pyynnöstään. Sovimme monenko munan kakun teen ja mitä täytteeksi ja minä ostin aineet ja tein kakun.

Maksoin aineista 14 euroa ja lisäksi käytin kaapistani munia, vehnäjauhoja, perunajauhoja, sokeria ja tomusokeria. Ja jos ihan pilkkua haluttaisiin viilata niin toki sähköäkin, kun se uunissa oli mutta ihan sentään niin tarkkaa se ei ole.

Kysyivät juhlian jälkeen, että mitä kakkuaineet maksoi ja totesin, että 14 euroa plus sitten jotain aineita käytin omasta kaapistani.

En kaipaa mitään tekopalkkaa tms. mutta kyllä minua oikeasti hieman naurattaa tuo. Kakun aineet tulivat varmasti oikeasti maksaman kyllä yli tuon 15 euroa. Itse en ehkä kehtaisi vaikka olisi miten hyvä ystävä niin maksaa tuollaista summaa.

No mutta ei siinä mitään - mielelläni minä sen kakun tein ja sain taas harjoitusta lisää.

no olisit sanonu että 25e

vieras
Vai että oikein sähköäkin käytit... :D

Anteeksi, mutta naurettavin tässä mielestäni olet sinä itse. Jos olisit halunnut rahastaa kakullasi, olisit suoraan sanonut että aineisiin meni 20. Jos sanot että niihin meni 14 ja sait 15 niin mikä ongelma?

Voi jessus.

vieras
Ehkä he ajattelivat, että tarkoitit esim. leivinjauhetta...

En silti olisi itse maksanut noin vähän, koska olisin maksanut myös tekopalkkaa, mutta en olisi tuon sanomasi perusteella arvannut, kuinka paljon sieltä omasta kaapistasi käytitkään.

Jos sopimus oli että maksavat tarvikkeista, niin olisit sitten "laskuttanut" sen verran mitä oikeasti meni (omat tavarat mukaan lukien).

*muoks. En ole siis mikään kondiittori, mutta jos joku pyytää niin leivon mielelläni ja laskutan pelkät käytetyt aineet, ellei muuta ole sovittu*

Anteeksi, mutta naurettavin tässä mielestäni olet sinä itse. Jos olisit halunnut rahastaa kakullasi, olisit suoraan sanonut että aineisiin meni 20. Jos sanot että niihin meni 14 ja sait 15 niin mikä ongelma?

Voi jessus.
No musta olis ihan kohteliasta antaa vähän enemmän kun ne pelkät ainesten kulut.. :whistle:

Siis.... mä olisin ainakin sanonut sen summan minkä kakun tekemisestä olisin halunnut. Ja jos joku ystäväni tekisi minulle kakun, niin olettaisin hänen kertovan juuri sen summan minkä hän siitä kakun tekemisestä haluaa.

Mä teen kyllä ystävilleni ihan mielellään kakkuja ilman mitään maksuakaan jos mulla nyt sattuu se 15? olemaan ylimääräistä, en mä siitä korvausta kaipaa. Tietysti jos olis tosi tiukkaa rahasta niin se olis eri juttu. Mä tykkään kakkujen tekemisestä ja tykkään ystävien auttamisesta.

vieras
Tein aikoinani miehen siskon lapsen ristiäisiin tarjottavat, toki lupasin olla passarina myös, he kutsuivat juhliin vain kummit ja isovanhemmat. Aineet annoin kuitilla että paljonko meni, ja en ollut vailla työpalkkaa, antoi pelkästä työstä 500 mk ja aineet maksoi 200 mk että olin postitiivisesti yllättynyt.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Mä olisin kyllä maksanut enemmän, jo ihan vaivanpalkastakin. Sanotaan, että 30 e olisin varmaan maksanut sulle.
Samoin.
Mä en todellakaan, koska samalla rahalla saa jo konditoriastakin kakun.
Niin, ehkä kannattaakin sitten tilata sieltä, eikä teettää kavereilla.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:

Voi jessus.
No musta olis ihan kohteliasta antaa vähän enemmän kun ne pelkät ainesten kulut.. :whistle:
No mutta jos on itse iloisena tarjoutunut leipomaan??
En mäkään välttämättä tajuaisi että siitä palkkaa pitää maksaa. Tekisin vastapalveluksen kaverille kun hän sitä tarvitsisi...

vieras

Voi jeesus! Jos ystävät olisivat pyytäneet, olisin voinut kakun ihan omasta pussistani tehdä. Kuintekin pieni summa ja kyseessä lapsen ristiäiset...

ap

En silti olisi itse maksanut noin vähän, koska olisin maksanut myös tekopalkkaa, mutta en olisi tuon sanomasi perusteella arvannut, kuinka paljon sieltä omasta kaapistasi käytitkään.
No sanoin että kakkupohjan aineet esim. tuli kaikki omasta kaapista ja lisäksi tomusokeria kermavaahdon sekaan.

höh
Mä olisin kyllä maksanut enemmän, jo ihan vaivanpalkastakin. Sanotaan, että 30 e olisin varmaan maksanut sulle.
Samoin.
Entäs sitten? Itse kyllä maksaisin kaverille mieluusti, sillä en haluaisi olla kiitollisuuden velassa. Tai sitten ehkä tekisin koko kakun itse. Ja musta 30 e täytekakusta ei ole edes paljoa.

vieras
Samoin.
Niin, ehkä kannattaakin sitten tilata sieltä, eikä teettää kavereilla.
Niinpä, näin me teimmeki ja ainakin oli priimaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No sanoin että kakkupohjan aineet esim. tuli kaikki omasta kaapista ja lisäksi tomusokeria kermavaahdon sekaan.
Siis onko kyse siitä että olisit halunnut lisäksi tekopalkkaa vai siitä että olisit halunnut heidän maksavan myös ne omasta kaapista käytetyt aineet????
Jos kyse oli jälkimmäisestä, niin se on kyllä sitten ihan oma moka!

Yhteistyössä