Olisi mielenkiintoista kuulla naisten näkemyksiä miehistä jotka harrastavat pelaamista

• Viestiketjun aloittaja Mietiskelijäää
  • Ensimmäinen viesti
Mietiskelijäää
[QUOTE="vieras.";29464339]Mikä oli aloituksen pointti? Miksi aihe on sinulle tärkeä tai ajankohtainen? Osasit varmasti odottaa kielteisiäkin kannanottoja.[/QUOTE]

En osannut odottaa kuitenkaan, että keskusteluun eksyy jotain hikipinko suorittajia läsyttämään jotain aivan uskomatonta paskaa. Hyvä tietää, että sinunkaltaisia sekopäitäkin on tosiaan olemassa, yritän välttää niinpaljon kuin pystyn törmäämästä teikäläisiin, ettei vahingossa tule yhtä vittumaista ja ärsyttävää ihmisistä, seura kun voi tehdä kaltaisekseen.

Näkemykseni on, että niin kauan kuin harrastus ei hallitse elämää, se on jees. Ihan sama mistä harrastuksesta on kysymys. Joku voi hurahtaa pelaamiseen joku taas kehonrakennukseen. Vasta täällä oli ketju miehestä, joka saunoi tuntitolkulla joka ilta.

Mä en edes tiedä, mitä mun mies tuolla tietokoneen ääressä puuhailee vapaa-ajallaan. Veikkaisin, että tekee musiikkia, koodaa, vääntää grafiikkaa, katsoo sarjoja, juttelee kavereiden kanssa ja pelaa. Mikään noista ei ole mulle tai meille pariskuntana hyödyllistä, eikä tarvi ollakaan. Karmiva ajatus, että aina pitäisi suorittaa, kun kuitenkin molemmat tekee pitkää päivää töissä.

"vvieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29464298:
Eiköhän se ole kaikkien kannalta parasta, että on hyvinvoiva ei stressaantunu isä ja äiti. Tälläiset pirttihirmut, puolihullut suorittajat tuskin ovat kovin hauskaa seuraa tai hyväksi kellekkään, ei niille lapsille varsinkaan.
Meillä on oikeasti aika kaaos aina vaikka koko ajan siivoan. Alastiko näiden lasten tulisi olla, jos en pyykkiä pese. Teen aina kaiken elämänkannalta pakolliset jutut ja ne lapset muuten tarvitsevat myös ruokaa ja vauvoilla on vaipat mitä pitää vaihtaa. Tosi ylisuorittaja olen. Tosin olin viimeksi täällä joskus kolmelta. Onpas täällä keskusteltu paljon.

"vvieras"
En malta odottaa, että pääsen ihannemiehenä töiden jälkeen harrastamaan siivousta, roskien ulos viemistä, muutenkin kodin kuntoon laittamista, pyykkien pesemistä, astioiden pesemistä, lasten harrastuksiin viemistä, lasten hakemista harrastuksista, kaupassa käyntiä ja vaimon jalkojen hieromista. Mikään peli ei ole niin hauskaa ja hyödyllistä, kun ihannemiehenä oleminen.

Kannustan aina myös vaimoani rentoutumaan telkkarin ääressä äidin rankasta roolista samalla, kun otan imurin esille ja alan harrastamaan. Imurin varteen olen lisännyt lisäpainoja, jotta saisin samalla kuntosalitreenin ja näyttäisin miehekkäältä.
Päivän naurut :DD. mentiinköhän yli laidan vai häh?

Ehkä en kommentoi mitään.

"mimmi"
[QUOTE="vvieras";29464673]Meillä on oikeasti aika kaaos aina vaikka koko ajan siivoan. Alastiko näiden lasten tulisi olla, jos en pyykkiä pese. Teen aina kaiken elämänkannalta pakolliset jutut ja ne lapset muuten tarvitsevat myös ruokaa ja vauvoilla on vaipat mitä pitää vaihtaa. Tosi ylisuorittaja olen. Tosin olin viimeksi täällä joskus kolmelta. Onpas täällä keskusteltu paljon.[/QUOTE]

Vaikutat kyllä tosi stressaantuneelta ja vihaiselta. Ehkä sun täytyis opetella organisoimaan ja priorisoimaan paremmin, varsinkin kun sulla on mies, joka ei ees tee mitään perheelle hyödyttömiä asioita?

photo77
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29460592:
Minkälaisia mielikuvia teille herää? Lähinnä tässä mietin, että kuinkahan vanhanaikaiset käsitykset naisilla on kyseisestä harrastuksesta, kun niihin törmää jatkuvasti ja tuntuu että monilla ei ole mitään hajua kyseisestä touhusta.
itse pelaan jos ei muuta tekemistä ja luppo aikaa +telkkarista ei tule kun uusintoja.

Pitäisikö jotain oikeasti heilauttaa kenenkään muun mielipide harrastuksestaan?

Postimerkkeilijä kerätköön merkkejään ja koiraharrastaja pujotelkoon keppien välissä jos agility kiinnostaa.

Harrastuksien tarkoitus on rentouttaa ja/tai viedä ajatukset pois arjesta, tai mahdollisesti se on se juttu mihin ei voi keskittyä elämässään tienaamisen takia jne.

Niiden ei ole tarkoitus olla kumppanille hyödyllisiä aktiviteettejä tai henkilöä jotenkin henkisesti tai fyysisesti kehittäviä toimintoja.

Jos edellä mainittua silti tapahtuu, niin mikäpä siinä, mutta ei ihmiset sen takia nimenomaan harrastuksia poimi, että ne saattaisivat kehittää jotain taitoa heillä.

Minusta se on jotenkin hassua, että jotkut edes ajattelee niin, että harrastuksien kuuluu olla "hyödyllisiä".

Ihan aiheesta jotkut maininneet täällä sen "suorittamisen". Ei se kumppani ole siksi syntynyt, että sinun suorittamispakko täyttyisi. Jokainen voi itse miettiä harrastuksensa ja ehkä sitäkin, että millainen on ihmisenä jos ei osaa ottaa rennosti ja antaa muiden tehdä sitä vapaa-ajallaan mikä on mielekkäintä.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
Olen nainen ja kyllä minä pelaan aina, kun on aikaa. Tosin minun pelaaminen on lähinnä näpertelyä, ei mitään kunnon nörttitouhua. Kunhan lapset kasvavat, voisin kyllä pelata enemmänkin ja olenpa haaveillut, että joskus kirjoittaisin peliarvostelujakin. Jos peli ei vie liikaa aikaa muulta elämältä, siinä ei ole mitään pahaa. Elämän arvojärjestyksen pitää silti olla oikea, eikä pelaaminen saa mennä arvojärjestyksessä perheen edelle.

vieraIn
Ehkä harrastus on vähän eri asia kuin ajanviete. Olen mieltänyt jotenkin. Niin että harrastus olisi hyödyllistä tai kehittävää tai taitoa vaativaa tms.

onneks oma mies ei ole tuollainen pelaaja. Ällöttää ajatuskin.

Yhteistyössä