6 viikon ruokalista on valmis!!

• Viestiketjun aloittaja Avuton
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja laura:
Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
Miten jotkut jaksaa.... :eek: Meillä syödään mitä mieli tekee ja kaapista löytyy...
samaa ihmettelen minäkin. mua ahdistais tollanen etukäteen suunnittelu.
en ikinä jaksaisi suunnitella edes 2 päivää etukäteen. En edes silloin kun olin kotona. Nyt töissä kun käy niin teen ruokaa siitä mitä kaapista löytyy

Mä kiitän ap:ta listasta :wave:

Mulle on taas viimeaikoina tullu mieleen ruokia miettiessä tasan perunamuussi ja lasagne :snotty: ja sitten sitä miettii mitä hittoa me ollaan oikeen syöty kun ollaan men yt muutakin kun pelkkää muussia ja lasagnea puputettu.
Ai noniin, tietty se iänikuinen jauhenlihakastike :D

Jos jollain on tosi paljon viitseliäisyyttä, niin kalaruokia voi listata, mä oon ihan käsi kalan kanssa, uunilohi ja kalapuikot suurinpiirtein onnistuu :ashamed:

A shadieeyah
PE Uuniperunoita ja katkarapukastiketta Isoäidin salaatti (munaa, lehtisalaattia, kurkkua, kerma/etikkavaahtoa)

tuosta ^^ piti kysymän että mitä toi kerma/etikka vaahto on :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entäs se toinen lämmin ateria? vai onko tää niinku päivällinen?
Menee aiheen vierestä, mutta miksi päivässä pitäisi syödä kaksi lämmintä ateriaa?

Mä en ole koskaan syönyt kuin yhden.. En edes lapsena. :xmas: Tai siis ihan vauvana kyllä varmaan söin, mutta en välttis enää taaperonakaan, enkä ainakaan enää eskari-ikäisestä lähtien. Porukat kyllä yritti saada mut syömään päivällistä hoitopäivän ja myöhemmin koulun jälkeen, mut en kuulemma huolinut, joten lopettivat jossain vaiheessa yrittämisen. :ashamed:

Minusta tuo on hyvä idea. Meillä on ollut monesti käytössä 4 viikon kiertävä lista ja nykyään teen aina viikon suunnitelman valmiiksi. Jos ei ole valmiiksi mietittynä niin ostan kaupasta sitä sun tätä ja jatkuvasti joudun tekemään pikkureissuja kauppaan kun jotain aina puuttuu.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
PE Uuniperunoita ja katkarapukastiketta Isoäidin salaatti (munaa, lehtisalaattia, kurkkua, kerma/etikkavaahtoa)

En tiedä varmaks mutta luulisin että samaa mitä rosollin kanssa tarjotaan, ilman punajuuren lientä tietysti. Ja tosi hyvä idea ap:ltä.

Muuten hyvä, paitsi jos perheessä on kala-allergikkoja, kuten meillä.
Ajatus ja idea kuitenkin todella hyvä. Kiva kuulla miten käytännössä toteuttaminen onnistui.
Itse olen tehnyt viikon ruokalistan kotiin -joskus kauan aikaa sitten. Ja oli kyllä paljon helpompi käydä ruokakaupassa, kun tiesi tarkalleen, mitä tarvitsee ostaa ja pystyi ostamaan useamman päivän tarvikkeet.

Ap
Hei teepä AP palvelus ja siirrä tää tonne ruokaosastolle. Mua aina harmittaa kun ihmiset kommenttien toivossa pistää kaikki reseptit ja muut tänne mitäs nyt -puolelle, josta niitä ei hullukaan löydä enää viiden minuutin jälkeen. Ruokapuolella pysyisivät paremmin löydettävissä.

Kiitos!

A shadieeyah

En tiedä varmaks mutta luulisin että samaa mitä rosollin kanssa tarjotaan, ilman punajuuren lientä tietysti. Ja tosi hyvä idea ap:ltä.
:ashamed: mitä se tarjotaan rosollin kanssa? ei meil penskana ollu ku rosollia ei mitän soosia sille

Alkuperätön
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Hei teepä AP palvelus ja siirrä tää tonne ruokaosastolle. Mua aina harmittaa kun ihmiset kommenttien toivossa pistää kaikki reseptit ja muut tänne mitäs nyt -puolelle, josta niitä ei hullukaan löydä enää viiden minuutin jälkeen. Ruokapuolella pysyisivät paremmin löydettävissä.

Kiitos!
Sori, tää ei ollu ap:n viesti vaan mun, pistin vahingossa lähettäjäksi AP kun piti pistää otsikkooon!

Miten

:ashamed: mitä se tarjotaan rosollin kanssa? ei meil penskana ollu ku rosollia ei mitän soosia sille
Miten oot voinu välttyä siltä rosollin kastikkeelta (=vaaleanpunaista vaahtoa, kermavaahtoa värjättynä punajuuriliemellä + mausteita)?

A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Miten:

Miten oot voinu välttyä siltä rosollin kastikkeelta (=vaaleanpunaista vaahtoa, kermavaahtoa värjättynä punajuuriliemellä + mausteita)?
hyvin..ei meillä ollu ku *miettii* suolakurkku,porkkana,punajuuri yhdistelmää lapsuuden kodissa.
ei mitään vaahtoja ei mitään..

mutta alkuperäiselle ketjun aloittajalle tai jollekkin joka faktana tietää mitä toi kerma etikka vaahto on.

entäs se toinen lämmin ateria? vai onko tää niinku päivällinen?
Eikös sitä samaa ruokaa sitten voi syödä kahta kertaa? En mä ainakaan väsää kahta eri ruokaa samalle päivälle vaan samaa sapuskaa syödään lounaalla ja päivällisellä. Usein vielä seuraavanakin päivänä ja ehkäpä jopa kolmantenakin
B)

äiti
Ihan ok lista, jos perheissä vain aikuisia. Lapsille tuo on kyllä huono. Ajatelkaapa tilannetta, että esim pph tarjoaisi lapsille ruokaa oheisen listan mukaan. Täällähän olisi siitä jo kova huuto käynnissä;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Kiitos!
Eikö se ole ihan hyvin löydettävissä kun lisäät tämän ketjun/sivun kirjainmerkkeihisi!?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ihan ok lista, jos perheissä vain aikuisia. Lapsille tuo on kyllä huono. Ajatelkaapa tilannetta, että esim pph tarjoaisi lapsille ruokaa oheisen listan mukaan. Täällähän olisi siitä jo kova huuto käynnissä;)
'
Miks ois, ihan hyviä perusruokia suurin osa :) .
Ja siitä syödäänkö yks vai kaks lämmintä ruokaa päivässä niin ei meillä ainakaan tehdä päivässä kun yks ruoka, seuraavan päivän lounaalla syödään sitä mitä on päivälliseltä jäänyt.

Yhteistyössä