Oli muuten TOSI hyvä se kuukuppi!! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Santruska:
Mites, jos on toooosi tooosi niukat moonikset, niin pystyiskö kuppia käyttään?

Toki pystyy! Eikä tartte huolehtia ku 12h välein (niukkojen menkkojen aikana ainakaan).

Mulla ei ole ku kerran tullu yli! Sekin oli yöllä kun kuppi vain yksinkertaisesti tuli liian täyteen. Onneks ei paljoa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Onks se helppo laittaa? Entäs tyhjentäminen? Ettei niinq läiky? :D

Helppo laittaa ja tyhjentää kunhan hoksaa miten se itsellään sujuu parhaiten. Its en koskaan ole onnistunut läikyttämään sisältöä mihinkään vaikken kovin varovaisesti tyhjennyksiä suoritakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mielestäni se!!ei kyllä mahtunu ees värkkiin.tuntu että repee paikat:(

Koititko eri taitteluita laittovaiheessa? Ja saitko sen tarpeeksi ylös jotta asettui oikealle paikalle?

Periaatteessa kupin ei pitäisi tuntua sisällä miltään, koska emätin joustaa ja asettuu kupin ympärille jolloin kuppiin muodostuu alipaine joka taas pitää kupin paikoillaan. Sisäöän laitto taas saattaa vaatia montakin yritys kertaa (itselläni tuhraantui kahdet kuukautiset ennen kun aloin olla sinut kuppini kanssa), samoin poistaminen. Myöskin on tärkeää pitää alapää rentona kuppia paikalleen laittaessa ja eri asennot toimivat eri ihmisillä. Toinen saa rentoutettua alapäänsä nostamalla toisen jalan ylös, toinen istuessaan vessanpöntöllä.

Tosin, aivan kaikille kuukuppi valitettavasti ei sovi, voihan olla että sinä kuulut näihin epäonnekkaisiin.

Minustakin kuupuppi on aivan ihana keksintö! Olen käyttänyt sitä jo monta monta vuotta (välissä olin tosin 2 v käyttämättä kun olin raskaana ja imetin).

Ennen riitti tyhjennys kaksi kertaa vuorokaudessa, mutta nyt kuukautiset on runsaammat, joten ekat kolme päivää tyhjennän kuppia 4-6 tunnin välein.

Kapistus on minusta aivan ihana. Eka käyttökerta & kupin laittaminen tuntuivat tietysti vähän vaikealta, mutta pian siihen oppi. En ikinä, ikinä vaihtaisi sitä kertakäyttöisiin kuukautissuojiin!

Öö, mites on kuukuppeilijat, oletteko siirtynyt kuppiin siteistä vai tamponeista? Mä en nimittäin ikinä ole oppinyt käyttämään tamponeita.. :ashamed: Kuukuppi kuulostaa kuitenkin kokeilemisen arvoiselta härveliltä.

Täytyykin joskus ihan oikeasti kokeilla. Sen verran on runsaat menskulaiset mulla, että alkupäivinä joudun vaihtamaan sidettä kahden tunnin välein. Tuo voisi tuoda vähän helpotusta vessassa ramppaamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Liila:
Kuinka monta vuotta yhdellä kuukupilla pärjää. Muistaakseni olen jostain lukenut, että suositellaan vaihdettavan 5 vuoden välein. Pitääkö paikkansa?

En muista, mutta niin taitaa olla. Monta vuotta yhdellä kupilla kuitenkin pärjää. Ja mikä säästö siitä syntyykään! :-)

Yhteistyössä