Olis isä viikonloppu ja lapsi kipeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
te jotka olette eronneet ja lapset on säännöllisesti isällänsä niin ovatko silloinkin kun ovat kipeinä? Täällä pienemmällä on ollut kuumetta eilisestä asti ja pitäis isällensä mennä.. Tiedän kyl että pärjäisivät ja mutta jotenkin ei raaskis antaa. 2 vuotias kyseessä.

Meillä tyttö ei ole ollut tarvetta kuljetella kipeänä. Kerran oli isällään oksennustaudissa ja ei tänne lähdetty kuljettamaan jo pelkästään sen takia että olis pöpöä kuljetettu perheestä toiseen vaan annettiin rauhassa toipua ennen "takaisin siirtoa".

Ja yks mikä ärsyttää, et jos lapsella on flunssa, niin sitä ei voi lähettää iskälle ettei tartuta muita. Mutta jos se sairastuu iskällä, niin sen voi lähettää kyllä kotiin tartuttamaan muut... Okei, ymmärrän kyllä, en mäkään tänne sairasta ihmistä haluais tuomaan tautia, mut pitäis sen sit toisinkin päin toimia.

Riippu onko teillä kirjallinen tapaamissopimus? Tavallaan jos lapsi kuumeesta huolimatta ok kunnossa, niin pitäisi mennä isälleen. Eli jos kyse vain siitä ettet raaski antaa, niin sitten se on vähän kyseenalainen juttu. Nää on vaikeita asioita. Tärkeintä että ootte samaa mielt isän kanssa. Voithan kysyö onko ok, jos lapsi ei tulekaan ja sovitte korvaavan tapaamisen kun lapsi terve.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Ja yks mikä ärsyttää, et jos lapsella on flunssa, niin sitä ei voi lähettää iskälle ettei tartuta muita. Mutta jos se sairastuu iskällä, niin sen voi lähettää kyllä kotiin tartuttamaan muut... Okei, ymmärrän kyllä, en mäkään tänne sairasta ihmistä haluais tuomaan tautia, mut pitäis sen sit toisinkin päin toimia.

meillä on pari kertaa lapset sairastunu isällä ollessa ja kotiin on tuotu, vaikka isä on ihan yhtä kykenevä hoitamaan sairaita lapsia. Yhesti tyttö alko oksentaan. Mun vikahan se oli ku olin sairaan lapsen laittanu sinne. Tyhmä minä ku en tienny että alkaa yöllä oksentaan... :/

Minä toimitan kyllä lapset isälle kipeinä. Isällä ei muuta perhettä joten ei ole vaaraa tartuttamisesta muihin ihmisiin. Minun mielestä isä ei ole mikään hauska mäkkäriinviejä silloin kun lapsi on hyvällä tuulella ja terve vaan aikuinen jonka on osattava toimia myös ongelmatilanteissa.

pienemmällä kuumetta, eli on toinenkin lapsi?
voisiko tämä terve lapsi sitten mennä yksin isälle?mun mielestä kyllä sairaskin lapsi voi mennä etävanhemmalle, mut myös jäädä kotiin sairastamaan.
pääasia on, et yleisesti tapaamiset onnistuu, eikä jatkuvasti peruunnu.

Miehen tytär oli pienenä meillä myös jos oli lievästi sairaana. Usein oli kyse äidin työvuorojen ajasta, meilläolot oli sovittu kolmen vuorotyötä tekevän aikojen mukaan. Joten koska matkakaan ei ollut pitkä, meilläkin on flunssat sairastettu.

Kyllä ne mun mielestä vois isälleen mennä, jos ei sitä kuumetta niin paljon ole etteivät jaksa muuta ku nukkua. Vois se isukkikin hoitaa joskus noita vanhemmuuden ikävempiä puolia...

Kipeä lapsi ei ole mikään haitake, joka työnnetään etävanhemmalle, että hänkin saa maistaa *tosiarkea*...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ne mun mielestä vois isälleen mennä, jos ei sitä kuumetta niin paljon ole etteivät jaksa muuta ku nukkua. Vois se isukkikin hoitaa joskus noita vanhemmuuden ikävempiä puolia...

Kipeä lapsi ei ole mikään haitake, joka työnnetään etävanhemmalle, että hänkin saa maistaa *tosiarkea*...

Kipeä lapsi ei myöskään oo haitake josta voi kieltäytyä kun on tapaamisviikonloppu.
Etävanhempi ei oo ainoastaan se kuka leikkii terveiden lasten kanssa.

Niinkö mä sanoin? Tarkoitin sitä, että miksi sen isän pitäisi peruuttaa tapaaminen siksi, että lapsi on kipeä? Lapsethan siinä isäänsä tapaavat, olivat sairaita tai eivät. Jos etävanhemmalla on oikeus "hoitaa" vain terveitä lapsia, miksei lähivanhemmalla ole samaa oikeutta?

Niinkö mä sanoin? Tarkoitin sitä, että miksi sen isän pitäisi peruuttaa tapaaminen siksi, että lapsi on kipeä? Lapsethan siinä isäänsä tapaavat, olivat sairaita tai eivät. Jos etävanhemmalla on oikeus "hoitaa" vain terveitä lapsia, miksei lähivanhemmalla ole samaa oikeutta?

Paitsi että nyt tais olla niin päin että äiti ei raaski antaa kipeetä alsta isälle.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:

Paitsi että nyt tais olla niin päin että äiti ei raaski antaa kipeetä alsta isälle.

Joo niin tais :D Toisinaan sitä hieman eksyy aiheesta...

Yhteistyössä