Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24121054:Ala sinäkin pian tottua siihen, että käteinen raha jää korttien varjoon.
No joo, jos ei sulta päivän aikana osteta muuta kuin 10 sentin tikkukaramelleja ja nekin maksetaan kortilla, niin kannattaa joo miettiä, että josko lopettaisi sen kaupan käynnin ja siirtyisi toiselle alalle. Markkinointi ei selvästikään ole tehonnut, jos pulju yrittää pysyä pystyssä lasten viikkorahoillaOlen kyllä tottunut siihen että käteismaksu vaihtuu kortilla maksuun. Siitä ei ole kyse.
Mutta mieti ite kun myyt jotain ja et saa siitä itelles mitään vaan joudut vielä maksamaan että se pikkuskidi saa karkkinsa sillä hienolla kortilla maksettua. Hintoihin kauppiaat alkavat lisätä ne pankkimaksut, koska tappiollinen kauppa ei ole se mikä kannattaa, edes lasten tehdessä pikkuostoksia...
Onpahan ryöstäjilläkin vähemmän vietävää kun käteinen vähenee.
Ei hätää, kävin tänään tilaamassa sen kortin Nordeasta ja onnistui ongelmitta. Korttiin tulee myös kuva lapsen itse piirtämästä piirustuksesta, niin on kantajansa näköinen.Visa Electronia haetaan pankeista. Sen voi saada myös alaikäinen huoltajan suostumuksella. Alaikäraja vaihtelee pankkiryhmittäin, ollen jotakuinkin 10 ikävuoden tienoilla. Lisää tietoa Visa Electronista Visan kotisivuilta.
NUORET 13-17v:
Päivittäiset raha-asiat | Nordea.fi
hyvä. mä aattelin mennä kyseleen meijän jucca-pecalle ajokorttia kun poika on niin näppärä ja tossa pihassakin koko ajan ajelee sähkömopollansa, kai ne mun ja pojan mieliks tekee myönnytyksen ja jucca-pecca 5vee sais ajokortin <3 ku on niin näppärä sillä hoitaa kaikki karkkiostokset sitte.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24121329:Ei hätää, kävin tänään tilaamassa sen kortin Nordeasta ja onnistui ongelmitta. Korttiin tulee myös kuva lapsen itse piirtämästä piirustuksesta, niin on kantajansa näköinen.
Mitäs tuumaisit, jos kaupan kassa kieltäisi sinua ostamasta lapsellesi pillimehua, kun on oman näkemyksensä mukaan liian nuori juomaan sitä? Lähinnä maalaisjärjeä käyttävä työntekijä?vai että oikein virkaintoinen työntekijä... lähinnä maalaisjärkeä käyttävä työntekijä mielestäni.
Erittäin huono vertaus.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24121568:Mitäs tuumaisit, jos kaupan kassa kieltäisi sinua ostamasta lapsellesi pillimehua, kun on oman näkemyksensä mukaan liian nuori juomaan sitä? Lähinnä maalaisjärjeä käyttävä työntekijä?
Onhan monet kauppiaat kieltäytyneet myymästä energiajuomia lapsille. Ihan laillista ja järkevääkin.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24121568:Mitäs tuumaisit, jos kaupan kassa kieltäisi sinua ostamasta lapsellesi pillimehua, kun on oman näkemyksensä mukaan liian nuori juomaan sitä? Lähinnä maalaisjärjeä käyttävä työntekijä?
Ja taas näitä. YKSITTÄINEN PANKKINEITI.. Kyllä on taas aloittaja ilmeisesti muita parempi ihminen. Joo, ihan omasta v+ttumaisuudestaan johtuen se pankkineiti ei antanut sun lapselles korttiaAlkuperäinen kirjoittaja Björn;24107251:Onko tosiaan näin, että lapselle (4v) ei saa Visa electronia?
Me haluamme opettaa lapsillemme kaupassa asiointia ja rahankäyttöä jo pienestä pitäen, ja siksi annamme lasten, tai toistaiseksi lähinnä tuon vanhemman eli pian 4-vuotiaan ostaa itse lelut, karkkiaskit ja muut hänen omat juttunsa kauppareisuillamme.
Tähän mennessä hän on maksanut käteisellä, mutta minä en halua ravata ottomaatilla alvariinsa, kun rahaa voisi siirtää nettipankissakin tarpeen mukaan, ja puolestaan suuria summia käteistä en uskalla pitää mukanani, eli en halua nostaa paljoa rahaa kerralla. Minusta pankkikortti siis on turvallisempi vaihtoehto, ja lapselle nimenomaan electron, kun tilin saldoa ei pysty ylittämään. Käytännössä tyttö hoitaa ostoksensa vielä meidän valvovien silmien alla, joten ongelmia kortin käytön kanssa ei pitäisi tulla.
Olisin avannut tytölle oman käyttötilin, jolle sitten olisimme siirtäneet käyttörahaa, jota tyttö olisi voinut käyttää kortilla maksamiseen, mutta tämäpä ei Nordean virkailijattarelle sopinut.
Siis voiko olla niin, että yksittäinen pankkineiti voi puuttua kasvatussuunnitelmiimme? Eikö meillä ole muka oikeutta hankkia lapsillemme vaikka kymmeniä pankkikortteja, jos se on meidän mielestämme järkevämpää kuin käteisen käyttö?? Ihan kuin jollain randomilla rivivirkailijalla olisi parempi näkemys siitä, osaako minun lapseni käyttää korttia vai ei, ja miten voisi oppiakaan, kun ei siihen anneta mahdollisuutta??