Oli sitten appiukko tippunut katolta =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Juuri tänään kattelin kolmen omakotitalon katon kolaajia, että vaarallisen näköistä puuhaa :/

Paranemisia appiukolles.

Onneks oli tippunut liiterin katolta, jos olis talon katolta niin olis käynyt vielä huonommin :snotty:

Riippuu ihan murtumasta. Olen nähnyt murtuman jälkeen tolpillaan ihmisen jo kuukauden kuluttua, kahden kuukauden jälkeen jo käveli. Toiset ei kävele enää koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Riippuu ihan murtumasta. Olen nähnyt murtuman jälkeen tolpillaan ihmisen jo kuukauden kuluttua, kahden kuukauden jälkeen jo käveli. Toiset ei kävele enää koskaan.

Voi ei :/ Appiukko on jo reilu 70v mut hyvässä kunnossa, noin niinkuin normaalisti. Mä miehelle sanoinkin että kun se joskus muistais ettei se ole enään parikymppinen ja hidastais vähän tahtia. No nyt tahti hidastui vähän liiankin kanssa.

Millainen leikkaus tehdään? Ruuvataanko, vai laitetaanko proteesi?

Kyllä suurin osa niistä aika nopsaan toipuu, mä oon nyt kuvannut päivittäin sellaisia jotka leikattiin kuukausi sitten ja kepeästi kävellen ne kuvaukseen tulee ruuviensa tai proteesiensa kera. Mutta jos on kovin paha murtuma, tai jos tulee jotain komplikaatioita, niin toipuminen voi viedä hyvin kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Millainen leikkaus tehdään? Ruuvataanko, vai laitetaanko proteesi?

Kyllä suurin osa niistä aika nopsaan toipuu, mä oon nyt kuvannut päivittäin sellaisia jotka leikattiin kuukausi sitten ja kepeästi kävellen ne kuvaukseen tulee ruuviensa tai proteesiensa kera. Mutta jos on kovin paha murtuma, tai jos tulee jotain komplikaatioita, niin toipuminen voi viedä hyvin kauan.

Mä en osaa tuohon vastata, että millainen leikkaus tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Milloin ihmiset oppisi, että katoille mennään vain turvaköyden varassa.

Samaa mieltä, mutta tosiaan tässä tapauksessa on liiteri.

Mutta mihin ihmeeseen se turvaköysi oikeasti katolla laitetaan kiinn?

Sen voi heittää harjan yli ja kiinnittää maassa. Joo, ei meilläkään kukaan koskaan valjaita pidä vaikka semmoset on hankittu. Prkl.

jos on ilman turvaköyttä sinne mennyt heilumaan niin ihan oma vika on. Pitäis vaan myös pistää maksamaan hoidot omasta pussista, ettei muiden tarvitsis maksaa toisten idioottimaisuudesta.
Tänään just näin yhden äijän heilumassa ja liukastelemassa ilman mitään suojavarustusta katolla...nuija!

Tätä mäkin olen miettinyt. Ainakin rivariyhtiöissä on nykysäädännön mukaan tehtävä sellaiset tellingit sinne harjalle, et sinne varmaan. Mut ei omakotitaloihin tarvitse sellaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
jos on ilman turvaköyttä sinne mennyt heilumaan niin ihan oma vika on. Pitäis vaan myös pistää maksamaan hoidot omasta pussista, ettei muiden tarvitsis maksaa toisten idioottimaisuudesta.
Tänään just näin yhden äijän heilumassa ja liukastelemassa ilman mitään suojavarustusta katolla...nuija!

Eiköhän tuo ihan omasta pussistaan hoitonsa maksa.

Meillä laittoivat piipun juuren ympäri ja toisella sivulla ollessa tikapuihin. (Siis ne portaat on semmoset rautaset, eikä puiset nojallaan mökkiä vasten, tuosta tikapuu sanasta tulee mieleen vaan semmoset hökötykset :D )

No tällä sun logiikalla lähes kaikki verovaroista maksettavat hoidot tulisikin maksaa itse. Ei viittis nyt alkaa tähän...

Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:

Siis meni yksityiseen sairaalaan? Jos näin on, ei mulla mitään valitettavaa sen enempää.

Siis meni yksityiseen sairaalaan? Jos näin on, ei mulla mitään valitettavaa sen enempää.

Toivottavasti sun sukulaisissa ei ole yhtään tupakoijaa tai ylipainoista. Mahdatko tietää paljon niiden hoito maksaa yhteiskunnalle?

Älä vaan jää suojatielläkään auton alle. Sillä eihän sun olis ollu pakko siellä kävellä, en mä haluu maksella sun hoitokuluja.

Mä kans jännitän kotona, kun ukko lähti putsaan lumia uuden talon katolta. Onneks on sielä veljensä kanssa, niin voin olla vähän huolettomammin. Jos jotain tapahtuis, nii mulle kyllä ilmottettais. Enkä sitä olis kyllä yksin sinne harja peltikatolle päästänykkään temuaan. Paranemisia appiukolle!! :)

Justiinsa katolta tulleena sanon vaan että on ihan omaa typeryyttä lähteä sinne ilman turvavarusteita. Itse ostin turvavaljaat ja köyden maksoi noin 50e, mutta halpa hinta henkikullasta.

Piipussa (tiilestä tehty) oli naru kiinni ja varovasti piti edetä, koska jos talon päädystä olsi pudonnu niin olis hirttäytynyt siihen köyteen. Mutta apu siitä köydestä oli silloin kun kiipesi puolivoimaisena harjalle eikä kengät pitänyt liukkaalla katolla, jossa lumi pakeni alta.

Yhteistyössä