harmittaa kun hyvän kaverin lapsi ja mun lapsi eivät tule toimeen keskenään :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 918
6
36
mun 6-vuotias ei vaan jaksa sitä, että tää "Kalle" hajottaa aina kaiken esim meillä vieraillessaan. Kalle myös lyö helposti, sylkee, eikä osaa kyllä muutenkaan leikkiä juurikaan yhtään. Tietokoneella osaa pelata, mutta silloinkin pitää hanasti opastaa ja muistuttaa vuoroista . Mun lapsi on tosi turhautunut aina tuon "kaverin" seurassa.
Mun lapsi on 6 ja tää Kalle on 5 ... että luulis, et ikien puolesta jo onnistuis. Mut ei.

Miten te muut olette sitte hoitaneet tällaset tilanteet ? kun enhän mä voi pakottaa mun lasta olemaan "terroristin" kanssa, mutta itse kyl haluaisin taas tavata useinkin tätä mun kaveria ( ja kyllä, lasten poisjättö tapaamisista ei onnistu yleensä.. ) .

Se on tätä tietsikka-aikakautta, kun lapset pelaavat liikaa koneella eivätkä opi sosiaalisia taitoja ja normaaleja leikkitaitoja. Tietsikka pois tuollaiselta lapselta, jos käytös on tuollaista.

Harmillinen tilanne teillä. Onnistuisko leikit ulkona paremmin vai onko kaveri ihan sisällä olevaa sorttia? Talvea vasten tietty vähän hankalaa sekin, kun ulkona on kylmä eikä siellä voi istuskella niin kuin kesällä.

Mun kaverin lapsi oli kanssa aikanaan tosi vilkas ja leikeistä ei tahtonut tulla rauhallisemman lapsen kanssa mitään. Useasti ihmeteltiin miehen kanssa vilkkautta. Esikouluikäisenä sitten lapsella tarkkaavaisuushäiriö. Siis tietysti ihana lapsi, mutta tietyllä tavalla helpotti, kun ymmärsi mistä johtui.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Mun kaverin lapsi oli kanssa aikanaan tosi vilkas ja leikeistä ei tahtonut tulla rauhallisemman lapsen kanssa mitään. Useasti ihmeteltiin miehen kanssa vilkkautta. Esikouluikäisenä sitten lapsella tarkkaavaisuushäiriö. Siis tietysti ihana lapsi, mutta tietyllä tavalla helpotti, kun ymmärsi mistä johtui.

voihan olla niin et tää lapsi saa joskus jonkun diagnoosin, mutta.. niin rakas kun mun kaveri onkin, niin kasvatusta ja kuriakin lisäämällä varmaan tapahtuisi ihmeitä, ainakin pieniä, tän lapsen kohdalla.
musta on tosi inhottavaa, kun itse joudun ojentamaan ja ohjastaan tuota lasta paljon. tulee ihan niponatsiolo joskus :(

Yhteistyössä