Olipas jytyä ainetta, codesan comp

Mustaparran yskänlääkettä saa ilman reseptiä, siinä on kodeiinia.

Ite oon parhaimmillaan ottanut kerralla 390mg kodeiinia niin ei paljo tunnu joku 30mg missään. hah, että jollaki muka menee yhdestä Panacodista pää sekasi. Lumetta se on!
 
.,.
[QUOTE="Vieras";27649003]Täällä myös eräs, joka ei huomannut mitään erityistä, nautittuaan kerran codesan compia reilummin, ihan tietämättä mitä tujua ainetta se muka on. Yskä tosin lähti. Taitaa olla enemmälti psykologinen vaikutus niilla joilla se saa aikaan joitain oloja.[/QUOTE]

Ei ole psykologinen juttu, vaan fysiloginen. Raakaoopiumista valmistetaan morfiinia sekä kodeiinia ja niistä edelleen heroiinia.
Se, että vaikuttaako tuo kodeiini va ei, riippuu sitä nauttineen ihmisen fysilogisista ominaisuuksista.
Esim. minulle itselle tulee hyvä ja euforinen olo, ja jos yliannostelen, otan vaikka 2 Panacodia, tai yli 10ml Codesan compia, vaikutukset ovat kamalia.
Sydän tylyttää, kuumottaa, pyörryttää ja oksettaa.
Eli joillakin ihmisillä tuo kodeiini vaikuttaa kuten heroiini, en tiedä olenko minä sit just tälläinen, vai onko ne niitä jotka eivät tunne kodeiinin päihdyttävää vaikutusta.
Kaiken kaikkiaan mainio lääke minulle, kipuun kun ottaa Panacodin, se "räjäyttää" kivun pois, ja nukuttaa.
Ja yskään kun ottaa Codesan compia, yskä lakkaa, ja taas nukuttaa! Autuutta!
 
.,.
Mustaparran yskänlääkettä saa ilman reseptiä, siinä on kodeiinia.

Ite oon parhaimmillaan ottanut kerralla 390mg kodeiinia niin ei paljo tunnu joku 30mg missään. hah, että jollaki muka menee yhdestä Panacodista pää sekasi. Lumetta se on!
???? Niinkö että 13 Panacodia kerralla, tai vastaavaa? .. Tai 130ml Codesan compia?
Rehellisesti, mulla menis henki tollasesta määrästä, ihan varmaan hengitys lamaantuis, jos en sitä ennen tukehtuis oksennukseeni.
 
!!!!
Minulla on lääkärin antama kuuri Codesan comp:pia, 5mm 3x pääivässä, ettei se ole leikin asia, se on myrkkyä! Eki älä vedä sitä, ellei ole reseptiä, sillä sitä et voi ostaakkaan ilman sitä!
 
"Matti"
Olen jo parikymmentä vuotta kärsinyt keväisin parin kuukauden yskästä. Alkaa jonain päivänä itsestään ja sitten loppuu aikanaan yhtä yllättäen. Varsinaista syytä ei ole kymmenet lääkärit löytäneet mutta lääkityksen ovat, nimittäin Codesanin. Kaikki muut yskänlääkkeet ovat kuin vettä joisi, mutta nykyisin minulla on aina puolen litran pullo Codesania lääkekaapissa. Kun illalla yskittää eikä saa nukuttua, otan huikan pullosta, mitään mittakuppia en käytä mutta kerta-annos on noin 15 ml. Satakiloisella isolla miehellä yskä loppuu puolessa tunnissa ja samalla tulee raukea ja rauhallinen olo, alkaa ramaista ja halutessaan voi mennä nukkumaan. Taju ei lähde ja halutessani pysyn hyvin hereilläkin, mutta nimenomaan iltaisin yskän lopettamiseen ja unentulon helpottamiseen loistava lääke. Tiettyä tottumusta kertyy pitemmässä käytössä, mutta kevätyskään riittää puolen litran pullo ja yksi huikka iltaisin. Lääke näkyy huumetestissä, kannattaa pitää resepti ajaessa mukana vaikka enää aamulla lääke sinänsä ei vaikuta vaan yskä palaa ja olo on pirteä. Heti lääkkeenoton jälkeen ei kannata ensikertalaisen lähteä rattiin, rauhoittava vaikutus voi olla yllättävän kova. Muistan ekan huikkani vieläkin. Heti apteekista päivällä kovaan yskään yksi iso hörppy uutta lääkettä ja vartin kuluttua ei jalat kantaneet vaan piti istua kiltisti ja odotella mitä tapahtuu. En sammunut mutta aika lähellä oli. Maistuu hyvältä, salmiakkimaiselta, voi juoda enemmänkin kerralla mutta yskä lähtee tosi vähästä ja aloittelijoilta varmaan tajukin jos hörppää 50 ml kerralla. Ei missään nimessä saa jättää lasten saataville. Maistuu karkilta mutta vie hengen jos lapsi pullollisen juo eikä vanhempi sitä huomaa. Osa ihmisistä on geneettisesti vastustuskykyisiä opioidilääkkeille eikä Codesan tunnu oikein miltään, mutta valtaosalla "potkaisee" kovaa. Itselläni ei synny lääkkeestä mitään hyvänolontunnetta kuten jotkut raportoivat, minut Codesan tekee raukeaksi, alkaa nukuttaa. Kokeilkaa omiin vaivoihinne varovasti, tehon huomaa puolessa tunnissa joten kannattaa ottaa lääke vasta kotona.
 
"Matti"
Tuosta Codesan-tekstistä unohdin mainita toisen lääkkeen, Tramal Retardin. Sain sitä erään pienen kirurgisen operaation jälkihoitoon kivunlievitykseksi 200 mg pillereitä muistaakseni 10 tabun luiskan. Ensimmäisen otin kun leikkaushaavaa alkoi jomottaa kotiin päästyä ja pari tuntia myöhemmin meni pää ihan sekaisin. Kipu hävisi, mutta ikinä enää en näitä lääkkeitä niellyt vaan loppusäryt hoidin buranalla. Loput tabut luiskasta palautin apteekkiin. Ensinnäkin tuli hirveän huono oli, kuuluu yleisiin sivuoireisiin. Maailma pyöri silmissä, oksensin muutaman kerran ihan pidäkkeettä, onneksi olin kotona. mikään ei pysynyt sisällä. Kamala olo muutaman tunnin ajan. Samalla tuli aistiharhoja. En osannut arvioida kokoani enkä muotoani. Jouduin kulkemaan oman kotini ovista kylki edellä vessaan oksentamaan, koska tunsin olevani kolme metriä leveä, vaikka toki tiesin etten ole. Epätodellinen tunne kun luuli olevansa yhtä leveä kuin lentokone. Uskalsin maata sängyssä vain selälläni, etten katkaise siipiä jotka luulin kyljistäni kasvavan. Ja minä olen sentään ihan fiksu ja raitis kouluja käynyt mies joka tietää olevansa siivetön - puhun vain siitä väärästä tunteesta jonka Tramal minulle aiheutti muutamaksi tunniksi. Aivot tuntuivat kiehuvan kun kaikki aistit toimivat ylikierroksilla. Muutaman tunnin kuluttua tunne loppui ja nukahdin lopulta sikeään uneen kun aivot lakkasivat toimimasta kummallisesti. Hirveä kokemus, onneksi olin turvallisesti kotona enkä jossain vieraassa paikassa. Hallusinaatioita ja hirveää oksentamista - ei mikään elämäni paras trippi. Tramalin rinnalla Codesan tuntuu hyvältä rauhoittumislääkkeeltä.
 
rintaääni
Codeiini on ehkä vähiten riippuvuutta aiheuttava opiaatti. Erittäin tehokas ärsytyshäiriöihin joita lenssu joskus aiheuttaa joten lääkettä tulisi käyttää vain silloin kun ei ole mitään pois yskittävää vaan ns. kuiva yskä. Lisäksi tuote sisältää myös jonkin verran riippuvuutta aiheuttavaa efedriiniä joka avaa hengitysteitä sekä lieventää neurostimulantin ominaisuudessaan codeiinin sedatiivista haittavaikutetta. Tosin lyhyemmän aikaa kuin codeiini. Oikein käytettynä lääkärin ohjeen mukaan ei codesan comp aiheuta juuri riippuvuusoireita paitsi siihen voimakkaasti taipuvaisilla (holistit).
 
kvl
.. taisi kaverilla olla jotain muuta ainetta jos vihannekseksi muuttui. Tai jotkut eri ainesosat ei kenties sovi yhteen. Codesan comp on tuttu meille, on astma. Ei aiheuta sivuvaikutuksia. Mm. Codesan comp ja burana ovat sellaisia, ettei ne sovi kaikille astmaatikoile. Lekurilta voi aina kysyy jos arveluttaa.
 
yskänlääkkeille ei
Sain eilen lääkäriltäni resptin codesan compiin pitkään jatkuneeseen yskään.En yleensä käytä kovin herkästi mitään lääkkeitä.Nyt ajattelin kokeilla tätä mainittua yskänlääkettä,koska olin jo kärsinyt yskästä niin kauan,että unettomia öitä takana ja kroppa kipeänä kovasta yskimisestä.otin 10 ml,niinkuin oli määrätty.5min,lääkkeenoton jälkeen tuli kamala väsymyksen tunne.Käsistä meni voimat kokonaan,joten vuoteeseen.Tuntui,että taju lähtee,mutta ei siinä vielä kaikki.Sitä seurasi ankara ylävatsakipu ns.sappikohtaus ,joka kesti arviolta 15min.Oli aikeissa jo tilata ambullanssia,mutta en kivultani saanut soitettua.Sappikohtauksesta tiedän siksi,koska olen kokenut sen.Tämä kyseinen lääkehän ei sovi sappivaivasta kärsiville.Lääkärini ei myöskään kysellyt mitä lääkkeitä käytän,enkä minäkään huonovointisena muistanutut mainita asiasta.Hyvät ihmiset olkaa varovaisia tämän kyseisen lääkkeen suhteen.Minä mieluummin jatkan yskimistä,kuin että kokisin saman kauheuden uudelleen
 
"Veikko"
Codesan compilla on tutkittu teho ja juuri sen takia sitä lääkärit antavat sitä resepteillä. Uskon, että lapselle tuo yskän lääke on aivan liikaa, mutta jo 10-vuotiaasta ylöspäin sitä uskaltaa antaa.
Mitä tulee sekavaan oloon, niin sehän ei haittaa, onhan se hieman hauskaa kun tulee hömelö olo ja jopa tupakkakin maistuu. Vaikutus unen saantiin on myös plussaa. Nukahtaminen onnistuu helpommin kuin melatoniinituotteilla, mikä on myös plussaa.
Kerran hörppäsin ison kulauksen kun pieni annos ei toiminut yskään ja unen saantiin, tulos oli järkyttävä. Luulin olevani helvetissä. En jaksanut liikua ja se jos mikä ahdisti minua. Oireina olivat myös outo tunne rinnassa sekä sydämmen sykkiminen voimakkaasti. Ripuliin on auttanut monesti, kun on käynyt jossain, ei-niin-laadukkaassa grillissä syömässä kuten esimerkiksi turun SEM-Burger.
Kyllä yskän lääkkeen voi verrata huumeisiin kun siinä jotain kodeiinia on joka, jokin huume kai on. Muistakaa vain noudattaa lääkärien ja reseptien määräyksiä ja jos lääke vanhenee viekää apteekkiin älkääkä roskikseen mistä jokin nuori narkkari sen voi löytää.

Ps. pojanpoka kertoi "artistista" joka kuoli juuri tähän huumeeseen.
Älkää ottako esimerkkiä, sillä musiikkikin on niin huonoa:
https://www.youtube.com/watch?v=YniiytDnZMM
 
"paula"
Jos ei maksa mene pilalle, menee aineet varastooon rasvakerrokseen tai aivoihin (rasvaa nekin) ja sit kun seuraavan kerran raskautuu, liukenee ne sieltä verenkiertoon ja uusi lapsi saa kärsiä niistä haittavaikutuksista. Voihan se ilmetä "aamupahoinvointinakin", mut johtuu just siitä, et elimistö kuluttaa enemmän kuin syö, tarpeeseen nähden. Mut pilleruskoinen ottaa tietysti pahoinvointilääkettä ja vaatii lääkäriltä reseptiä, vaikka niistä ei kukaan tiedä, mitä haittaa niistä on tuleville sukupolville.
Kysykääpä mummoilta, oliko käytössä silloin, kun aloitte odottaa lapsia. Jäikö jokin vaiva lapsille, jotka syntyivät. On ollut vuodesta 1966 markkinoilla. Yhteisvaikutukset ovat kamalat muiden lääkkeiden kanssa:
Fimea

Siellä lukee kyllä aina, että "tulee käyttää varoen", vaikka täytyisi lukea että "ei pidä käyttää ollenkaan, jos on"...

Kaliumferrosianidi E536 yskittää ja sehän on paakkuuntumisenestoaine jauhemaisissa tuotteissa. Ei sitä ihminen tarvitse, vaan teollisuuden putkistot tukkeutuvat ilman syanidia. Sillähän erotetaan kultakin kaivoksissa... Mut se mikä keuhkoihin ei kuulu, täytyy yskiä pois ja yskä paranee yskimällä.
 
Nii...
Ja ainiin... näkyy sit poliisin huumeseulassa, joten jos on ammattiliikennöitsijä niin vuorokauteen ei saa kyseistä ainetta ottaa ennen liikkeelle lähtöä... Mutta siis oikeesti hyvä yskänlääke... No mulla kipulääkkeenäkin vähän voimakkaampia aineita kuin buranat sun muut.
Mä oon ammattikuljettaja. Lapsi oli valvottanu tosi pitkään ihan hulluuden partaalle ja siitä huolimatta lääkäri määräs mulle tota tosi pahaan yskään eikä päivääkään sairaslomaa. Tiesi tasan tarkkaan mun ammatin. Toisaalta mä meinasin muutenki koko ajan nukahtaa rattiin...
 
Nii...
[QUOTE="paula";30683382]Kysykääpä mummoilta, oliko käytössä silloin, kun aloitte odottaa lapsia. Jäikö jokin vaiva lapsille, jotka syntyivät. On ollut vuodesta 1966 markkinoilla. Yhteisvaikutukset ovat kamalat muiden lääkkeiden kanssa:
Fimea

Siellä lukee kyllä aina, että "tulee käyttää varoen", vaikka täytyisi lukea että "ei pidä käyttää ollenkaan, jos on"...

Kaliumferrosianidi E536 yskittää ja sehän on paakkuuntumisenestoaine jauhemaisissa tuotteissa. Ei sitä ihminen tarvitse, vaan teollisuuden putkistot tukkeutuvat ilman syanidia. Sillähän erotetaan kultakin kaivoksissa... Mut se mikä keuhkoihin ei kuulu, täytyy yskiä pois ja yskä paranee yskimällä.[/QUOTE]
Juu ja riittävästi yskimällä murtuu kylkiluut.
 
"paula"
Voi vitsi
Niin, eihän olekaan normaalia, että ei tarvi lääkettä. SOTE tulee kyllä toooosi kalliiksi, kun lääkäri määrää jokaisen jonnekin kontrolliin, et saa määrätä jotakin estolääkettä. Siihen teidät on koulutettu, ihan selvästi.

http://koti.netplaza.fi/~paula/xyz/tallessa.htm

No, muuntogeeniset ainekset sairastuttaa, mutta eihän evirakaan voi niitä selvittää, jos osa on lääkkeissä ja osa ruoassa. Eviran ongelma on se, että dekstriinin muodossa ja pieniksi pilkottuina aineksia ei voi jäljittää. No, sillä onkin aika uskomaton rooli tässä koko hommassa. Katsokaahan ohjelma, miten ihmisiä siirrellään "sopiviin paikkoihin" sen mukaan, mitä joku muu sanoo. Ei se ole salaliitto, vaan käytäntö: oli Saana Kaukon tapaus oli telkkarissa jokin aika sitten.

Eikä tämä ole vitsi.
 
huhhhguuuu
Join cajaa puoli litraa tätä n 4h sitten yskä hellitti jokseenkin ja vähän heittää päässä. Ei kummempia vaikutuksia. Ajattelin juoda resilaria toisen satsin perään jos pääsisi pienelle tripille :)
 
vierailija
Kyllä juuri näin mutta minulla nämä kodeiinicompit ja panacodit eivät anna mitään viihdettä minulle. Olen niitä erinäisistä terveydellisistä syistä saanut isoja määriä. Joskus tylsyyteen olet sitten ottanut reilusti mutta ei viihde vaikutusta. Paskoja aineita tai sitten minä olen niin paskana, ettei saa vaikutusta. Alkoholiakin pitää juoda huomattava määrä ja siitäkin saa vain turran olon. Haluaisin kyllä kokea sen teini-iän kännin lentoa vielä joskus, mutta ei tunnu irtoavan millään. Voi johtua että olen niin syvästi masentunut ja tylsistynyt etten huomas oireita eikä kemialla saa positiivisia puusteja. Jos menisi halaamaan puita tai juoksemaan alasti torille, niin voisi saada vähän mieleenpiristystä ja säpinää.
 
vierailija
Aikoinaan, -kautta koko 70-luvun määrättiin yskään vieläkin puhtaampaa kodeiinipitoista lääkettä.
Mulla oli hirveen huono olo flunssan takia, ja sit joku laitto eteeni seittemisen kymmentä milliä em liuosta.
Nappasin sen kerralla. Automatkalla toispaikkakunnalle ihmettelin kun ei yskitä, -ja sit tuo kurja kuumeflunssanen olo vaihtui niin "yliterveeseen" , eufooriseen fiilikseen että tulin kymmenen kertaa sosiaalisemmaks kun mitä olin. Suu pälpätti asiaa ja sen vierestä ja vaikka mitä. En heti ymmärtäny et mistä se tuli. Sit otin seuraavana päivänä samaa rohtoa, -ja sama juttu. Olin kova alkoholisti, mutta silloin päätin siirtyä tähän ko liuokseen.
Puolitoista vuotta meni, ja oli kamalat fiilikset ellei sitä saanu joka päivä. Aina se oli mielessä, -unissakin.
Kerran tajusivat et mulla oli reseptejä uusittavana,siis kuukauden annokset, joka viikko yksi puteli. . Tällöin tuli stoppi lääkkeen saantiin apteekin taholta. Meinasi mennä jalat alta kun kuulin että nyt pötöstely vahvalla morphin Noxilla loppuu tähän. Menin hädissäni viinakauppaan ja ostin 2 lestiä väkevää viiniä. Join pullon kerralla, eikä tapahtunu mitään. Ehkä jonkunverran horjutti, mutta sisin huusi Mopo-Noxia. Uskokaa tai älkää, mut kylmänkalkkunan tapainen siitä tuli yli viikoksi, mutta se avuttomuus toi minulle uskon Kristukseen, ja sen kautta vapauden jälleen. Että sellanen tapaus.
 
vierailija
Jos ei maksa mene pilalle, menee aineet varastooon rasvakerrokseen tai aivoihin (rasvaa nekin) ja sit kun seuraavan kerran raskautuu, liukenee ne sieltä verenkiertoon ja uusi lapsi saa kärsiä niistä haittavaikutuksista. Voihan se ilmetä "aamupahoinvointinakin", mut johtuu just siitä, et elimistö kuluttaa enemmän kuin syö, tarpeeseen nähden. Mut pilleruskoinen ottaa tietysti pahoinvointilääkettä ja vaatii lääkäriltä reseptiä, vaikka niistä ei kukaan tiedä, mitä haittaa niistä on tuleville sukupolville.
10 vuotta sitten noin. Nykyään osa noista on muuttunut "vaippaikäisiksi". Olisiko muuten ihan vaan ikäihminen?
 

Yhteistyössä