Olipas jytyä ainetta, codesan comp

codesanmylove
Aivan ihana. auttaa joo yskään jos yskittää, mutta auttaa mukavasti saamaan ihanan olotilaaaan :) ja tykkään riskeistä. se on ihanaa kokeilla välillä kovempia annoksia ja tuntea kuinka sydän alkaa hakkaamaan hulluna ja rento tunne leviää kehon kaikkiin osiin....enkä oo ees narkkari, vaan keskivertoa parempi kiltti lukiolaistyttö jolla on kaikki hyvin =)
 
kodeiini.
Kodeiinifosfaattihemihydraatti 3,13 mg/ml. Eli todella vähän.

Annostus ja antotapa:

Aikuisille ja 15 vuotta täyttäneille 10 ml 3 kertaa vrk:ssa.

7-14-vuotiaille 5 ml 3 kertaa vrk:ssa.

2-6-vuotiaille 2,5 ml 3 kertaa vrk:ssa.

Alle 2-vuotiaille vain lääkärin määräyksestä.


Kodeiini vaikuttaa yskänkeskukseen. Joillakin tuo määrä kodeiinia vaikuttaa, joillakin taas ei ollenkaan.

Niille joilla vaikuttaa, kannattee varmaan syödä ennen lääkkeen ottoa.
 
kodeiini.
Ja näille, jotka käyttävät väärin lääkkeitä. Kannattee muistaa, että kodeiini metabolisoituu maksassa. Eli maksatoksinen. Siitä vain leikkimään lääkkeiden kanssa, jos haluaa sisäelimensä tuhoutuvan.
Tosin kodeiinia pitää ottaa aika paljon, että siitä saisi edes "hyvän olon" (ne jotka saavat, osalle tulee vain julmetun huono olo) jostain Codesan Comp. pullosta.
 
pakko kertoa
Jos ei maksa mene pilalle, menee aineet varastooon rasvakerrokseen tai aivoihin (rasvaa nekin) ja sit kun seuraavan kerran raskautuu, liukenee ne sieltä verenkiertoon ja uusi lapsi saa kärsiä niistä haittavaikutuksista. Voihan se ilmetä "aamupahoinvointinakin", mut johtuu just siitä, et elimistö kuluttaa enemmän kuin syö, tarpeeseen nähden. Mut pilleruskoinen ottaa tietysti pahoinvointilääkettä ja vaatii lääkäriltä reseptiä, vaikka niistä ei kukaan tiedä, mitä haittaa niistä on tuleville sukupolville.
 
LOST
Joskus 1,2 DL Kerralla ottanut karmeeseen allergiaan ja yskään ym+muut ropit päälle. Täytyyhän se sanoa(kirjoittaa),että päähän käy. Kävisi hyvin ennen baariin menoa pohjiksi. Mutta älkää ottako tota viimeistä tekstiä tosissanne.
 
Yskijä
Lääkkeessähän on pirun pieni määrä kodeiinia verrettaessa esim. panacodiin. Codesan compissa otettiin resepti apteekissa pois koska luokitellaan huumausaineeksi ja panacodissa ei oteta reseptiä pois. Yskänlääke luokitellaan huumausaineeksi siinä sisältävän efedriinin takia.
 
  • Tykkää
Reactions: newbie
kneppari
Aikoinaan, -kautta koko 70-luvun määrättiin yskään vieläkin puhtaampaa kodeiinipitoista lääkettä.
Mulla oli hirveen huono olo flunssan takia, ja sit joku laitto eteeni seittemisen kymmentä milliä em liuosta.
Nappasin sen kerralla. Automatkalla toispaikkakunnalle ihmettelin kun ei yskitä, -ja sit tuo kurja kuumeflunssanen olo vaihtui niin "yliterveeseen" , eufooriseen fiilikseen että tulin kymmenen kertaa sosiaalisemmaks kun mitä olin. Suu pälpätti asiaa ja sen vierestä ja vaikka mitä. En heti ymmärtäny et mistä se tuli. Sit otin seuraavana päivänä samaa rohtoa, -ja sama juttu. Olin kova alkoholisti, mutta silloin päätin siirtyä tähän ko liuokseen.
Puolitoista vuotta meni, ja oli kamalat fiilikset ellei sitä saanu joka päivä. Aina se oli mielessä, -unissakin.
Kerran tajusivat et mulla oli reseptejä uusittavana,siis kuukauden annokset, joka viikko yksi puteli. . Tällöin tuli stoppi lääkkeen saantiin apteekin taholta. Meinasi mennä jalat alta kun kuulin että nyt pötöstely vahvalla morphin Noxilla loppuu tähän. Menin hädissäni viinakauppaan ja ostin 2 lestiä väkevää viiniä. Join pullon kerralla, eikä tapahtunu mitään. Ehkä jonkunverran horjutti, mutta sisin huusi Mopo-Noxia. Uskokaa tai älkää, mut kylmänkalkkunan tapainen siitä tuli yli viikoksi, mutta se avuttomuus toi minulle uskon Kristukseen, ja sen kautta vapauden jälleen. Että sellanen tapaus.
 
"risto"
Aikoinaan, -kautta koko 70-luvun määrättiin yskään vieläkin puhtaampaa kodeiinipitoista lääkettä.
Mulla oli hirveen huono olo flunssan takia, ja sit joku laitto eteeni seittemisen kymmentä milliä em liuosta.
Nappasin sen kerralla. Automatkalla toispaikkakunnalle ihmettelin kun ei yskitä, -ja sit tuo kurja kuumeflunssanen olo vaihtui niin "yliterveeseen" , eufooriseen fiilikseen että tulin kymmenen kertaa sosiaalisemmaks kun mitä olin. Suu pälpätti asiaa ja sen vierestä ja vaikka mitä. En heti ymmärtäny et mistä se tuli. Sit otin seuraavana päivänä samaa rohtoa, -ja sama juttu. Olin kova alkoholisti, mutta silloin päätin siirtyä tähän ko liuokseen.
Puolitoista vuotta meni, ja oli kamalat fiilikset ellei sitä saanu joka päivä. Aina se oli mielessä, -unissakin.
Kerran tajusivat et mulla oli reseptejä uusittavana,siis kuukauden annokset, joka viikko yksi puteli. . Tällöin tuli stoppi lääkkeen saantiin apteekin taholta. Meinasi mennä jalat alta kun kuulin että nyt pötöstely vahvalla morphin Noxilla loppuu tähän. Menin hädissäni viinakauppaan ja ostin 2 lestiä väkevää viiniä. Join pullon kerralla, eikä tapahtunu mitään. Ehkä jonkunverran horjutti, mutta sisin huusi Mopo-Noxia. Uskokaa tai älkää, mut kylmänkalkkunan tapainen siitä tuli yli viikoksi, mutta se avuttomuus toi minulle uskon Kristukseen, ja sen kautta vapauden jälleen. Että sellanen tapaus.
Mites yskä?
 
.,.
Alkuperäinen kirjoittaja Yskijä;25842553:
Lääkkeessähän on pirun pieni määrä kodeiinia verrettaessa esim. panacodiin. Codesan compissa otettiin resepti apteekissa pois koska luokitellaan huumausaineeksi ja panacodissa ei oteta reseptiä pois. Yskänlääke luokitellaan huumausaineeksi siinä sisältävän efedriinin takia.
Aikuisten annoksessa Codesan compia(10ml) on 30 mg kodeinia. Sama määrä kuin yhdessä Panacod-tabletissa.
 
Aikuisten annoksessa Codesan compia(10ml) on 30 mg kodeinia. Sama määrä kuin yhdessä Panacod-tabletissa.
jännä juttu miten jotkut on ihan "pöllyssä"jostain panacodista ei itsellä ole koskaan tuntunut ns missään. tosin eipä vaikuta kipuihinkaan :/ tramali parempi koviin kipuihin mutta ei sovi sivuvaikutustensa vuoksi. ihan OT mutta osaisko joku suositella hyvää särkylääkettä josta ei mene pää-sekaisin kuitenkin on lastenkanssa oltava "hereillä".
 
Viimeksi muokattu:
"Vieras"
Täällä myös eräs, joka ei huomannut mitään erityistä, nautittuaan kerran codesan compia reilummin, ihan tietämättä mitä tujua ainetta se muka on. Yskä tosin lähti. Taitaa olla enemmälti psykologinen vaikutus niilla joilla se saa aikaan joitain oloja.
 
Joo mulle määrättiin kunnon pullo tota. ohjeen mukaan kun menee niin se on tosi hyvää yskänlääkettä...en löytäny suomesta, tai ei niitä varmaan yleisemminkään ole käsikauppatavarana myynnissä, siis kunnon reseptivapaata yskänlääkettä. eivät auttaneet...äitini sanoi että ei niitä siellä kaupassa tai apteekissa ole ei niissä voi olla mitään turhaa.....juu, auttaako teillä nuo reseptivapaat?
 
"vieras"
Joo mulle määrättiin kunnon pullo tota. ohjeen mukaan kun menee niin se on tosi hyvää yskänlääkettä...en löytäny suomesta, tai ei niitä varmaan yleisemminkään ole käsikauppatavarana myynnissä, siis kunnon reseptivapaata yskänlääkettä. eivät auttaneet...äitini sanoi että ei niitä siellä kaupassa tai apteekissa ole ei niissä voi olla mitään turhaa.....juu, auttaako teillä nuo reseptivapaat?
Tunnut käyttävän aika paljon lääkkeitä, toivottavasti saat muutakin hoitoa kipuihisi, kuin reseptejä.
 
vieras, valitettvasti kyllä, mutta codesan ei ole käytössä onneksi nyt, vaan oli joskus...kiitos sinulle, aion vaatia lääkäreiltä vastauksia nyt. joko leikataan tai sitten ei mutta tehkää nyt jotain!
 

Yhteistyössä