"vieras"
Näin sitä aletaan kantamaan vastuuta, vastuuta siitä mihin tämä hallitus on meidät ajanut.
Suomalainen hyvinvointivaltio on ajettu alas.
Suomalainen hyvinvointivaltio on ajettu alas.
Niin oot tosissas? Onko ihmisarvo sinusta kiinni työnteosta?Ei mitenkään, mutta sehän ei haittaa. Voimmehan aina ajatella, että vähän korkeampi veroprosentti on pieni hinta siitä, että laiskurit saavat heille kuuluvan nöyryytyksen ja yritykset ilmaista työvoimaa jonka turvin taas sataa miljardeja pääomasijoittajien taskuihin.
Niin että onko ihan jees nöyryyttää ihmisiä ja kuuluuko se hyvinvointivaltion tapoihin ja arvoihin?Olenko?
x) ei sitä väsyneenä jaksa tajuta.
Ei tällaista saa sanoa ääneen! Voipi joku kultalusikka suussa syntynyt kokoomuslainen suutahtaa. Johan siinä mennöö suomen maine, täällähän on asiat oikein mallillaanEi minusta ainkaan tunnu sellainen valtio hyvinvointivaltiolta, jossa esim. kaverini tekee tällä hetkellä kolmea työtä: On laivasiivoajana aamuisin ja iltaisin, ja keskipäivällä tekee henkilökohtaisen avustajan töitä. Lisäksi tähän tulee vielä tiskausta keittössä viikonloppuisin. Näin tekemällä jää vajetta toimeentulotukiin noin 200 euroa. Asuu vaatimattomasti: lapsilla yhteinen huone ja itse asuu olohuoneessa. Todellakin käy jo seitsemänä päivänä viikossa töissä. Nyt tähän pitäisi sitten lisätä vielä jotain lehtien keruuta metsästä, jotta saisi tuon 200 euroansa kuukaudessa.
Eikun sitten vaan mummoja ulkoiluttaan...
Tämmönen vois olla hyvä. Että tuki olis mahdollisimman minimissään, ja sit tietyllä tuntimäärällä vapaaehtois- tai muuta hommaa sitä vois nostaa paremmaksi. Ihan kiinnostava idea.Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28818749:Miten olisi jos työtön tehdessään työttömänä yleishyödyllistä vapaaehtoistyötä saisikin siitä vaikka 100-200/kk lisäkorvauksen? Itse lähtisin tuohon jos olisin työtön. Tuollainenhan olisi yhteiskuntaa hyödyttävää, työtöntä aktivoivaa ja kannustavaa toimintaa. Sen lisäksi se voisi näyttää hyvältä CV:ssä.
Hyvin on asiat verrattuna moneen muuhun maahan joo. Mutta mitä se auttaa jos omassa maassa on tämmönen tilanne? Mä elän täällä ja mun mielestä mun kuuluisi saada työstä sen verran palkkaa että tienaisin enemmän kuin puistopultsari ja voisin elättää lapseni.En tiedä mitään naurettavampaa ja kiittämättömämpää kuin suomalainen joka sanoo ettei Suomi ole hyvinvointivaltio. Tosiaan ei ole tainnut oikeasti matkata maailmalla. Eipä ole kovin montaa paikkaa jossa asiat olisivat paremmin! Naurettavaa, toivottavasti et kehtaa sanoa tuota ääneen missään tilanteessa.
Hyi hitto. Siis mikä helvetin puistopultsari? Eikö hän ole ihminen? Siinä missä sun pentuskin ja hekin voi tulevaisuudessa päätyä pultsariksi ja joutua yhteiskunnan tukien varaan.Hyvin on asiat verrattuna moneen muuhun maahan joo. Mutta mitä se auttaa jos omassa maassa on tämmönen tilanne? Mä elän täällä ja mun mielestä mun kuuluisi saada työstä sen verran palkkaa että tienaisin enemmän kuin puistopultsari ja voisin elättää lapseni.