Olisi kiva kuulla sen yläluokan äipän juhannussuunnitelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No me grillataan viiriäisiä ja tryffeleitä, tai siis palvelijani grillaa ja me istutaan leopardinnahkaisissa puutarhatuoleissa ja seurataan sen työskentelyä. Viulusti ja huilumies tulevat soittamaan ja viihdyttämään meitä kultturellillä operetti-kimaralla.

Palvelusväki kantaa pihalle chippendale kalustomme, jossa istuskellen syömme hillitysti viiriäistä ja paahdettuja kaninesinahka tapaksia hopeisilla aterimillla , kuningatan elisabethin ensimmäisen kauden astioista.

merenpohjasta nostettua satavuotiasta kuohojuomaa naukkaillaaan ja pidetään hillittyjä puheita. Illalla laitetaan palvelusväki häkkeihin ja nautitaan asemastamme.

Anteeksi kirjoitusvirheet, suomi ei siis ole äidinkieleni, enkä ehtinyt laittaa sassistenttiäni nyt oikolukemaan tätä, kun kristallit tarvitsee kiilloittaa vielä uudelleen, kun eivät säihky samaan tahtiin kultahampaideni kanssa.

[QUOTE="nam";24036941]kaninesinahka-tapakset :P[/QUOTE]

Juu, tansaniasta tilattiin satsi ja huomenna tulee yksityiskoneella. Viime juhannus meni ihan hurjaksi, kun naapurin meny oli ihan samankaltainen kuin meillä. On epämiellyttävää syödä samaa ruokaa, kuin alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvat. Olen joutunut terapiaan tästä.

Pihamaalta kuului äsken rapsahdus, jota kovin hätkähdin. 27 palvelijaa pystyttävät juuri juhannussalkoa, joka on teetetty Hollannista tilatuista tulppaaneista ja Zimbabwen uhanalaisista orkideoista. Hyvää palvelusväkeä on niin hankala saada näinä aikoina. *huokaus*

[QUOTE="Isa";24036989]Vaatii lisää! Näin sadepäivänä on hyvä nauraa sydämen kyllyydestä? Miten rouva von pergrsdottirilla loppukesän suunnitelmat?[/QUOTE]
Luulen että se haaveilee hevostalliseksistä allaspoika Manuelin kanssa.

[QUOTE="Isa";24036989]Vaatii lisää! Näin sadepäivänä on hyvä nauraa sydämen kyllyydestä? Miten rouva von pergrsdottirilla loppukesän suunnitelmat?[/QUOTE]

Ikävystyttävää vastailla rahvaan kysymyksiin, mutta ymmärrän, että meidän yläluokkaisten on kannettava vastuumme ja yritettävä näyttää esimerkkiä teillekkin. *huokaus*

No loppukesä on kiireinen, tänään esimerkiksi olen menossa huilustelijoiden filiharmooniseen kevätkonserttiin näyttäytymään seitsemän tunnin kuluttua. en edes ole ehtinyt tekemään päätöstä siitä, miten pukeutuisin. olsiko sopivampaa laittaa sifonkimekon kanssa norjalaisenmetsäkissan perskarvoista huovutettu puuhka vai Perulaisten pikkutyttöjen swetshopissa käsityömä nypläämä maya-toteemi. Ja mikä fasinaattori olisi valintani näiden kanssa?

Juhannusta siis vietämme osin omalla kartanollamme ja minulla on nyt kova työ saada palvelijat tekemään siitä edes jokseenkin kunnollinen. Kelvottomat palvelusväestä ripustamme perinteisesti juhannussalkoon, tomuttamaan orkidean nuppuja loppupäiväksi, joten sen toivon toimivan kannustimena päivän askareisiin!

Juhannuspäivänä poikkeamme ystävättäreni Gakkelbergerin aurinkopalatsissa siemailemassa kultahipuilla maistettuja margaritoja. Sekin on vielä ratkaisematta että mikä olisi sopiva tuliainen tälle isäntäparille: Ludvigin aikainen aito lehtikullitettu hiusharjan varren pidike vai katon rosettiin kiinnitettävä nenäkarvan leikkurin tautapeili. se onkin uustuotantoa, joten voi olla ettei sovi aurinkopalatsin tunnelmaan.

Niin ja sitten olisi vielä lastemme hevopoolokisojen varainkeruu-naamansa näyttämis- iltamaa ja purjehdus clubin keskikesän slipoveri juhlat. Ja lasten golf-harkat työllistävät myös.

Karibian risteilyllä poikkeamme taas hakemassa tax-free hanhemmaksat ja linnunmaidot. Joku sanoi että siellä on tänä kesänä ihastuttava kaviaari ja shamppanja -buffetti, mikähän fasinaattori sinne sopisi? Voi olla että täytyy taas käydä teetättämässä riikinkukon perssulista uusi, kun se on niin klassinen valinta. Minulla viime kesänä sellainen harmikseni rikkoutui, kun mieheni käveli ohitseni krikettikisoissa ja hänen taskuistaan pursusi niin paljon rahaa. Ajattelemattomia nuo miehet *huokaus*

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24037011:
Luulen että se haaveilee hevostalliseksistä allaspoika Manuelin kanssa.

Nooo.. älä asettele sanojasi noin rahvaasti, paistaa selvästi että kuulut työväenluokkaan *huokaus*

ja mitä Manueliin tulee, niin hän on jo tänään tomuttanut pollet ja ruunat. Ja siellä altaalla minulle kävi nolo tapaturma, kun liukastin uudellen kullattuun marmorilattiaan. Sain sivusilmällä köydän ihmisen ja tasapainoni horjui. Siksi Manuel joutui antamaan suusta-suuhun hengitystä.

Kaikki kääntyi kuitenkin hyväksi. Köyhä ihminen ei ollut tullut luvatta platinaisten porttieni lävitse pilvilinnaani, vaan ylihovimestari oli päästänyt omepelijattaren sisään, jotta hän voisi ottaa mitat ohimosuonistani uuden fasinaattorin ompelemista varten. ylihovimestari ei ollut vaan ehtinyt minulle ilmoittamaan siitä, kun tyttö oli niin nopsajalkainen. Ylihovimestarihan menetti molemmat jalkansa ja pernan ensimmäisen maailmansodan aikana varjellessaan vartalollaan meidän faberge -kokoelmaamme. nyt hän on viimeiset 127 vuotta kulkenut puujaloin ja on epämiellyttävän hidas. Täytyy varmaan laittaa takaisin häkkiin. *huokaus* onko kellään suositella hyvää palvelusväkeä.

Sallin vielä hetken teille kallisarvoista aikaani, samalla kun tässä odotteen antiloppi antipasto annoksen saapumista marmoripöydälleni.

Viime yö meni aika levottomissa merkeissä kun meillä on yksi palvelustyttö raskaana ja vauva potki hänen napansa läpi patteriin ja koska sininen salonkini on palatsimme itäsiivessä, kuului tuo rahina epämiellyttävästi ja häiritsi yöuntani. Ikävää piittaamattomutta tuollainen. No, onneksi samainen pikka herää joka aamu 04.00 valmistamaan aamupalaa pojilleni Richie Richille ja Fredrikille , joten sain vielä hetken sitten rauhassa lepuuttaa kultturellejä silmiäni ennenkuin päivän askareet taas alkoivat.

Kun te aina täällä kyselette vinkkejä esim. salongin kattaukseen, niin minäkin olisin nyt neuvoa vailla? Onko liian pitkästyttävää, jos katan välipalalle fabergee -munakupit ja ming dynastian maljakot samaan kattaukseen? Pojat ovat siitä joskus huomauttaneet ja tuoneet ilmi että se hävettää kun tulee koulusta kotiin kavereiden kanssa. Minusta tuollaiset klassikot ovat aina varma valinta välipalalle. Aloitan aina tuon välipalan laittamisen (tai siis palvelijoiden ohjeistamisen) hyvissä ajoin, ennenkuin kuulen yksityiskopterimme kotoisan roottorin papatuksen palatsimme yllä.

kerran sain kyllä opetuksen malttamattomuudelleni, kun menin poikia vastaan, ennekuin kopterin lavat oli täysin pysähtyneet ja kaulassani säihkyvät raskaat jalokivikäädyt pamppailivat ikävästi kultahampaitani vasten! Nyt olen jo oppinut että pelkkä tiara riittää, kun menen kopterille.

Uudet välikausipuvutkin olen jo laittanut pojille tilaukseen. niihin tulee hitsatut saumat ja platinavahvistukset polvien ja rahapussien kohdalle. Materiaaliksi valitsin saukon ja metsäpeuran, etteivät hiosta. Britanniasta kotoisin oleva ketunmetsästäjä joukko lennätettiin palatsin maille viime viikolla ja he ovat nyt metsissämme jahdissa, noita saukkoja ja metsäpeuroja hankkimassa. Torvet vain soivat! Siitä aina muistaa että kyllä se syksykin sieltä taas tulee ja saan sitten teljetä Richien ja Fredrikin taas yksityiskouluihin ja saada vähän omaa aikaa.

Oi, ihanaa. Oletko Von Pengarsdottir se sama, joka vastailit eilen/toissapäivänä siihenketjuun: Apua, mitä mä nyt teen tjn??
Mä fanitan sua :) :)

Kyseiseen ketjuun olen jotain kirjoittanutkin, mutta toissapäivänä en palstaillut koska vointini oli heikko. palveluspiika oli grillannut lonasmenyyn sotkamonkyykynrintaa ihan tavallisella metalligrillillä. Sain siitä huimausta ja hysteriaa, herkkä elimistönihän ei siedä muuta kuin jalometalleja.

On niin ikävää kun palvelusväki tieten tahtoen soveltaa tavallisen kansan ravitsemustietoutta meihin yläluokkaisiin. Seuraamuksia kun ei usein tuollainen yksinkertainen ihminen edes mieti. Minähän olen jo syntyessä pidellyt hopealusikkaa ikenieni välissä, jotta minulle kehittyisi täydellinen, yläluokkainen kirme ( eli kansankielellä kireä ilme). Ylellinen elimistöni siis hylkii noita epäjaloja metalleja. Sama sairaus kulkee myös serkkuni Katariina Von Fyrkkendaalien suvussa. Tarkkana saa olla!

[QUOTE="Annie";24038457]Merkkaan tämän ja palaan huomenna vielä ottamaan ylös viime hetken vinkit yläluokkaiseen juhannuseloon. ;)[/QUOTE]

No, voinhan tässä vähän vinkata sinulle juhannuksen viettoa, oi yksinkertainen. *huokaus* Olisihan se suotavaa että te rahvas oppisitte nauttimaan elämästä kuten me, yläluokkaiset. On niin ikävää saada hermoperäistä hysteriaa, kun joutuu teidän yksinkertaista elämänmenoa seuraamaan. Kumpa kaikki olisivat yläluokkaa. * huokaus*

Meillä tosiaan on perinteenä tuo juhannussalko. Se tehdään joka vuosi isommaksi, kustannuksia ja työtunteja kaihtamatta, eksoottisista ja uhanalaisista kasveista. Muista eräänkin juhannuksen, kun se teetettiin naavasta ja tappurasta ja palvelusväki söi sitä nälkäänsä, kun eivät ehtineet taukoja pitää! Oli siinäkin näky! Tänä vuonna valitskinkin Uhanalaiset orkideat, jotta henkilökunta ei söisi kuormasta.

ja onhan meillä sitten nymfijuoksu. Kreikan syrjäiseltä pikkusaarelta, jonka serkkuni omistaa, lennätetään alle 30 vuotiaita tuoreita nymfejä. Tuolla ne sitten kirmaavat palatsin mailla ja metsissä, kun niille on sinne piilotettu fetajuusto ja luonnonjugurtti täkyjä. Nymfejä ei pidä koskaan syötää viikkoon ennen juoksua, muuten se ei onnistu.

Päivällisen jälkeen lapsille järjestetään omat leikkinsä. Pojat erityisesti tykkäävät heitellä tarkkuutta timanteilla ja keräilyrahoilla. Joskus pidetään myös leikkimielinen "kivitä duunari" kisa missä tarkoituksena on kävyillä osua palvelusväkeen. Richiellä on erinomaisen tarkka heittokäsi!

Huomisesta palstailusta en osaa sanoa. Voi olla etten taivu istuma-asentoon lainkaan! Tulee nimittäin osinkoja taas *huokaus* Sitten on vaikea istua, kun on taskut niin täynnä. On niitä joskus tullut ovista ja ikkunoistakin! se oli kyllä ärsyttävää kun vastavaihdetut timantein koristellut ikkunankaarmit naarmuntuivat! pitänee jatkossa teettää kokonaa timanteista.

Mieheni kärsii myös kroonistuneesta jäykkyydestä, kun aina on lompakko niin paksuna. Joskus se säteilee oikeaan lonkkaankin hermosärkynä. Että ei meillä nyt niin helppoa ole Yläluokkaisillakaan :( Tosin teetin juuri miehelleni lahjaksi työmiehen-selkänahkaisen-lompakon, sen pitäisi olla ergonomisempi. Saas nähdä.

juhannusilta meillä huipentuu, kun poltellaan illalla pikkurahoista kokkoa ja syljetään symbolisesti tuleen. Tämä varmistaa, ettei köyhyys tartu tulevanakaan vuonna meihin. Se olisi sangen ikävää!

Nyt pitää taas rientää, nopsajalkainen ompelijatyttö on saanut valmiiksi pyhän birgitan karvoista nypläämänsä shaalin ja joudun sovittamaan sitä. Tällaisen ratkaisuun päädyin , sen sifonkimekon asustamisen kanssa. Mutta se tämäniltainen fasinaattori on vielä päättämättä. Olen ehkä, asiaa pohdittuani, nyt tulossa siihen tulokseen että köyhän-lapsn-kädestä-viedyn-tikkarin-tuottamista-kyynelistä huovutettu fasinaattori on oikea valinta tähän tilaisuuteen.

vauvakuumekkin vaivaa taas. Mutta ei ole lisääntyminen helppoa meille Yläluokkaisille, ei. Mieheni tosiaan kärsii kroonisesta paksun-pussin-jäykkyydestä, eikä voi käytännössä kuin maata selällään tai patsastella.

Edellinen synnytykseni oli vaikea ja päättyi sektioon. Lapsemme tosiaan syntyvät kultalusikka suussaan, minkä takia aina tehdään episiotomiakin, mutta se ei riittänyt viimeksi. lusikka oli huonossa asennossa ja synnytys pysähtyi.

Sairaalassa sain vielä puolivakavan hysteerisen hermosto -oireyhtymän, koska lääkäri suoritti leikkauksen epäjalolla metallilla :( Minähän olen niille allerginen. Tämäkin oli merkitty neuvolakorttiini, mutta koska korttikannet ovat koristeltu lempijalokivilläni, niin kirurgi sokaistui niistä, eikä saanut tekstistä selvää. Aivan valitettava tapaus!

Mutta nyt, millä saisin tämän vauvakuumeen pois? Ei tänne palatsiin edes mahtuisi uutta lasta , kun nurkat on niin täynnä tätä mammonaa. *huokaus*

No me grillataan viiriäisiä ja tryffeleitä, tai siis palvelijani grillaa ja me istutaan leopardinnahkaisissa puutarhatuoleissa ja seurataan sen työskentelyä. Viulusti ja huilumies tulevat soittamaan ja viihdyttämään meitä kultturellillä operetti-kimaralla.

Palvelusväki kantaa pihalle chippendale kalustomme, jossa istuskellen syömme hillitysti viiriäistä ja paahdettuja kaninesinahka tapaksia hopeisilla aterimillla , kuningatan elisabethin ensimmäisen kauden astioista.

merenpohjasta nostettua satavuotiasta kuohojuomaa naukkaillaaan ja pidetään hillittyjä puheita. Illalla laitetaan palvelusväki häkkeihin ja nautitaan asemastamme.

Anteeksi kirjoitusvirheet, suomi ei siis ole äidinkieleni, enkä ehtinyt laittaa sassistenttiäni nyt oikolukemaan tätä, kun kristallit tarvitsee kiilloittaa vielä uudelleen, kun eivät säihky samaan tahtiin kultahampaideni kanssa.

KRÄÄÄH, nyt meinas tulla pissahousuun!:D

[QUOTE="äitix3";24039354]KRÄÄÄH, nyt meinas tulla pissahousuun!:D[/QUOTE]

Oih, kuinka rahvasta ilmaisua! miehelläni on muuten samankaltaisia ongelmia, kun meillä sitä rahaa on niin ettei *****lle taivu. Varsin epämiellyttävä ja kiusallinen vaiva.

Yhteistyössä