Olisin hakenut tytölleni pankista Visa electronin, mutta eipä virkailija antanutkaan?!

nuks
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24121054:
Ala sinäkin pian tottua siihen, että käteinen raha jää korttien varjoon.

Olen kyllä tottunut siihen että käteismaksu vaihtuu kortilla maksuun. Siitä ei ole kyse.
Mutta mieti ite kun myyt jotain ja et saa siitä itelles mitään vaan joudut vielä maksamaan että se pikkuskidi saa karkkinsa sillä hienolla kortilla maksettua. Hintoihin kauppiaat alkavat lisätä ne pankkimaksut, koska tappiollinen kauppa ei ole se mikä kannattaa, edes lasten tehdessä pikkuostoksia...
Onpahan ryöstäjilläkin vähemmän vietävää kun käteinen vähenee.
 
Olen kyllä tottunut siihen että käteismaksu vaihtuu kortilla maksuun. Siitä ei ole kyse.
Mutta mieti ite kun myyt jotain ja et saa siitä itelles mitään vaan joudut vielä maksamaan että se pikkuskidi saa karkkinsa sillä hienolla kortilla maksettua. Hintoihin kauppiaat alkavat lisätä ne pankkimaksut, koska tappiollinen kauppa ei ole se mikä kannattaa, edes lasten tehdessä pikkuostoksia...
Onpahan ryöstäjilläkin vähemmän vietävää kun käteinen vähenee.
No joo, jos ei sulta päivän aikana osteta muuta kuin 10 sentin tikkukaramelleja ja nekin maksetaan kortilla, niin kannattaa joo miettiä, että josko lopettaisi sen kaupan käynnin ja siirtyisi toiselle alalle. Markkinointi ei selvästikään ole tehonnut, jos pulju yrittää pysyä pystyssä lasten viikkorahoilla :D

En hanki lapselleni korttia siksi että hän voisi maksaa sillä jotain miniostoksia, on toisenlaiset motiivit, mutta en kyllä kielläkään, ostakoot lakun kortilla jos niin tahtoo. Et kai sinäkään kieltäydy myymästä mummulle 80+ hiivapakettia ellei käteistä löydy?
 
hoho
Visa Electronia haetaan pankeista. Sen voi saada myös alaikäinen huoltajan suostumuksella. Alaikäraja vaihtelee pankkiryhmittäin, ollen jotakuinkin 10 ikävuoden tienoilla. Lisää tietoa Visa Electronista Visan kotisivuilta.

NUORET 13-17v:
www.nordea.fi/Henkil%C3%B6asiakkaat/Asiakasedut/Nuoret%2b13-17%2bvuotta/P%C3%A4ivitt%C3%A4iset%2braha-asiat/1049402.html
 
Visa Electronia haetaan pankeista. Sen voi saada myös alaikäinen huoltajan suostumuksella. Alaikäraja vaihtelee pankkiryhmittäin, ollen jotakuinkin 10 ikävuoden tienoilla. Lisää tietoa Visa Electronista Visan kotisivuilta.

NUORET 13-17v:
Päivittäiset raha-asiat | Nordea.fi
Ei hätää, kävin tänään tilaamassa sen kortin Nordeasta ja onnistui ongelmitta. Korttiin tulee myös kuva lapsen itse piirtämästä piirustuksesta, niin on kantajansa näköinen.
 
huhhu
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24121329:
Ei hätää, kävin tänään tilaamassa sen kortin Nordeasta ja onnistui ongelmitta. Korttiin tulee myös kuva lapsen itse piirtämästä piirustuksesta, niin on kantajansa näköinen.
hyvä. mä aattelin mennä kyseleen meijän jucca-pecalle ajokorttia kun poika on niin näppärä ja tossa pihassakin koko ajan ajelee sähkömopollansa, kai ne mun ja pojan mieliks tekee myönnytyksen ja jucca-pecca 5vee sais ajokortin <3 ku on niin näppärä sillä hoitaa kaikki karkkiostokset sitte.
 
Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24121568:
Mitäs tuumaisit, jos kaupan kassa kieltäisi sinua ostamasta lapsellesi pillimehua, kun on oman näkemyksensä mukaan liian nuori juomaan sitä? Lähinnä maalaisjärjeä käyttävä työntekijä?
Erittäin huono vertaus.
 
yks täällä
pitäähän sitä nyt jo nelivuotiaan osata korteilla pelaaminen kauppojen kassoilla, ku koulussa ne olis muuten "out of gang" ja sit heidän aikuisuudessaan tullaan käyttämään jo käteen istutettua sirua, ettei tarvi kanniskella niitä kortteja, sitä ennen ne ostokset saa maksaa ite kassoilla, näpytellä kosketusnäytölle ostokset ja sit kuitata ne maksetuks sillä kortilla...säästyy se kassatätien työkin siinä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24121568:
Mitäs tuumaisit, jos kaupan kassa kieltäisi sinua ostamasta lapsellesi pillimehua, kun on oman näkemyksensä mukaan liian nuori juomaan sitä? Lähinnä maalaisjärjeä käyttävä työntekijä?
Onhan monet kauppiaat kieltäytyneet myymästä energiajuomia lapsille. Ihan laillista ja järkevääkin.
 
kortilliset
Just tossa tarkistin pojan pankkipapereista, että poika ollut alle 9v, kun sai Visa Electronin. Kortti hommattu huhtikuussa 2010 ja syyskuussa täytti 9v. Ja pankkina Aktia. Ulkomaanreissuilla ollut hyvä, että ollut toinenkin kortti käytössä, jos vaikka mun kortti olis kadonnut tms. Hyvähän lapsen on opetella kortin käyttöä, kun nykysin käteisen käyttö on jokapaikassa melko vähäistä.
Näyttäs olevan pankkikohtasta tuo kortin myöntäminen.
 
"Masa"
Pankki-Kortin voi hakee lapselle, yleensä virkailia evää sen mutta kokeilkaa hakee S-Pankista sieltä saimme ainakin 12vuotiaalle pojallemme sirulisen pankki-kortin.. jolla hän maksaa itse isot ja pienet ostoksensa kaupassa.. joka kuukausi sille menee 20 - 60 euroo hänen kortille.
 
"ääliö"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24107251:
Onko tosiaan näin, että lapselle (4v) ei saa Visa electronia?

Me haluamme opettaa lapsillemme kaupassa asiointia ja rahankäyttöä jo pienestä pitäen, ja siksi annamme lasten, tai toistaiseksi lähinnä tuon vanhemman eli pian 4-vuotiaan ostaa itse lelut, karkkiaskit ja muut hänen omat juttunsa kauppareisuillamme.

Tähän mennessä hän on maksanut käteisellä, mutta minä en halua ravata ottomaatilla alvariinsa, kun rahaa voisi siirtää nettipankissakin tarpeen mukaan, ja puolestaan suuria summia käteistä en uskalla pitää mukanani, eli en halua nostaa paljoa rahaa kerralla. Minusta pankkikortti siis on turvallisempi vaihtoehto, ja lapselle nimenomaan electron, kun tilin saldoa ei pysty ylittämään. Käytännössä tyttö hoitaa ostoksensa vielä meidän valvovien silmien alla, joten ongelmia kortin käytön kanssa ei pitäisi tulla.

Olisin avannut tytölle oman käyttötilin, jolle sitten olisimme siirtäneet käyttörahaa, jota tyttö olisi voinut käyttää kortilla maksamiseen, mutta tämäpä ei Nordean virkailijattarelle sopinut.

Siis voiko olla niin, että yksittäinen pankkineiti voi puuttua kasvatussuunnitelmiimme? Eikö meillä ole muka oikeutta hankkia lapsillemme vaikka kymmeniä pankkikortteja, jos se on meidän mielestämme järkevämpää kuin käteisen käyttö?? Ihan kuin jollain randomilla rivivirkailijalla olisi parempi näkemys siitä, osaako minun lapseni käyttää korttia vai ei, ja miten voisi oppiakaan, kun ei siihen anneta mahdollisuutta??
Ja taas näitä. YKSITTÄINEN PANKKINEITI.. Kyllä on taas aloittaja ilmeisesti muita parempi ihminen. Joo, ihan omasta v+ttumaisuudestaan johtuen se pankkineiti ei antanut sun lapselles korttia
 
[QUOTE="ääliö";24301952]Ja taas näitä. YKSITTÄINEN PANKKINEITI.. Kyllä on taas aloittaja ilmeisesti muita parempi ihminen. Joo, ihan omasta v+ttumaisuudestaan johtuen se pankkineiti ei antanut sun lapselles korttia[/QUOTE]

Johan mä olen aikaa sitten sanonut että se korttihakemus on tehtynä. Kortin noutoilmoituskin tullut jo aika päivää sitten.
 
[QUOTE="vieras";24107332]Visa electronissa on ikäraja 15.

Me yritettiin meiän 2-vuotiaalle hankkia mastercard mut ei saatu! :O Törkeetä! Maanantaina mennään ilmottamaan se autokouluun et saa edes ajokortin! :heart:[/QUOTE]

En tiedä mikä ikäraja on, mutta ei se ainakaan 15 ole. Nuorempanakin saa.
 

Yhteistyössä