Olisiko teillä vinkkejä kotiruokiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sannulii

Aktiivinen jäsen
26.08.2007
5 666
1
36
Nämä kaikki jo käytössä:

-kala, liha, jauhelija ja kana keitot.
- lasagne, makaronilaatikko, kinkkukiusaus. ym kiusaukset.
-kalapuikot/ nakit ja muusi
-risotot jauheliha ja kana.
-jauheliha kana ym kastikkeet, kisukkeena perunat tai pasta..

muita viellä?

hernekettoa tyttö ei oiken suostu yrityksistä huolimatta syömään..

ideoita???

*jauhelihasta mureke, pihvit tai pyörykät
*uunikala lohesta tai pakstekalasta
*pannulla paistettu kala
*broielerisuikaleista + ruokakermasta kastike riisin tai nuudelin kanssa
*broilerinkoivet (meillä syödään niitä pieniä)
*kasvissosekeitot (peruna-porkkana-bataatti ja peruna-porkkana-kukkakaali meidän suosikit)
*lohkoperunat lisääkkeeksi, vaihtelua :)
*nakkikeitto/makkarakeitto

kasvis pihvejä mä haluaisin viellä kyllä oppia tekemäään.
mies vaan rakastaa lihaa.. hyvä kun kana kelpaa.. niin saa nähdä saanko huutia kun on joku päivä vaan kasvisruokaa :D

Me tehdään joskus ruuaksi vohveleita, joihin väliin laitetaan jotain ruokaista salaattia. Mureketta? Jotain lihaa/paistia uunissa? Tonnikalapastaa tai vaikka tonnikala-makaronilaatikko?

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
mies vaan rakastaa lihaa.. hyvä kun kana kelpaa.. niin saa nähdä saanko huutia kun on joku päivä vaan kasvisruokaa :D

Kasvispihvit on hyvä vaihtoehto esim, perunalle/pastalle/riisille.. Voit tarjota pihvit ns. lisukkeena (mieskään ei pääse valittamaan) ja siihen kaveriks esim. uunikalaa ja kermaviilikastike.. Nam. Helpolla pääset kun raastat vaan erinäisiä vihanneksia (peruna/porkkana/selleri/palsternakka/sipuli jne.), sekaan munaa/soijajauhoja ja ehkä korppujauhoja ja paistat pannulla tai uunissa..

Ota käyttöön myös linssit ja pavut sekä couscous, niistä saa lisukevaihtoehtoja noille perinteisimmille.. Ja kun lisäät sekaan muita kasviksia tai vaikka ihan hemapa-sekoituksen niin namia on.

Kyllä se tottuu :).

Mä oon keventänyt meillä ruokavaliota niin, että me syödään (teen 7 ruokaa viikossa)

- kahtena päivänä liharuokaa
- kahtena päivänä kanaruokaa
- yhtenä/kahtena päivänä kasvisruokaa
- yhtenä/kahtena päivänä kalaruokaa

Voi tietty "järjestys" vaihdella muutoinkin :).

Alkuperäinen kirjoittaja Piin:

Kasvispihvit on hyvä vaihtoehto esim, perunalle/pastalle/riisille.. Voit tarjota pihvit ns. lisukkeena (mieskään ei pääse valittamaan) ja siihen kaveriks esim. uunikalaa ja kermaviilikastike.. Nam. Helpolla pääset kun raastat vaan erinäisiä vihanneksia (peruna/porkkana/selleri/palsternakka/sipuli jne.), sekaan munaa/soijajauhoja ja ehkä korppujauhoja ja paistat pannulla tai uunissa..

Ota käyttöön myös linssit ja pavut sekä couscous, niistä saa lisukevaihtoehtoja noille perinteisimmille.. Ja kun lisäät sekaan muita kasviksia tai vaikka ihan hemapa-sekoituksen niin namia on.

kiitti!
täytynee kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:

Kyllä se tottuu :).

Mä oon keventänyt meillä ruokavaliota niin, että me syödään (teen 7 ruokaa viikossa)

- kahtena päivänä liharuokaa
- kahtena päivänä kanaruokaa
- yhtenä/kahtena päivänä kasvisruokaa
- yhtenä/kahtena päivänä kalaruokaa

Voi tietty "järjestys" vaihdella muutoinkin :).

mä olen kanssa yrittänyt niin että kun me syödään tytön kanssa 2 ruokaa päivässä, niin toinen olis kevyt keitto ym..

Yhteistyössä