Olettekos ajatelleet ruoan hinnan nousua ylipainon vähenemisen kannalta?

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mariduk: Ei mielestäni ole noin kymmenen euron ateria kallis kokonaiselle perheelle.. Itsekin syön paljon salaattia ja mies myös, silti iso kulho riittää ainakin pariksi päiväksi.

Ja Jenni87 Itse en ole mikään 100% vegaani mutta enemmän sitä ostoskorini lähentelee enkä ole huomannut olevani taloudellisessa vararikossa ruoan takia, vaikka ostankin vihannespuolelta kaikkea mahdollista enkä hirveästi kiinnitä kilohintoihin huomiota. Ehkä jos jonain päivänä joku tuote on erityisen kallis, ostan sen vasta seuraavana kertana, tietenkään joka lajia ei tartte joka kauppareissulta.
kyllä se kymmenen euron ateria kalliiks tulee jos viikkobudjetti on 50e. kasvissyöjäksi on taas allergikon vaikea rupeta..
 
mellan
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No jos vertaa vaikka HK:n sinisen ja kalan kilohintaa niin aika iso hintaero on... Toki kalaa tarjouksesta saa välillä ihan kohtuullisen halvalla, mutta ei ikinä niin halvalla.

Mutta toisaalta, ei omasta mielestäni esim. makkarakeitto joka tulee edulliseksi, ole kovinkaan epäterveellistä ruokaa.
täällä on joskus lohen hinta 3 euroa/kilo, sillon sitä tulee ostettua
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Jos mä teen annoksen makkarakeittosa, mikä hurahtaa meidän perheeltä päivässä, maksaa se reilut kolme euroa.

Laittakaas salaatti (kuudelle hengelle) mikä täyttää yhtälailla ja mikä ei maksa enempää. :xmas:


Ketjua lukiessa, tämäkin on hyvä esimerkki siitä, että terveellinen ruoka maksaa enempi... :kieh:
 
Kummastelija
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mariduk: Ei mielestäni ole noin kymmenen euron ateria kallis kokonaiselle perheelle.. Itsekin syön paljon salaattia ja mies myös, silti iso kulho riittää ainakin pariksi päiväksi.

Ja Jenni87 Itse en ole mikään 100% vegaani mutta enemmän sitä ostoskorini lähentelee enkä ole huomannut olevani taloudellisessa vararikossa ruoan takia, vaikka ostankin vihannespuolelta kaikkea mahdollista enkä hirveästi kiinnitä kilohintoihin huomiota. Ehkä jos jonain päivänä joku tuote on erityisen kallis, ostan sen vasta seuraavana kertana, tietenkään joka lajia ei tartte joka kauppareissulta.
Täällä ainakin vähän väliä keskustelet kaikenmaailman liharuuista, lihapiirakoista taisit viimeksi kysellä. Olen jo aiemminkin ihmetellyt, kun välillä taas mainostat syöväsi melkein pelkkää kasvirsuokaa. Joku logiikka varmaan taas tässäkin...

Sitä paitsi (pakko sanoa tässä yhetydessä) makaronilaatikko ei ole mitenkään terveellistä ruokaa. Vaikka sitäkin mainostat usein terveellisenä kotiruokana. Se on ihan tavallista ruokaa, jolla ei ole paljoakaan ravintoarvoa.

Niin ja olen minäkin sitä mieltä, että epäterveellinen ruoka on paaaljon halvempaa kuin terveellinen. Hedelmät esim. on ihan kauhean kalliita. Makkaraa ja lihapiirakoita saa puoli-ilmaiseksi.
 
vieras
Mun mielestä on naiivia kuvitella ylipainolla olevan jotain tekemistä ruoan hinnan kanssa. Tupakan hinta on noussut melkoisesti, ei se varmaan ole juurikaan tupakointia vähentänyt. Bensan ja dieselin hinta on melkoinen, sitäkin kulutetaan paljon. Sähkön hinta nousee tasaisesti ja sähkön kulutus kasvaa jatkuvasti.

Ongelma on enemmänkin ihmisten liian vähäisessä energian kulutuksessa kuin ruoan hinnassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Kyllä se ylipaino vaan lisääntyy. Sikanauta on halvempaa, kun paistijauheliha...
Lauantaimakkara halvempaa, kun ohuet ohuet terveysleikkeleet. Mehua saa jo puolet halvemmalla litrahinnalla, kun maitoa...
yhdessä kaupassa 5,5 litran mehupullo maksaa 1.95
Niinpä. Kyllä me nyt tarvittais ne verohelpotukset edes näihin terveellisiin elintarvikkeisiin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Kyllä se ylipaino vaan lisääntyy. Sikanauta on halvempaa, kun paistijauheliha...
Lauantaimakkara halvempaa, kun ohuet ohuet terveysleikkeleet. Mehua saa jo puolet halvemmalla litrahinnalla, kun maitoa...
yhdessä kaupassa 5,5 litran mehupullo maksaa 1.95
Mä ostin noita kärryllisen ku pääsin synnäriltä kotiin viime kesänä:D

Ja join ne melkeen yksin kans. Imetyksen alkutaival janotti :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kummastelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mariduk: Ei mielestäni ole noin kymmenen euron ateria kallis kokonaiselle perheelle.. Itsekin syön paljon salaattia ja mies myös, silti iso kulho riittää ainakin pariksi päiväksi.

Ja Jenni87 Itse en ole mikään 100% vegaani mutta enemmän sitä ostoskorini lähentelee enkä ole huomannut olevani taloudellisessa vararikossa ruoan takia, vaikka ostankin vihannespuolelta kaikkea mahdollista enkä hirveästi kiinnitä kilohintoihin huomiota. Ehkä jos jonain päivänä joku tuote on erityisen kallis, ostan sen vasta seuraavana kertana, tietenkään joka lajia ei tartte joka kauppareissulta.
Täällä ainakin vähän väliä keskustelet kaikenmaailman liharuuista, lihapiirakoista taisit viimeksi kysellä. Olen jo aiemminkin ihmetellyt, kun välillä taas mainostat syöväsi melkein pelkkää kasvirsuokaa. Joku logiikka varmaan taas tässäkin...

Sitä paitsi (pakko sanoa tässä yhetydessä) makaronilaatikko ei ole mitenkään terveellistä ruokaa. Vaikka sitäkin mainostat usein terveellisenä kotiruokana. Se on ihan tavallista ruokaa, jolla ei ole paljoakaan ravintoarvoa.

Niin ja olen minäkin sitä mieltä, että epäterveellinen ruoka on paaaljon halvempaa kuin terveellinen. Hedelmät esim. on ihan kauhean kalliita. Makkaraa ja lihapiirakoita saa puoli-ilmaiseksi.
Huoh kun sivut tilttaili ja teksti katosi..

Niin, kai nyt tarkkana osasit lukea että kirjoitin että EN ole 100% vegaani. Jos kerran kuussa teen lihapiirakkaa tms, se ei vähennä syömiemme vihannesten määrää tai poista sitä tosiasiaa, että syön pääosin kasvisruokaa. Makaronilaatikko täysjyvästä, soijarouheesta, kasvikset höysteenä on oikein terveellistä kotiruokaa.
 
vieras
kukaan ei osta makkaraa kurkun sijaan siksi että se olisi halvempaa vaan siksi että tekee mieli makkaraa eikä kurkkua ja makkara maistuu paremmalta kuin joku vetinen kurkku.

Lihapiirakka ja juustosämpylät maistuvat paremmalle kuin joku ruisleivänkäntty, suklaa on parempaa kuin omena jne. ihan sama mitä ne maksaa, ihmiset ostavat niitä kuitenkin. Ja just tasan sen verran kun tekee mieli. kuten tupakkaa, kaljaa, siirderiä ja kaikkea muutakin hyvää.

 
joanna
se että ruoan hinta nousee ei välttis tarkota sitä että paskaruoan hinta nousee. hesessä,mäkissä ja pizzalla käydään siitä huolimatta. terveelisenruoan hinnat on nousussa. mutta toi bensan hinnan nousu voi ajaa siihen että ihmiset liikkuu omilla jaloillaan pienemmät matkat eikä aja esim. 2km työmatkaa.
 
Emilyn voi olla osittain. Kumpi pitää nälkää paremmin, 100 g halpaa lenkkimakkaraa vai 100 g täysjyväpuuroa? Nyt, kun olen 35 vuoden puuroboikottini jälkeen palannut puuronsyöjäksi, aamupuuron syötyäni en tarvitse lounasta lainkaan. Jos vetäisisin aamiaiseksi 100 g halpaa makkaraa, mulla olisi jo puolilta päivin nälkä.

En kuitenkaan usko Emilynin visioon siitä, että ylipaino katoaisi ruuan hinnan noustessa. Pikemminkin käy päinvastoin, koska moni menee siitä mistä aita on matalin. Vaatii nimittäin jonkin verran perehtymistä ravitsemukseen, jos aikoo selvitä edullisesti JA terveellisesti. En usko, että kovinkaan moni jaksaa nähdä sitä vaivaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja välitetään toisistamme:
Emilyn voi olla osittain. Kumpi pitää nälkää paremmin, 100 g halpaa lenkkimakkaraa vai 100 g täysjyväpuuroa? Nyt, kun olen 35 vuoden puuroboikottini jälkeen palannut puuronsyöjäksi, aamupuuron syötyäni en tarvitse lounasta lainkaan. Jos vetäisisin aamiaiseksi 100 g halpaa makkaraa, mulla olisi jo puolilta päivin nälkä.

En kuitenkaan usko Emilynin visioon siitä, että ylipaino katoaisi ruuan hinnan noustessa. Pikemminkin käy päinvastoin, koska moni menee siitä mistä aita on matalin. Vaatii nimittäin jonkin verran perehtymistä ravitsemukseen, jos aikoo selvitä edullisesti JA terveellisesti. En usko, että kovinkaan moni jaksaa nähdä sitä vaivaa.
Ja tuo olin sitten minä... jäi kerhon ylläpitonikki päälle.

No voi perskeles...en jaksa taas vaihtaa nikkiä :D Siis tarkoitin, että Emilyn voi olla osittain oikeassa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Valitettavasti vain se epäterveellisempi ruoka on usein halvempaa kuin terveelliset vaihtoehdot, ja moni kokee sen täyttävän vaikutuksen paremmaksi kuin terveellisillä vaihtoehdoilla.
Just näin!

v'ttu tlä maksaa kilo tomaatteja 4EUROA! Eipä ennen ollut noin kallista, hirvittää.
 
köyhälistö
En ole ylipainoinen, vaan pikemminkin hieman ali. Halpaa makkaramössöä sitä pitää melkein joka päivä laittaa. Tai jotain sei-keittoa. Jos ruoka vielä kallistuu, joudun lopettamaan syömisen vissiin kokonaan. Rikkaat ne vaan pysyy lihavina, ei meillä köyhillä siihen tosiaankaan ole varaa. Arkkuun pitää seuraavaks investoida jos vielä ruoka kallistuu!
 

Yhteistyössä