Olisi mielenkiintoista kuulla naisten näkemyksiä miehistä jotka harrastavat pelaamista

• Viestiketjun aloittaja Mietiskelijäää
  • Ensimmäinen viesti
v i e r a s
Onpa surullista tekstiä paikoitellen. :(
Aikuisena ei saisi siis pitää hauskaa vaan perheellisenä pitää vain hoitaa kotia yms? Kamala ajatus. Meillä ainakin jää arkena aikaa hauskoihin asioihin. Olisi hirveää, jos pitäisi olla kotonaan koko ajan jotenkin tuottava ja tehokas. Yök!

Mietiskelijäää
"Minkälaisia mielikuvia teille herää? Lähinnä tässä mietin, että kuinkahan vanhanaikaiset käsitykset naisilla on kyseisestä harrastuksesta, kun niihin törmää jatkuvasti ja tuntuu että monilla ei ole mitään hajua kyseisestä touhusta."

Kuulostaa ap kuule tosiaan siltä, että ei ole naimahommissa onni potkinut ja ottaa koville. Naisia vaan innostaa miestyyppi, joka on aidosti läsnä ihmisille ja perheelle, mukava ja huomioi muita, leikkii lasten kanssa ja on ahkera kotona ja töissä ja pitää huolta itsestään. Sorry - muutos on mahdollinen sinullekin - jollet ole jo liian koukussa tuohon pelimaailmaan.
Taas sä keksit omasta päästäsi jotain juttuja minusta ja muista pelaajista vai oliko nää niitä sinun tuntemiasi ihmisiä ? Huh, huh mikä keskustelu ja mikä idiootti.

Ite tykkään kans pelata vaikka olen yli 30v. äiti-ihminen. Pelaan silloin kun on aikaa, olen yksin eikä ole mitään tärkeää tehtävää. Meinasin kirjoittaa, et on mukavan rentouttavaa, mut taitaa olla päinvastoin, monesti verenpaine nousee kun tulee kiperiä tilanteita. Helposti siinä kyllä vierähtää useampi tunti, joten kovin usein ei voi pelailla.

vierasss
Ite tykkään kans pelata vaikka olen yli 30v. äiti-ihminen. Pelaan silloin kun on aikaa, olen yksin eikä ole mitään tärkeää tehtävää. Meinasin kirjoittaa, et on mukavan rentouttavaa, mut taitaa olla päinvastoin, monesti verenpaine nousee kun tulee kiperiä tilanteita. Helposti siinä kyllä vierähtää useampi tunti, joten kovin usein ei voi pelailla.
Ja tätähän kysyttiin.

"vvieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29463786:
Taas sä keksit omasta päästäsi jotain juttuja minusta ja muista pelaajista vai oliko nää niitä sinun tuntemiasi ihmisiä ? Huh, huh mikä keskustelu ja mikä idiootti.
En ole tuo "voi voi" kirjoittaja. Oletko jotenkin vajaa kun luulet juttelevasi täällä pelkästään yhden henkilön kanssa. Minun varmaan, mutta ei mulla olisi näin paljon aikaa täällä roikkua.

No mites muuten naisasiat?

-
Aikuisena ei saisi siis pitää hauskaa vaan perheellisenä pitää vain hoitaa kotia yms? Kamala ajatus. Meillä ainakin jää arkena aikaa hauskoihin asioihin. Olisi hirveää, jos pitäisi olla kotonaan koko ajan jotenkin tuottava ja tehokas. Yök!
Kaikki ei aina ole vaan hauskaa. Joskus pelkkä arjen pyörittäminen saattaa viedä suurimman osan ajasta. Joskus myöhemmin sitten taas asiat saattavatkin olla ihan toisin. Miksi se on niin kamalaa? Elämä on vaan erilaista eri aikoina.

"vvieras"
suomalaisella on kyllä aikaa pelatakin välillä, mutta tiedätkö että amerikassa arvostetaan vapaa-aikaa vähemmän kuin euroopassa. Heillä on hyvin pitkät työpäivät. Moni vähän pienempituloinen tekee vielä kahtaduunia, että pärjäisi, että lapsilla olisi leipää pöytään ja katto pään päällä. Että kyllä monen on oltava aina tuottava ja tehokas. Mutta jos olet hyvätuloinen voit vaikka hankkia pihalle puutarhurin, siivoojan, kokin ja vielä lastenhoitajankin, ettei tarvitse näitä "tylsiä töitä" tehdä. Niinhän moni esimerkiksi amerikassa tekee. Heidän on vielä töiden jälkeen oltava edustavia mm. erinäisissä seurapiiritapahtumissa, jotta voisivat vaikka saada palkankorotuksen yms.

"vvieras"
Ja suurinosa noista menestyneistä pelaajista on köyhiä korealaisia, jotka kuluttavat kaikenvapaa aikansa, että tienaisivat sillä pelaamisella. Köyhää kansaa, ei vaihtoehtoa.

Pessimisti
Aikuisena ei saisi siis pitää hauskaa vaan perheellisenä pitää vain hoitaa kotia yms? Kamala ajatus. Olisi hirveää, jos pitäisi olla kotonaan koko ajan jotenkin tuottava ja tehokas. Yök!
Jokaisen sinkkumiehen pitäisi lukea tää ketju ennen yhteenmuuttoa ja varsinkin lasten hankkimista :LOL:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: krut
Mietiskelijäää
[QUOTE="vvieras";29463846]En ole tuo "voi voi" kirjoittaja. Oletko jotenkin vajaa kun luulet juttelevasi täällä pelkästään yhden henkilön kanssa. Minun varmaan, mutta ei mulla olisi näin paljon aikaa täällä roikkua.

No mites muuten naisasiat?[/QUOTE]

Ihan jees, olen naimisissa, ei ole ollut mitään ongelmia harrastusten, duunin ja muiden asioiden sovittamisessa. Mutta, et sinä halua sitä uskoa, joten en tiedä minkätakia edes keskustelen kanssasi, ehkä olen tosiaan vajaa kun tuhlaan aikaani höpisemällä ihmisen kanssa mille mikään ei mene jakeluun.

Mietiskelijäää
Jokaisen sinkkumiehen pitäisi lukea tää ketju ennen yhteenmuuttoa ja varsinkin lasten hankkimista :LOL:
Minulla ainakin on aivan mahtava nainen, joka ymmärtää että joskus pitää myös levätä, koskaan ei ole nipottanut siitäkään jos haluan kavereiden kanssa hengailla, enkä ole minäkään jos hän haluaa tyttökavereiden kanssa mennä tuulettumaan ulos.

Näiden sekopäiden mitä tässä ketjussa on pyörinyt en koskisi pitkällä tikullakaan, onneksi ei ole edes tuollaisia ystäviä eikä kavereita.

vierain
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29463950:
Minulla ainakin on aivan mahtava nainen, joka ymmärtää että joskus pitää myös levätä, koskaan ei ole nipottanut siitäkään jos haluan kavereiden kanssa hengailla, enkä ole minäkään jos hän haluaa tyttökavereiden kanssa mennä tuulettumaan ulos.

Näiden sekopäiden mitä tässä ketjussa on pyörinyt en koskisi pitkällä tikullakaan, onneksi ei ole edes tuollaisia ystäviä eikä kavereita.
Kuulostaa siltä, että et kovin onnellinen ainakaan ole. Täällä pitää palstalla kysellä mielipiteitä muilta naisilta mitä mieltä ne on kaltaisestasi lurkista. Ja sitten haukkua, kun ei kaikki olekaan ihan märkänä pelkästä ajatuksesta. Mahtaa olla naisella raskasta, jos oot yhtä jääräpäinen kotioloissa.

Koitapa tänä iltana, miten raikas pakkasilma tuulettaa aivokoppaa.

"vieras."
Aikuiselta mieheltä voi odottaa fiksuja harrastuksia jotka ovat sekä hauskoja ja rentouttavia että samalla tuottavia ja hyödyllisiä. Kelvollinen perheellinen mies ei tuhlaa useita tunteja päivässä täysin joutavaan leikkimiseen.

näin
24 tunnin päivästä mies tekee 14-16 tuntia työtä, viettää 1-2 tuntia vaimon ja lasten kanssa ja nukkuu 7. Jos tässä välissä jää 30-60 min vapaa-aikaa hän käy lenkillä tai katsoo telkkaria oluen kera. Konsolit ovat vain ja ainoastaan lasten käytössä.

Mietiskelijäää
Kuulostaa siltä, että et kovin onnellinen ainakaan ole. Täällä pitää palstalla kysellä mielipiteitä muilta naisilta mitä mieltä ne on kaltaisestasi lurkista. Ja sitten haukkua, kun ei kaikki olekaan ihan märkänä pelkästä ajatuksesta. Mahtaa olla naisella raskasta, jos oot yhtä jääräpäinen kotioloissa.

Koitapa tänä iltana, miten raikas pakkasilma tuulettaa aivokoppaa.
On mulla tempperamentti, joskus menee hermo, mitä sitten. On siitä hyötyäkin, en ole mikään kynnysmatto ja työelämässäkin pärjää kun kaikki mikki-hiiret ei ole hyppimässä silmille koko aikaa.

"jumala"
Kyllä vaan, olet asian ytimessä. Tässä se onkin yksi näkemykseni pelaavista "miehistä" - ei ole väliä itsensä eikä perheensä elättämisellä, vaan eletään kaupungin vuokra-asunnossa asumistuilla ja muilla yhteiskunnan tuilla.

Sairaanhoitokulujen vähenemiseen en usko pätkääkään, tuo on ihan oma teoriasi. Uskon, että pelien ääressä sisällä lojuminen rappeuttaa fyysisen terveyden aika nuorena. Eikä myöskään henkisesti hyvää tee jäädä koneen ääreen. Kun menee kiinnostus kouluihin, töihin, normaaleihin ihmissuhteisiin, niin se syrjäyttää ja masentaa ja altistaa tuolle kaljan kittaamiselle, jonka joku mietiskelijä jo mainitsikin.
Tutkimus: mielenterveyspotilaat hyötyvät videopeleistä - Tietoviikko

Saat puolestani uskoa mitä haluat. Olen myös pahoillani siitä jos olen oikein käsittänyt ja mielestäsi pelaaminen tarkoittaa automaattisesti todellisuuden pakoilua yms. Itse pelaan videopelejä jonkin verran, joskus enemmänkin niiden haittaamatta muuta elämää. Pelaan toisinaan jos on tylsää siinä missä itse ehkä istut naamakirjaa ja tätä foorumia selaamassa. Samalla tapaa voisin sitä kutsua saatanan turhaksi ajankäytöksi.

"koi"
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29463990:
On mulla tempperamentti, joskus menee hermo, mitä sitten. On siitä hyötyäkin, en ole mikään kynnysmatto ja työelämässäkin pärjää kun kaikki mikki-hiiret ei ole hyppimässä silmille koko aikaa.
Vedät tällaiset asperger-raivarit töissäkin? Oi voi. Voi vain kuvitella millaista sun pelaaminen on..

vierasss
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29463990:
Mut itsetunnossa taitaa olla heikommin asiat kun pitää netissä kysellä, mitä mieltä naiset on sunkaltaisesta miehestä...

Paha yhdistelmä läheisille, kova temperamentti ja huono itsetunto...

Ei ihme, että nettipelit ovat niin lähellä sydäntä.

vierasss
[QUOTE="jumala";29464020]Tutkimus: mielenterveyspotilaat hyötyvät videopeleistä - Tietoviikko

Saat puolestani uskoa mitä haluat. Olen myös pahoillani siitä jos olen oikein käsittänyt ja mielestäsi pelaaminen tarkoittaa automaattisesti todellisuuden pakoilua yms. Itse pelaan videopelejä jonkin verran, joskus enemmänkin niiden haittaamatta muuta elämää. Pelaan toisinaan jos on tylsää siinä missä itse ehkä istut naamakirjaa ja tätä foorumia selaamassa. Samalla tapaa voisin sitä kutsua saatanan turhaksi ajankäytöksi.[/QUOTE]

Niin ehkä ap on mielenterveyspotilas, se selittää paljon.

gagahgesahf
Tääl on nyt taas pari nimeltä mainitsematonta naista joiden mielestä kaikki mistä he eivät pidä on väärin ja lapsellista. Heillä on kuitenkin oikeus notkua turhilla foorumeilla lukemassa juoruja kaiket päivät. ;)

"sten"
[QUOTE="morrigan";29462795]Mun mies ja iso osa kavereistakin pelaa, mies lisäksi pyörittää omaa firmaa menestyksekkäästi, soittaa bändissä, harrastaa fillarointia, ruoanlaittoa jne. Ja minullekin sillä riittää aikaa vaikka kuinka. :) Itsekin pelaan, mutta oon aika kranttu peleistä, roolipelejä lähinnä (dragon age, elder scrolls).[/QUOTE]

Kohta tulee DA3, jessssssssssh!!!

Yhteistyössä