Olipa inhottava hoitaja päivystyksessä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mamma09";23212304]Onko sinun mielestä reilua siirtää potilas A:n paskamaisuus potilas B:n hoitoon? Ei se toinen voi sille mitään että edellinen on ollut täysm***u. Sä taas voit vaikuttaa sen seuraavan päivään![/QUOTE]

Enhän mä missään sanonut, että vittuilisin seuraavalle potilaalle koska edellinen oli täysmulkku. Vai sanoinko? En vaan aina jaksa hymyillä potilaille joka käänteessä, teen vaan työni ja that`s it.

Noh, voiko muunlaoista käytöstä naisvaltaisen ammatinalan työntekijältä odottaakkaan. Olen huomannut, että kaikilla naisvaltaisilla aloilla ja viroissa asiakaspalvelu on ala-arvoista, töykeää ja ylimielistä

[QUOTE="huhhuh";23212325]Huh Toivottavasti et ole hoitaja. Epäilisin sua siksi insuliinihoitsuksi, ellei se olsi päästäny itteään päiviltä. :/[/QUOTE]

Itsekin laittaisin vittuilijat ynnä muut vartijan saattelemana pihalle jos alkaisivat minulle päätään aukomaan. Jos ei osaa käyttäytyä, niin aivan hyvin voidaan laittaa pihalle. Sen mahdollistaa lakikin.

[QUOTE="vieras";23212332]Enhän mä missään sanonut, että vittuilisin seuraavalle potilaalle koska edellinen oli täysmulkku. Vai sanoinko? En vaan aina jaksa hymyillä potilaille joka käänteessä, teen vaan työni ja that`s it.[/QUOTE]

Enpä tainnut minäkään sitä sanoa vaan esitin sinulle kysymyksen. Luepa se viimeinen lause edellisestäni myös :)

Miksi osa ihmettelee sitä, että jotkut laittaisi vittuilijat pihalle sairaalasta?

Menkää vittuilemaan vaikka kauppaan tai johonkin virastoon, niin lähdette hyvin nopeasti ulos. Ja menkää vittuilemaan poliisille, niin pääsettee halaamaan asfalttia.

Jos ei osaa käyttäytyä kunnolla esim siellä sairaalassa, niin ulos suoraan.

Palvelualalla minäkin ja joo.. ei ehkä kivaa käytöstä tuo (mutta mikä se facebook viittaus oli, mihin se kuului? ei saa olla omaa elämää esim ruokatauolla jos on PALVELUalalla?) itse siis olen ihan eri hommissa ja en vaan tajua sitä asennetta palveluammatteja kohtaan. Vaikka olisi pelkkien sosiaaliapujen varassa elävä ihminen niin aina voi kuittailla palvelualoilla työskenteleville (ja meitä on niin paljon) aina voi vaatia ja olla ylempänä-- outoa. Olen esimiestehtävissä ja hyvin palkattu, mutta joo--palvelualalla---

Mä soitin esikoisen ollessa pieni terveyspalvelunumeroon ja sain kauheet haukut päälleni kun olin antanut mahatautiselle lapselle maitoa, hyvä ettei suoraan paskaksi vanhemmaksi mennyt syyttelemään. Vähän jäi paska maku suuhun tosta soitosta, että kiitos vaan asiallisista neuvoista jne.

Todella törkeää käytöstä hoitajalta. Itse olisin kyllä antanut tämän hoitajan kuulla kunniansa, ärsyttää kun ihmiset ei ajoissa tajua vaihtaa alaa jos työ ei kiinnosta ja joka päivä on yhtä vitutusta.

Mitä se kenenkään napaa kaivelee jos jollain on fb auki silloin kun ei ole muuta tekemistä (eli tässä tapauksessa potilasta hoidettavana). Teistä kukaanhan ei milloinkaan käy töissä esim lukemassa uutisia netistä tai vastaavaa... :saint: Silloin ymmärtäisin viittauksen jos hoitaja olisi surffaillut facessa vaikka te olette siinä vieressä.

Mä olen kerran sanonut aika napakasti eräälle herranduudelille joka alkoi potkia mua vastaanotolla eikä vanhemmat saaneet mitään kuria siihen. Nappasin jaloista kiinni ja ilmoitin tiukasti että minua ei potkita, tämä homma on vaan pakko tehdä. Ihan niinkuin olisin omilleni sanonut. Jotkut vissiin luulee meitä joksikin orjiksi joita saa kohdella ihan miten tahansa!

Itse olen päivystyksessä seurannut, kun labrahoitaja pitkän suostuttelun jälkeen sanoi vanhemmille, että pitäkää kiinni, niin otetaan näyte pakolla. Tästä isä sitten sanoi, että "pitäisi puhua lapselle asiallisemmin". Ei tässä muuten mitään, mutta ennen labrahoitajan tuloa oli molemmat vanhemmat uhkailleet ja kiristäneet lasta suostumaan näytteisiin ja lääkkeisiin.

Eli ihan itseään saivat vanhemmat syyttää.

Itse on sairaanhoitaja/terveydenhoitaja ja noita ap:n kohtaamia hoitsuja valitettavasti on liikaa :/ Oman kokemukseni mukaan ne kollegat ovat vanhempia ihmisiä,jo pitkään työtään tehneitä ja siihen ilmeisen kypsyneitä.

tietenkin lasta saa komentaa, asiallisesti. Ja onhan se vähän eri asia jos lapsi kipeänä kitisee huonoa oloaan ja pelkääkin vielä kun että kuriton kakara potkii hoitajaa. Siinä on iso ero jos turvallisena aikuisena komentaa, kuin että vihaisena tiuskii pienelle lapselle joka on vieraassa paikassa kipeänä! Ja oikeasti, se on työtä! Mulle ei tulisi mieleenkään tiuskia asiakkaalle ilman syytä. Pitäisi jo alalle hakeutuessa tajuta että ei joka potilas ole täydellinen ja sairaat lapset varsinkin kitisevät, yllätys yllätys.

[QUOTE="vieras";23212363]Tämä muakin ihmetyttää, tullaan aukomaan terveyskeskukseen/sairaalaan miten huono palvelu ja hoito siellä on. Ei sinne ole pakko mennä![/QUOTE]

WOW! Missä on lähin yksityinen ensiapu esim Kymenlaaksossa?

WOW! Missä on lähin yksityinen ensiapu esim Kymenlaaksossa?

Tämä on se mitä moni yksityisen hehkuttaja ei tajua. Silloin kun on oikea hätä niin silloin mennään julkiselle. Räkästä nokkaa ja roikkuvia tissejä voi käydä yksityisellä hoidattamassa, mutta kun pumppu vinkasee tai päässä pätkii niin silloin julkinen on ainoa joka pystyy akuutisti auttamaan.

Hoitajien ei ole mikään pakko kuulla vittuilua työssään. Ei liity ap:n tapaukseen mutta kun ketjussa ollut aiheesta. Hoitajat eivät työskentele palvelualalla, vaan sosiaali- ja terveysalalla johon toki kuuluu olla asiakaslähtöinen ja ystävällinen. Mutta työssä ei tarvi pään aukomista kuunnella ja sellaisen henkilön saa poistaa terveyskeskuksesta joka repii turpaansa. Vuodeosastoillakaan ei tarvitse kuunnella mitä tahansa. Minä ainakin sanon potilaalle että mua ei huoritella eikä mua lyödä, jos hän näin tekee. Eräs järjissään oleva potilas vittuili koko ajan ja haukku millon mistäkin, niin sanoin että seuraava osoite sulla on mielisairaala jos tuo ei lopu. Ja johan loppui.

Olen itse myös hoitaja ja sanon, että jos tilanne oli tosiaan tuo, mitä kerrottiin, oli se todella törkeää ja ilmoituksen paikka. Ei todellakaan puhuta noin kipeälle kaksivuotiaalle, vaikea uskoa melkein, että joku sanonut tosiaan noin...Ja hoitotyössä ilman muuta asiallinen käytös, niinkun kai jokapaikassa, ihmisethän kohdataan ystävällisesti ja asiallisesti. Ei hoitajat ala potilaille "laukomaan", vaikka olisi aihettakin eikä varsinkaan kaksivuotiaalle!!

Yhteistyössä