olisiko teidän mielestä mummon kysyä vanhemmilta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
tai jutella meidän kanssa ensin ennekuin lupaa 6v:lle et pääse heidän mukaan syksyllä viikoksi etelään...

oli menny tässä taannoin lupamaan et pääsee etelään heidän kanssaan ja tyttö kertoi sit siitä meille.. 0.o!

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Voi että kun ihmisillä on ongelma.... Mä olisin vaan ollut riemuissani jos meidän lapsille luvattais jotain tollaista.

joo ei siin mitää mut kyl mä haluan et meille puhutaan asiasta jos laps aiotaan viedä toiseen maahan.

Voi että kun ihmisillä on ongelma.... Mä olisin vaan ollut riemuissani jos meidän lapsille luvattais jotain tollaista.

Mäkin olisin aivan innoissani jos lapsia pyydettäisiin mukaan ja vietäisiin jonnekin. Siis muutkin kuin minä ja mies ;) Mutta ehdottomasti ensin pitäisi puhua vanhempien kanssa ENNEN kuin menee lupaamaan mitään.

No todellakin mummon pitäisi asiasta keskustella ensin vanhempien kanssa. Tietenkin. Mummo tekee nyt vanhemmista "pahat ja ikävät", jos jostain syystä lapsi ei saa tai voi lähteä. Surullista, että mummo käyttäytyy noin.

No kyllä musta olis hyvä ainakin kertoa sille lapselle, että vaikka on lapsen kanssa sovittu ja luvattu niin asiasta jutellaan vielä äidin ja isän kanssa. Voihan olla vaikka niin, että aikataulut ei natsaa... Mutta sinänsä hieno asia!

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:

Mäkin olisin aivan innoissani jos lapsia pyydettäisiin mukaan ja vietäisiin jonnekin. Siis muutkin kuin minä ja mies ;) Mutta ehdottomasti ensin pitäisi puhua vanhempien kanssa ENNEN kuin menee lupaamaan mitään.

Ok, mä olin aika subjektiivininen tässä asiassa. Itseltäni ei välttämättä olisi tarvinnut kysyä ensiksi, jos kyseessä olisi ollut mun vanhemmat jotka olisi vienyt lapsen ulkomaille. Ne kun on niin paljon tekemisissä lastemme kanssa ja me tietenkin vanhempiemme kanssa joten äiti tietää aika hyvin mun kannan asioihin.
Toki jos kummit haluaisivat viedä vaikka muumimaailmaan lapsemme niin siitä pitäisi kertoa meille eka.

joten yleisesti ottaen, pitäisi keskustella vanhempien kanssa ennen kuin asia töksäytetään lapselle. Korjaan kantaani.

Noh, mä ajattelen näin että mummeli on sanonut lapselle ett:ä lähdettäiskö syksyllä etelään, tai haluaisitkos lähteä meidän kanssa etelään tms.

muo ei haittais, mutta ymmärrän jos sinua häiritsee.

Ehkä kannattaisi kysyä mummolta ensin onko hän oikeasti sanonut niin! 6-vuotias kun vielä voi yhdistellä asioita omalla tavallaan ja ottaa tosissaan jonkun huulenheiton. Mummo on voinut sanoa että he lähtevät etelään ja lapsi kysynyt että pääseekö hän mukaan ja mummo heittänyt takaisin että no mikä ettei.

No olishan se ihan kohteliasta kysyä ensin tai esittää asia lapsele tyyliin "jos vanhemmat antaa luvat pääset mukaan etelään".
Sitä voi olla ehkäpä jotain jo suunniteltuja menoja silloin kun etelään lähtö olisi ajankohtainen.

Peesailen aikaisempia. Ilman muuta noin iso asia täytyy ensin sopia vanhempien kanssa. Mulla on anoppi joka lupailee lapselle vaikka mitä sellaista mitä ei ole aikomustakaan tehdä. Minä joudun sitten ottamaan kiukun vastaan kun ei "suunnitelmat" toteudukkaan.

Jos mummo on varma, että vanhemmat ovat mielissään ideasta, niin ei tule heti mieleen kysyä. Tietty siinävaiheessa viimeistään pitäisi kysyä, kun matkaa alkaa varaamaan.

Taustoja tuntematta, mun mielestä olis tarvinnu kysyä vanhemmilta, mutta tosiaan onko mummo sanonu lapselle ihan suoraan että pääsee mukaan? Selvitä se ensin.. Mun äidin eikä anopin tarvis kysyä meiltä ennen kuin kertoo lapsille, mutta meillä ollaankin tosi tiiviisti tekemisissä keskenään ja uskon että lapset tulevat yhä enemmän olemaan mummujen kanssa mitä vanhemmiksi kasvavat, anoppi asuu melkein naapurissa kuitenkin..

Ilman muuta pitää kysyä vanhemmilta ensin! Meillä ei lapsi pääsisi, osin siksi ettei isovanhempien turvallisuuskäsitykset aina ihan kohtaa omien kanssa(lapsia vois hyvin kuskata ilman istuinta autossa heidän mielestä ym) ja osin siksi ettei ne kaikkia meidän lapsia ottais mihinkään, joten sit ei mene kukaan( suosivat yhtä muiden kustannuksella).

back in business:D

siis joo on jo luvannut et pääsee ja sanonut meille et voisivat ottaa mukaan. ja nämä on sanottu sen jälkeen kun on luvattu tytölle et PÄÄSEE.

lauantaina vielä sanoi et "tytölle pitäs hommata sit se passi et pääsee sit syksyllä"

Mulla ei todellakaan ole mitäääään sitä vastaan et reissaavat tytön kanssa MUTTA kyllä mä haluan et tollasesta asiasta kysytään ensin meiltä ja me voidaan sit luvata tai olla lupaamatta.

harvemmin me ollaan mitään kielletty ja uskon et siinä uskossa et nytkään ei aleta niin ei edes kysynyt, vaan ilmoitti.

omat vanhemmat saan moisessa pidettyä ruodussa, koska uskallan sanoa ihan suoraan miten asia on.. anoppi on vähän eri..:D Anoppi on muuten oikein ihana ihminen ja kiitollinen kyllä olen kaikesta mutta välillä on vain sellasia asioita mitkä pistää vähän harmittamaan.