olipa taas oikein konsulentti prismassa...

  • Viestiketjun aloittaja katti
  • Ensimmäinen viesti
tiku
nähny yhtä sun toista siinä on paljo pilkku virheitä mut onko se tän jutun juju tässä sulle lisää korjattavaa tää menee pilkun n.....aion tainnu Tiina olla ilkee konsutäteille!
 
MYYJÄTÄR
Mites ois jos keksisitte räkänokkienne kanssa muuta tekemistä kuin kiusata työtätekeviä, tässä tapauksessa nyt sitten konsulenttia. Ja onko se kotiäitien tai muiden yh-äippien viikon kohokohta ajella esim. Prismassa ympäri kauppaa helvetin isoilla hyökkäysvaunuilla ja osa antaa osan kakaroista lentää pitkin ja poikin toisten asiakkaiden jaloissa. Tätä nimittäin näkee, ja valitettavasti myös sitä että ne räkänokat ovat siellä maistiaisissa rähmäkäpäliensä kanssa ensimmäisenä sorkkimassa. En sano, etteikö aikuisetkin ahnehdi siellä. Itse heitän keikan silloin toisen tällöin, ja ei tartte kun 10 min kaffepaussilla käydä niin kipot ja kupit ovat yht'äkkii tyhjenneet. Muutoin saatetaan mennä naama kohti lattiaa eikä uskalleta tulla kyselemään tuotteesta. Voi vittu tätä saatanan itkevää ja paskaa jauhavaa kansaa. Oksettaa. Ja lukekaa tarkkaan, en vittuillessanikaan laita kappalejakoja. Idiootti kykenee lukemaan vaikka mitä...ja jos ei osaa lukea, niin keksii omassa päässään loput.
 
kÄytöstapoja opettaen
Alkuperäinen kirjoittaja ohoh:
Ei nekään aina tietty niin aurinkoisia voi ja jaksa olla. Meiän lapselle kunsulentit on monesti olleet itse tarjoomassa maistiaista. Sen olen yrittänyt lapsellekin opettaa, että yks maistiainen per laji riittää. Ei aina sitä vielä tunnu tajuavan 3v.
Hyvä äiti !
Kiva kun opetat lapsille miten käyttäytyä kaupassa, niin lapset käyttäytyy kuin äiti opettaa, jos siellä konsulentin edes sanoo onpa huonoa leipää ja jää vielä parjaamaan ei ole kiva konsulentillekaan, edistää myyntiä? Kaikkilla ei ole sama maku suussa, maku on maistajan suussa. Kyl niit syöjiä riittää ne ovat maistatusta varten ei LOUNAS. Kyl lapsil tarjotaan, mut ku on lapsia jotka tulee yksin, käydään monta kertaa, opettakaa niinkuin edellenenkin äiti mikä tarkoitus tän konsun leipä tarjoilulle on.
Kaikke hyvää maistatukseen
 
huhhelihui
Vitsi jengi on sekasin... :D

Mun kiteytys:
1. konsulentti oli törppö ja kohteli lasta asiattomasti. Jos maistiaiset tarkoitetaan vain jollekin ryhmälle, sitten niitä kierrellään tarjoamassa vain k.o. kohderyhmän edustajille tai sitten laitetaan pöytään kyltti, että vain aikuisille (mikä kyllä voisi karkottaa aika monet tai ainakin kaikki täyspäiset asiakkaat).
2. kenenkään ei ole pakko syödä maistiaista loppuun, jos se ei maistu hyvältä. Kaiken lisäksi lapsen makuhermot ovat vielä niin herkät, että moni aikuiselle maistuva maku on lapsen suussa pahaa.
3. ei ole äidin tehtävä syödä lastensa jämiä
 
"Milli"
Nykyään todellakin on hyvät tavat,harvinaisuus tiskin takana töitä tehneenä,sen tiedän.Eräskin nainen sanoi lapselleen,että näille saa sanoa ihan mitä vaan osoittaen myyjiä,tietäen että myyjä ei voi sanoa mitään. Asiakas ei todellakaan ole AINA oikeassa. Nykyajan vanhemmat, eivät hoida vanhemmuuten kuuluvaa vastuuta ,sitte ihmetellään mistä niitä kalja örveltäjiä 15 veenä oikein tulee.Että silleen!!




















n
 
"Ääni"
Alkuperäinen kirjoittaja MYYJÄTÄR;18358692:
Mites ois jos keksisitte räkänokkienne kanssa muuta tekemistä kuin kiusata työtätekeviä, tässä tapauksessa nyt sitten konsulenttia. Ja onko se kotiäitien tai muiden yh-äippien viikon kohokohta ajella esim. Prismassa ympäri kauppaa helvetin isoilla hyökkäysvaunuilla ja osa antaa osan kakaroista lentää pitkin ja poikin toisten asiakkaiden jaloissa. Tätä nimittäin näkee, ja valitettavasti myös sitä että ne räkänokat ovat siellä maistiaisissa rähmäkäpäliensä kanssa ensimmäisenä sorkkimassa. En sano, etteikö aikuisetkin ahnehdi siellä. Itse heitän keikan silloin toisen tällöin, ja ei tartte kun 10 min kaffepaussilla käydä niin kipot ja kupit ovat yht'äkkii tyhjenneet. Muutoin saatetaan mennä naama kohti lattiaa eikä uskalleta tulla kyselemään tuotteesta. Voi vittu tätä saatanan itkevää ja paskaa jauhavaa kansaa. Oksettaa. Ja lukekaa tarkkaan, en vittuillessanikaan laita kappalejakoja. Idiootti kykenee lukemaan vaikka mitä...ja jos ei osaa lukea, niin keksii omassa päässään loput.
Minä en jätä kahvitauon ajaksi pöydälle mitään maisteltavaa, ettei käy kuin kollegalle, jolta ihmiset olivat kattilasta särpineet kuumenemassa olleen veden... Yhtään huonosti käyttäytyvää alle 10-vuotiasta en ole tavannut, päinvastoin, kyllä ne valitettavasti löytyvät murrosikäisistä pojista. Ja vain yhteen kärttyisään äitiin olen törmännyt. Veti herneet, kun en antanut hänen noin 6-vuotiaalle, yksin luokseni tulleelle lapselle jäätelöä. Pyysin, että tulee yhdessä äitinsä kanssa, kun en saa yksin tuleville alle 16-vuotiaille antaa maistiaista mahdollisten allergioiden takia. Äiti ärisi vähän ajan kuluttua matkan päästä, että eikö täällä saa maistiaisia muut kuin maksavat asiakkaat, eikä tuonut lastaan maistamaan.
Tuo ketjun aloittajan kirjoitus vaikutti ainakin osittain provolta, sillä en todellakaan usko tuollaisia konsulentteja olevan olemassakaan! Tuollaisia äitejä valitettavasti on, ihan oikeastikin. Sääli lapsiparkoja tuollaisten emojen kynsissä.
 
"vieras"
Ehkä siellä ko. esittelijän leipäfirmassa on periaatepäätös, että vain aikuisille maistatetaan tuotteita, mutta voithan sä toki tuosta antaa palautetta tai kysyä tuota?
 
-
Eikö maistiaiset ole sitä varten, että niitä maistetaan? Olen opettanut lapsilleni, että kaikkea maistetaan ennen, kuin sitä otetaan iso määrä lautaselle. Olen mä himassakin antanut maistaa homejuustoja ja oliveita ym. ja ne on saanut ottaa pois suusta, jos ei ole tykännyt.
Konsulentti kuulosti ääliölle.
 
ex-konsuli
No törkeetä ja törkeetä... vähän siinä ja siinä. Itse olen aikoinani toiminut konsulenttina ja voin osittain samaistua tapauksen konsulenttiin. Mikäli maistatuksessa on tuote, joka ei ole lapsille suunnattu ja ei todennäköisesti heille maistu, niin turha se on maistattaa. Esimerkiksi kun itse maistatin oikein tulista makkaraa oli lautasen vieressä lappu, että "vahvasti tulinen, ei sovellu lapsille". Ja kun oman kahvitaukoni aikana sieltä kuitenkin oli joku lapsi käynyt makkaraa maistamassa, niin joko siellä väännettiin itkua naama punaisena tai makkarat oli muuten vain syljetty pitkin kaupan käytäviä.

Täällä kirjoittavilla "asiakkailla" on myös vääristynyt kuva konsulentin työstä. Hänen ei ole mikään pakko antaa maistiaisia kenellekään. Konsulentti ei ole kaupan palkkalistoilla, joten hänellä ei siinä mielessä ole asiakkaita. Asiakas on hänelle asiakas vasta sitten kun hänen esittelemänsä tuote on vedetty kassan läpi. Konsulentti ei myöskään ole myyjä, vaan markkinoija. Hänellä ei ole mitään velvoitetta saada tiettyä määrää tuotetta menemään.

Silloin kun tuote on myös lapsille, vaikka nyt hiivaleipä, niin toki sitä lapsille tarjotaan. Itse en koskaan kieltänyt ketään aikuista maistattamasta lapselleen vaikka osterimunakasta, vaikka tiesinkin sen menevän vain roskiin. Mutta jos lapsi itse tuli omin lupinensa ottamaan, sanoin ettei se ole tarkoitettu sinulle.

Samaan tapaan kyllä ohjeistin myös aikuisia siinä maistatustiskillä. Jos näin että remppareiska tuli maistamaan osterimunakasta, niin sanoin sen vielä ääneen, että se on OSTERImunakasta. Sitten käsi lähti äkkiä irti siitä tikusta ja vastaukseksi sai jotain "no hyi h*lvetti". Markkinointi on konsulentin työssä kuitenkin jonkin verran kohdennettua. Potentiaalisille asiakkaille voi ihan huikata, että hei tulkaas maistamaan tätä. Muiden kohdalla en huudellut.

Asian vierestä, mutta sanon silti: konsulentin työtä olisi myös syytä arvostaa. Se maistatustiski on nimensä mukainen. Se ei ole esim. lounastiski ja sinne ei voi tulla syömään lautasta tyhjäksi. Sitä ei pidä ajatella ilmaisena ruokana, vaan mainoksena.
 
"jenni"
Toi on aika tyypillistä ,vaikka siinä olis mimmonen lappu ei osata lukea.Oon joskus ollu kaupassa töissä. Asiakkaat luulee,et konsut on provisio palkalla,tai se on myyntiin sidottu tietääkseni ei ole
 
-
No törkeetä ja törkeetä... vähän siinä ja siinä. Itse olen aikoinani toiminut konsulenttina ja voin osittain samaistua tapauksen konsulenttiin. Mikäli maistatuksessa on tuote, joka ei ole lapsille suunnattu ja ei todennäköisesti heille maistu, niin turha se on maistattaa. Esimerkiksi kun itse maistatin oikein tulista makkaraa oli lautasen vieressä lappu, että "vahvasti tulinen, ei sovellu lapsille". Ja kun oman kahvitaukoni aikana sieltä kuitenkin oli joku lapsi käynyt makkaraa maistamassa, niin joko siellä väännettiin itkua naama punaisena tai makkarat oli muuten vain syljetty pitkin kaupan käytäviä.

Täällä kirjoittavilla "asiakkailla" on myös vääristynyt kuva konsulentin työstä. Hänen ei ole mikään pakko antaa maistiaisia kenellekään. Konsulentti ei ole kaupan palkkalistoilla, joten hänellä ei siinä mielessä ole asiakkaita. Asiakas on hänelle asiakas vasta sitten kun hänen esittelemänsä tuote on vedetty kassan läpi. Konsulentti ei myöskään ole myyjä, vaan markkinoija. Hänellä ei ole mitään velvoitetta saada tiettyä määrää tuotetta menemään.

Silloin kun tuote on myös lapsille, vaikka nyt hiivaleipä, niin toki sitä lapsille tarjotaan. Itse en koskaan kieltänyt ketään aikuista maistattamasta lapselleen vaikka osterimunakasta, vaikka tiesinkin sen menevän vain roskiin. Mutta jos lapsi itse tuli omin lupinensa ottamaan, sanoin ettei se ole tarkoitettu sinulle.

Samaan tapaan kyllä ohjeistin myös aikuisia siinä maistatustiskillä. Jos näin että remppareiska tuli maistamaan osterimunakasta, niin sanoin sen vielä ääneen, että se on OSTERImunakasta. Sitten käsi lähti äkkiä irti siitä tikusta ja vastaukseksi sai jotain "no hyi h*lvetti". Markkinointi on konsulentin työssä kuitenkin jonkin verran kohdennettua. Potentiaalisille asiakkaille voi ihan huikata, että hei tulkaas maistamaan tätä. Muiden kohdalla en huudellut.

Asian vierestä, mutta sanon silti: konsulentin työtä olisi myös syytä arvostaa. Se maistatustiski on nimensä mukainen. Se ei ole esim. lounastiski ja sinne ei voi tulla syömään lautasta tyhjäksi. Sitä ei pidä ajatella ilmaisena ruokana, vaan mainoksena.
Hienoa, että olit niin fiksu, että tollasille remppareiskoille oikein huomautit mitä myytävänäsi oleva tuote on. Korostitko myös tumma- ihoisille, että se on sitten RUISleipää?
(btw... jos sä olisit ollut fiksu myyjä, sä olisit katsonut, kun se on syönyt sen munakkaan ja odottanut vasta sitten reaktiota. Melkein kaikilla on tapana suhtautua ei niin tuttuun ruoka-aineeseen epäilevästi. En mäkään halunnut syödä etanoita niin kauan, kun tiesin mitä ne ovat. Kerran pistelin poskeen hyvällä halulla tietämättäni mitä söin ja sen jälkeen musta on tullut etana fanittaja. Saattaa siis olla, että sinä menetit monta potentiaalista asiakasta huonoilla myyntitaidoillasi)
 
-
[QUOTE="lola";28880171]Noi kotiäidit vois viettää päivänsä muualla kun kauppakeskuksissa. Ne on nykyään ku lastentarhoja.[/QUOTE]

Ja ne, kenellä on aikaa hengata kauppakeskuksissa keskellä päivää, vois mennä vaikka töihin tai tehdä jotain muuta hyödyllisempää, kuin hengata kauppakeskuksissa tuijottamassa, että ketä siellä liikkuu.
 
"hupaisaa"
Samaan tapaan kyllä ohjeistin myös aikuisia siinä maistatustiskillä. Jos näin että remppareiska tuli maistamaan osterimunakasta, niin sanoin sen vielä ääneen, että se on OSTERImunakasta. Sitten käsi lähti äkkiä irti siitä tikusta ja vastaukseksi sai jotain "no hyi h*lvetti". Markkinointi on konsulentin työssä kuitenkin jonkin verran kohdennettua. Potentiaalisille asiakkaille voi ihan huikata, että hei tulkaas maistamaan tätä. Muiden kohdalla en huudellut.
Ulkonäön perusteellako sä ihmisten makutottumukset tiedät? Kallliit kamppeet eivät takaa, että ihminen pitäisi erikoisemmista ruoista tai viineistä. Mun mieheni on ilmeisesti tarkoittamasi sorttinen "remppareiska" ja työstä tullessaan myös sen näköinen, mutta kyllä hänellä makuhermot on. :) Hän ei todellakaan ole kossu- ja lenkkimakkara sinapilla -ihmisiä.
 

Yhteistyössä