Olisin hakenut tytölleni pankista Visa electronin, mutta eipä virkailija antanutkaan?!

Onko tosiaan näin, että lapselle (4v) ei saa Visa electronia?

Me haluamme opettaa lapsillemme kaupassa asiointia ja rahankäyttöä jo pienestä pitäen, ja siksi annamme lasten, tai toistaiseksi lähinnä tuon vanhemman eli pian 4-vuotiaan ostaa itse lelut, karkkiaskit ja muut hänen omat juttunsa kauppareisuillamme.

Tähän mennessä hän on maksanut käteisellä, mutta minä en halua ravata ottomaatilla alvariinsa, kun rahaa voisi siirtää nettipankissakin tarpeen mukaan, ja puolestaan suuria summia käteistä en uskalla pitää mukanani, eli en halua nostaa paljoa rahaa kerralla. Minusta pankkikortti siis on turvallisempi vaihtoehto, ja lapselle nimenomaan electron, kun tilin saldoa ei pysty ylittämään. Käytännössä tyttö hoitaa ostoksensa vielä meidän valvovien silmien alla, joten ongelmia kortin käytön kanssa ei pitäisi tulla.

Olisin avannut tytölle oman käyttötilin, jolle sitten olisimme siirtäneet käyttörahaa, jota tyttö olisi voinut käyttää kortilla maksamiseen, mutta tämäpä ei Nordean virkailijattarelle sopinut.

Siis voiko olla niin, että yksittäinen pankkineiti voi puuttua kasvatussuunnitelmiimme? Eikö meillä ole muka oikeutta hankkia lapsillemme vaikka kymmeniä pankkikortteja, jos se on meidän mielestämme järkevämpää kuin käteisen käyttö?? Ihan kuin jollain randomilla rivivirkailijalla olisi parempi näkemys siitä, osaako minun lapseni käyttää korttia vai ei, ja miten voisi oppiakaan, kun ei siihen anneta mahdollisuutta??
 
Willi wee
Sä voit antaa sille om as ja käyttää ite toista korttia.

Mut oletko varma, ettei se pankkivirkailija erehtynyt luulemaan sua ruskean värisi vuoksi joksikin epämääräiselksi mamuksi ja siksi eväsi kortin..?
 
Yksvaan, neljän äiti
Entäs esim S-bonuskortti? Meillä on 8 v ja 10 veelle. Olisivat jopa saaneet luotollisena, mutta virkailija ymmärsi vissiin jotakin väärin kun tulivat vaan debet-kortteina....
 
näin
[QUOTE="Mie vaan";24107280]Ööh, oletko tosisas? Electronin saa 15 tai 16-vuotiaana. Ketä opettaa lapset korttirahaan???[/QUOTE]

Tottakai tulee opettaa. Käteistä rahaa en ole käyttänyt euroaikaan ollenkaan. Saavat lapsetkin opetella käyttämään korttia
 
Voi herran jumala sentään..... Antaisit lapsesi olla lapsi!
Ehkei sen tartte olla viime vuosisadan lapsi. Tiedätkös, silloin kun ihmiset vielä kanniskelivat kuvioituja metallinpaloja valuuttana, pronssikauden perinteenä. Nykyään voisi ihan pienestä pitäen opettaa tekemään asiat järkevämmin :)

Yllätys yllätys, täällä ei kukaan kuitenkaan vastusta oman rahan antamista 4-vuotiaalle sinänsä, vaan pelkästään nykyaikaan siirtymistä maksuvälineen muodon osalta. Talvisotaa ja Kekkosta ikävä, nyyhkikäämme menneisyyden perään :D
 
Viimeksi muokattu:
"Heini"
Ei voi olla totta... 4 vuotiaalle oma electron? Kyllä kai nyt sen verran jaksat liikkua, että käyt tästä eteenpäinkin hakemassa rahaa, jos lapsesi on pakko saada maksaa omat ostoksensa. Meillä on nyt 9 vuotias joka osaa käydä tarpeen tullen kaupassa vaikkei vieläkään ole korttia :D
 
[QUOTE="Mie vaan";24107280]Ööh, oletko tosisas? Electronin saa 15 tai 16-vuotiaana. Ketä opettaa lapset korttirahaan???[/QUOTE]

Tuo 15 vuoden ikärajasi on täysin huuhaataa, satun itsekin tietämään ettei sellaista ole olemassakaan. Mutta on täysin perusteltua siirtyä nyky-yhteiskunnassa kortilla maksamiseen, kiitos kysymästä.
 
"vieras"
Visa electronissa on ikäraja 15.

Me yritettiin meiän 2-vuotiaalle hankkia mastercard mut ei saatu! :O Törkeetä! Maanantaina mennään ilmottamaan se autokouluun et saa edes ajokortin! :heart:
 
"vieras"
Siihen mä en osaa ottaa kantaa saako hän evätä kortin 4 vuotiaalta, mutta kai sen kortin käyttämisen oppisi myöhemminkin.
Eikö kävisi jos maksaisitte lapselle viikkorahaa, jolla hän voi ostoksensa tehdä? Tai jos tyttö saisi antaa sun kortin siinä kassalla kassaneidille/laittaa kortinlukijaan?

Myös meillä 4 vuotias opettelee kassa-asiointia, mutta tähän asti on ihan käteinen riittänyt. Kun ei hänen ostoksensa kovin isoja ole =)
 
[QUOTE="Heini";24107293]Ei voi olla totta... 4 vuotiaalle oma electron? Kyllä kai nyt sen verran jaksat liikkua, että käyt tästä eteenpäinkin hakemassa rahaa, jos lapsesi on pakko saada maksaa omat ostoksensa. Meillä on nyt 9 vuotias joka osaa käydä tarpeen tullen kaupassa vaikkei vieläkään ole korttia :D[/QUOTE]

Joo olen nähnyt näitä 13-vuotiaita kaupassa asioivia tuppisuita, jotka eivät osaa sanoa hei, ole hyvä, kiitos, näkemiin. Minun lapsellani on nyt se vaihe että sitä opetellaan, ja jos ei muista näitä repliikkejä, niin sitten muistutetaan. Samalla tulee nyt pankkikortin käyttö ajankohtaiseksi, ja sen käyttöä voidaan harjoitella yhdessä.
 

Yhteistyössä