Olisi mielenkiintoista kuulla naisten näkemyksiä miehistä jotka harrastavat pelaamista

• Viestiketjun aloittaja Mietiskelijäää
  • Ensimmäinen viesti
vierain
[QUOTE="koi";29464054]Erona että pelaaminen vaatii keskittymistä ja eristäytymistä kun taas palstailu sujuu kätevästi pyykkiä viikatessa.[/QUOTE]

Niin ja näköjään eräät miehet SEKÄ pelaavat ETTÄ palstailevat päivät pitkät...

Niin ja mikä prkleen parisuhdekriisi Skyrim oikein oli :D
Meillä tuli Skyrimistä kränää ainoastaan kun minä ostin sen ensin, ja pelasin jonkun aikaa, mutta sitten en enää voinut kun raskauspahoinvointi ja mies oli ehtinyt pelaamaan pidemmälle kuin minä.. ja sitten kehuskeli että "ootko käyny jo siellä ja täällä" "NO EN KUN VOIN HUONOSTI ENKÄ VOI OLLA EDES KONEELLA, KEHU SIINÄ VIELÄ"

"jumala"
[QUOTE="miia";29463401]Niin? Leikit ja huvittelu kuuluu lapsuuteen. Vastuu ja työnteko on valitettavasti aikuisuutta. Minä teen osani ja mies tekee osansa. Lapset vastaa meillä leikkimisestä.[/QUOTE]

Ihmekös kun olet tuollainen hiekkapillu. Tainnut jäädä huvittelu ja leikit aikuisena sikseen. Muista, että mielenterveydellesi (ja samalla parisuhteellesi) on hyvä välillä relata. ;)

"jumala"
[QUOTE="vieras.";29463489]Kaikkea kivaa josta on hyötyä koko perheelle. Mies saa rakentaa tai rempata talon tai mökin, kunnostaa autoja tai veneitä, harrastaa elektroniikkaa ja ohjelmointia, saa tuottaa musiikkia tai grafiikkaa, saa kalastaa ja metsästää, saa osallistua urheiluseuran toimintaan, saa perustaa yrityksen harrastusten ympärillä niin että perheelle tulee lisätuloja, saa ehdottomasti kylvettää vaimoa rahassa. Jokainen pelin ääressä tuhlattu tunti on näistä pois.[/QUOTE]

Ensinhän pitää toki määritellä hyödyllinen. Sinä määrittelet sen ehkä eri tavalla kuin minä. Myöskin "minä olen oikeassa"-asenne estää näkemästä toisenkin näkemyksissä jonkinlaisia järkeviä pointteja.

"jumala"
[QUOTE="koi";29464054]Erona että pelaaminen vaatii keskittymistä ja eristäytymistä kun taas palstailu sujuu kätevästi pyykkiä viikatessa.[/QUOTE]

Ja sehän tekee siitä niiiiiin paljon hyödyllisempää. 8)

Mietiskelijäää
En minä ainakaan odota, että naiseni on joku yleiskodinkone ja robotti minkä ainoa tarkoitus elämässä on suorittaa jotain jatkuvasti. Senkus tekee mitä lystää, hoidetaan tärkeät hommat ja sitten touhutkoot vaikka omia juttujaan.

Minä haluan naiseni hyväntuulisena ja mukavana ja yleensä hän sellainen on kun saa touhuta jotain omia hömppäjuttujaan, enpä minä niitä ole sen tarkemmin jaksanu edes seurata.

• Tykkää
Reactions: azuca
vierain
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29464141:
En minä ainakaan odota, että naiseni on joku yleiskodinkone ja robotti minkä ainoa tarkoitus elämässä on suorittaa jotain jatkuvasti. Senkus tekee mitä lystää, hoidetaan tärkeät hommat ja sitten touhutkoot vaikka omia juttujaan.

Minä haluan naiseni hyväntuulisena ja mukavana ja yleensä hän sellainen on kun saa touhuta jotain omia hömppäjuttujaan, enpä minä niitä ole sen tarkemmin jaksanu edes seurata.
No niin, selvis se syy sunkin peliriippuvuudelle palstan toisesta ketjusta: mies pelaa, koska hänen vaimonsa pihtaa.

Nykymies
En nyt tiedä lasketaanko minut kovan luokan pelaajaksi kun pelaan pleikkarilla lähinnä änäriä ja fifaa puolesta tunnista tuntiin per päivä ja sillointällöin nessillä fiilistelyn muodossa super marioo ja muita kasarihelmiä.

Mutta, voi pojat.

Voin sanoo, että kaikki stereotypisen pelaajan, finninaamaisen rimpulanörtin ruuminrakenteesta, ravinnosta, sosiaalisuudesta aina kotitöihin asti. Ne romuttuvat minun kohdalla kyllä aivan täysin.

Minä vaihdan vaipat, pesen pyllyt, siivoan, järjestän, teen ruoat, soittelen, teen ostokset, sisustan, remppahommat, pihatyöt, lähes asia kuin asia, teen siitä tässä taloudessa 80%. Harrastan monipuolista liikuntaa, luen paljon kirjoja, kulttuuri kiinnostaa, yms. Mikä parasta, vietän lasten kanssa todella paljon aikaa, minua ei hävetä laskea leikkipuistossa liukumäestä tai rakennella hiekkalinnaa hiekkalaatikolla. Lapset ottavat minut leikkeihinsä mukaan ja minä puolestaan heidät minun harrastuksieni pariin.

Joskus jopa pelataanki, yhdessä. Niin lautapelejä, oikeita ulkopelejä kuin konsolipelejäkin.

"nice"
En nyt tiedä lasketaanko minut kovan luokan pelaajaksi kun pelaan pleikkarilla lähinnä änäriä ja fifaa puolesta tunnista tuntiin per päivä ja sillointällöin nessillä fiilistelyn muodossa super marioo ja muita kasarihelmiä.

Mutta, voi pojat.

Voin sanoo, että kaikki stereotypisen pelaajan, finninaamaisen rimpulanörtin ruuminrakenteesta, ravinnosta, sosiaalisuudesta aina kotitöihin asti. Ne romuttuvat minun kohdalla kyllä aivan täysin.

Minä vaihdan vaipat, pesen pyllyt, siivoan, järjestän, teen ruoat, soittelen, teen ostokset, sisustan, remppahommat, pihatyöt, lähes asia kuin asia, teen siitä tässä taloudessa 80%. Harrastan monipuolista liikuntaa, luen paljon kirjoja, kulttuuri kiinnostaa, yms. Mikä parasta, vietän lasten kanssa todella paljon aikaa, minua ei hävetä laskea leikkipuistossa liukumäestä tai rakennella hiekkalinnaa hiekkalaatikolla. Lapset ottavat minut leikkeihinsä mukaan ja minä puolestaan heidät minun harrastuksieni pariin.

Joskus jopa pelataanki, yhdessä. Niin lautapelejä, oikeita ulkopelejä kuin konsolipelejäkin.
Oliks tää deitti-ilmotus?

"vieras."
[QUOTE="jumala";29464092]Ensinhän pitää toki määritellä hyödyllinen. Sinä määrittelet sen ehkä eri tavalla kuin minä. Myöskin "minä olen oikeassa"-asenne estää näkemästä toisenkin näkemyksissä jonkinlaisia järkeviä pointteja.[/QUOTE]

Pelaajien pointti näyttää olevan että pelaamista on ehdottomasti hyväksyttävä koska se on hauskaa. Tämä ei ole validi argumentti koska maailmassa on loputtoman paljon muutakin hauskaa ajanvietettä joka samalla on hyödyllistä myös muun perheen silmin.

Se että saman ajan voisi käyttää huonomminkin on täysin hyödytön huomio.

v i e r a s
[QUOTE="vvieras";29463905]suomalaisella on kyllä aikaa pelatakin välillä, mutta tiedätkö että amerikassa arvostetaan vapaa-aikaa vähemmän kuin euroopassa. Heillä on hyvin pitkät työpäivät. Moni vähän pienempituloinen tekee vielä kahtaduunia, että pärjäisi, että lapsilla olisi leipää pöytään ja katto pään päällä. Että kyllä monen on oltava aina tuottava ja tehokas. Mutta jos olet hyvätuloinen voit vaikka hankkia pihalle puutarhurin, siivoojan, kokin ja vielä lastenhoitajankin, ettei tarvitse näitä "tylsiä töitä" tehdä. Niinhän moni esimerkiksi amerikassa tekee. Heidän on vielä töiden jälkeen oltava edustavia mm. erinäisissä seurapiiritapahtumissa, jotta voisivat vaikka saada palkankorotuksen yms.[/QUOTE]

Ymmärrän pointtisi.

Teen kotitöitä mielelläni, mutta tarkoitin, ettei koko kotonaoloaika olisi pelkkää suorittamista ja tehokkuutta. Eikö kukaan rentoudu koskaan kotonaan? Pitääkö koko ajan olla tekemässä jotakin hyödyllistä?

erikoista
[QUOTE="vieras.";29464198]Pelaajien pointti näyttää olevan että pelaamista on ehdottomasti hyväksyttävä koska se on hauskaa. Tämä ei ole validi argumentti koska maailmassa on loputtoman paljon muutakin hauskaa ajanvietettä joka samalla on hyödyllistä myös muun perheen silmin.

Se että saman ajan voisi käyttää huonomminkin on täysin hyödytön huomio.[/QUOTE]

Hyödyllistä muun perheen silmin? perheellinen ei sinusta saa ikinä tehdä tehdä mitään vain itselleen? ota huomioon, että itselleen tekeminen ei tarkoita, etteikö tekisi MYÖS jotain perheen hyödyksi.

Mietiskelijäää
Pitäisköhän kilahtaa yhtä pahasti kun nainen lukee seiskpäivää tai MeNaiset lehteä, jumalauta nainen tuo ei ole hyödyllistä, äkkiä tekemään jotain hyödyllistä, mitä helvettiä se nyt sitten mahtaa edes tarkoittaa. Mutta nämä sekopäät ovat ilmeisesti tehneet jonkun listan mikä on ns. normia hyöydyllistä, noudattavat sitä kuin raamatun käskyjä, joskus voivat hairahtua katsomaan salattuja elämiä, mutta nopeasti saavat itsensä kasaan ja rupeavat tekemään jotain hyödyllistä.

Vittu jengi on sekaisin, ihan oikeesti :D

Ihannemies
En malta odottaa, että pääsen ihannemiehenä töiden jälkeen harrastamaan siivousta, roskien ulos viemistä, muutenkin kodin kuntoon laittamista, pyykkien pesemistä, astioiden pesemistä, lasten harrastuksiin viemistä, lasten hakemista harrastuksista, kaupassa käyntiä ja vaimon jalkojen hieromista. Mikään peli ei ole niin hauskaa ja hyödyllistä, kun ihannemiehenä oleminen.

Kannustan aina myös vaimoani rentoutumaan telkkarin ääressä äidin rankasta roolista samalla, kun otan imurin esille ja alan harrastamaan. Imurin varteen olen lisännyt lisäpainoja, jotta saisin samalla kuntosalitreenin ja näyttäisin miehekkäältä.

"jumala"
[QUOTE="vieras.";29464198]Pelaajien pointti näyttää olevan että pelaamista on ehdottomasti hyväksyttävä koska se on hauskaa. Tämä ei ole validi argumentti koska maailmassa on loputtoman paljon muutakin hauskaa ajanvietettä joka samalla on hyödyllistä myös muun perheen silmin.

Se että saman ajan voisi käyttää huonomminkin on täysin hyödytön huomio.[/QUOTE]

Aiemmissa viesteissäsi tunnuit kovasti kiinnittävän huomiota siihen mitä mies saa ja ei saa tehdä. Entä nainen?
Sanoinkin, että ensin on määriteltävä hyödyllinen ja hyödytön. Joku asia mikä sinun mielestäsi on hyödyllistä voi oman näkemykseni mukaan olla hyödytöntä. Varmaan kuitenkin itse käyt toisinaan kupittamassa? Tämäkö on sitten sen hyödyllisempää? Ei se ainakaan perhettä hyödytä.
Perhettä hyödyttää mm. se, että molemmat vanhemmat ovat mukana lasten elämässä ja heillä menee itselläänkin hyvin. Tähän auttaa irtiotto toisinaan mitä erilaisimmilla tavoilla. Joillekin se irtiotto voi olla pelaaminen, toisille juhliminen. Osalle se on meditaatio tai liikunta. Kaksi viimeistä voivat olla jonkun mielestä myös turhia.
Yhtä kaikki, se mikä edistää elämänlaatua (vaikkakin se parantaisi vain yksilön elämänlaatua), sen vaikutukset näkyvät myös siinä miten yksilö huomioi muita, vaikka nyt sitä perhettään.

"jumala"
Hyödyllistä muun perheen silmin? perheellinen ei sinusta saa ikinä tehdä tehdä mitään vain itselleen? ota huomioon, että itselleen tekeminen ei tarkoita, etteikö tekisi MYÖS jotain perheen hyödyksi.
Toveri hyvä, tähän keskusteluun näkyy pesiytyneen ne pahimmat hiekkapillut jotka pistävät omien valintojensa vaikutukset muiden syyksi. annetaan heille anteeksi.

Mietiskelijäää
Eiköhän se ole kaikkien kannalta parasta, että on hyvinvoiva ei stressaantunu isä ja äiti. Tälläiset pirttihirmut, puolihullut suorittajat tuskin ovat kovin hauskaa seuraa tai hyväksi kellekkään, ei niille lapsille varsinkaan.

"vieras."
On kohtuullista odottaa että aikuinen ja perheellinen mies ei edes halua tehdä mitään täysin itsekästä ja hyödytöntä, ainakaan tuntikaupalla.

Kun miehelle kertyy ikää hän alkaa tiedostamaan omaa paikkaansa tässä maailmassa ja hän tajuaa mikä on tärkeätä ja ylipäätään mielekästä. Tässä vaiheessa täysin turhanpäiväiset leikit ja pelit vähenevät ja jäävät lopulta pois.

Ap saattaa olla tämän murroksen kynnyksellä ja käy nyt sisäistä taistelua joka purkautuu hieman erikoisella tavalla.

Mietiskelijäää
Sisäistä taistelua :D Juu, kyllä on kova taistelu menossa, kun pelaan änhistä silloin tällöin, ymmärrän että se on sinun mielestä saatanasta, mutta minun mielestä se on ihan hauskaa ajanvietettä.

"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29464319:
Sisäistä taistelua :D Juu, kyllä on kova taistelu menossa, kun pelaan änhistä silloin tällöin, ymmärrän että se on sinun mielestä saatanasta, mutta minun mielestä se on ihan hauskaa ajanvietettä.
Mikä oli aloituksen pointti? Miksi aihe on sinulle tärkeä tai ajankohtainen? Osasit varmasti odottaa kielteisiäkin kannanottoja.

"AnneK"
En juurikaan tunne pelaamattomia miehiä.
En minäkään ja ikää mulla on kohta 50 v. Ei ne mun tutut pelaajamiehet siis mitään poikaisia enää ole. Oma mies pelaa myöskin, samoin lapset.

Mä tykkään itsekin pelata ;) Mä olen aloittanut pelaamisen joskus 80-luvulla ja olen kyllä tarpeeksi "lapsellinen" tykätäkseni siitä vieläkin. Lempipelisarja on Final Fantasy. Tykkään kyllä monenlaisista peleistä ja vähän kaikenlaisia on tullut pelattua.

snufkin
[QUOTE="vieras.";29464302]On kohtuullista odottaa että aikuinen ja perheellinen mies ei edes halua tehdä mitään täysin itsekästä ja hyödytöntä, ainakaan tuntikaupalla.

Kun miehelle kertyy ikää hän alkaa tiedostamaan omaa paikkaansa tässä maailmassa ja hän tajuaa mikä on tärkeätä ja ylipäätään mielekästä. Tässä vaiheessa täysin turhanpäiväiset leikit ja pelit vähenevät ja jäävät lopulta pois.

Ap saattaa olla tämän murroksen kynnyksellä ja käy nyt sisäistä taistelua joka purkautuu hieman erikoisella tavalla.[/QUOTE]

Ehkä sulle tekisi ihan hyvää mennä hetkeksi pelaamaan tai vaikka leikkimään. Ne joilla on tietyntasoinen "lapsenmielisyys" tallessa on yleensä niitä joista on kaikkien kannalta eniten hyötyä. Ovat luovia, iloisia sekä yleensä myös hyviä auttajia ja kuuntelijoita.
Miksi kellekään pitäisi todistella mitään? Sä ainakin selvästi olet aina halunnut todistella liiankin kanssa. Ehkä siks oot noin vakava.

Yhteistyössä