Millainen olisi unelmatalosi? Etsi jotain samalaista oikotielta tai joku valokuva

• Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti
"nainen"
Näistä mä tykkään, paitsi en kyllä kestäisi puunväristä kattoakin ja seiniä sisällä.
Tuossa on ihanaa riisuttua yksinkertaista arkkitehtuuria. Skandinaavista funkkistyyliä hieman ja kuvassa sattui olemaa mun suosikkituolikin 60-luvulta.

Tuo talo vaan vaatii, et on jylhät maisemat ja kukkula.

..
[QUOTE="nainen";27627264]Näistä mä tykkään, paitsi en kyllä kestäisi puunväristä kattoakin ja seiniä sisällä.
Tuossa on ihanaa riisuttua yksinkertaista arkkitehtuuria. Skandinaavista funkkistyyliä hieman ja kuvassa sattui olemaa mun suosikkituolikin 60-luvulta.

Tuo talo vaan vaatii, et on jylhät maisemat ja kukkula.[/QUOTE]

Meillä ei ole läheskään kaikki seinät puuta, enimmäkseen maalattua. Katto on kyllä puuta. Tuo puu kyllä kuuluu tällaisen talon tunnelmaan. Täällä ei ole jylhää eikä kukkulaa, mutta isojen ikkunoiden puolella avoin näköala. Vähän pakkokin, ettei naapurit katso meitä kuin tv:tä :)

Tuossa oli siis kaksi eri taloa linkattuna.

"nainen"
Tää on ihan täydellinen!!
Ainoastaan keittiönkaappien ovet menis vaihtoon, muuten ei tarttis ku kantaa omat kamat sisään.
Myytävät Maa- ja metsätilat, maatila, Yli 4 huonetta, Särkijärvi, Karjalohja, Uusimaa, 9470235 - Etuovi.com
Tuossa on tunnelmaa toki. Mun on pakko myöntää, et mä kyllä inhoan yli kaiken punaisia puutaloja. En tiedä miksi. Ne jotenkin edustaa mulla maaseutua, josta en tykkää.

Tuo talo on kyllä tosi tunnelmallinen sisältä ja ihania tuo paalut sisällä.

Mielestäni on hassua, että kohde on suojelikohde, jota ei saa uudistaa tavalla, joka muuttaa sen historiallista arvoa.
Kuitenkin tuonne ulos on sit vedetty nykyajan härpäke: MUOVIkatto terassille.

Todella kitchiä muovikatto 1900-luvun alun kulttuurihistorialllisessa rakennuksessa.

"nainen"
Meillä ei ole läheskään kaikki seinät puuta, enimmäkseen maalattua. Katto on kyllä puuta. Tuo puu kyllä kuuluu tällaisen talon tunnelmaan. Täällä ei ole jylhää eikä kukkulaa, mutta isojen ikkunoiden puolella avoin näköala. Vähän pakkokin, ettei naapurit katso meitä kuin tv:tä :)

Tuossa oli siis kaksi eri taloa linkattuna.
Joo. Mä olen katsellut noita plusarkkitehtien suunnittelumia "cube"-taloja.
Ne miellyttää yksinkertaisuudellaan.

"nainen"
Tämä talo olisi mun mieleen. Ei vain ole saatavilla PK-seudulta tuollaista jylhää merenrantatonttia asialliseen hintaa ilman heti lähinaapureita.

http://cubeme.com/blog/2011/07/22/averby-villa-by-john-robert-nilsson/

[QUOTE="nainen";27626888]Olisi kiva kuulla rakennuksen historiasta. Laitoitte ainakin uudet perustukset ja laajensitte?[/QUOTE]

Laajennus on tehty joskus 1900-luvun alussa :) Ja perustukset on uudet, lähinnä siksi, että tuo on ensin purettu ja siirretty noin sata kilsaa uudelle paikalle. Vanha puoli on rakennettu 1700-luvun lopussa.

"nainen"
Laajennus on tehty joskus 1900-luvun alussa :) Ja perustukset on uudet, lähinnä siksi, että tuo on ensin purettu ja siirretty noin sata kilsaa uudelle paikalle. Vanha puoli on rakennettu 1700-luvun lopussa.
Ahaa, luukin et laajensitte vanhoilla hirsillä, mut se oliskin siis tehty aikaisemmin. Saako kysyä, paljon maksaa tuollainen purku, siirto ja kokoominen?

Olisi kivaa siirtää joku vanha kivinavetta ja tehdä sinne korkea loft-asunto.
EI ole kauheena navetoita tarjolla PK-seudulla.

[QUOTE="nainen";27628853]Ahaa, luukin et laajensitte vanhoilla hirsillä, mut se oliskin siis tehty aikaisemmin. Saako kysyä, paljon maksaa tuollainen purku, siirto ja kokoominen?

Olisi kivaa siirtää joku vanha kivinavetta ja tehdä sinne korkea loft-asunto.
EI ole kauheena navetoita tarjolla PK-seudulla.[/QUOTE]

Meillä budjetti on 120 000 euroa kaikkinensa, sisältää tontin ja perustukset. Isäntä purki lähinnä itekseen, siirtämisessä piti käyttää muita, mm. tukkirekalla tuotiin hirsiä tänne. Itse tehdään melkeinpä kaikki, sähkäriä joudutaan käyttämään jonkun verran.

Vanha kivinavetta olis kans kyllä aikas ihana :)

Yhteistyössä