Oletteko saanut raskauskilot pois?

Mä en..kirjoitinkin jo tonne laihdutus-osioon.Synnytin toisen lapsemme kesäkuussa.
En pysty vähentään radikaalisti syömistäni, koska sen huomaa heti maidon vähenemisenä.Miten siis voisin laihduttaa niin et imetys jatkuisi?
Liikun jo nyt paljon eli se puoli on kunnossa.
 
No mulla on käynyt vähän toisinpäin,eli painan tällähetkellä vähemmän kuin ennen raskautta. Poika nyt 4.5kk.
Olin normi painossa pojan ollessa 2.5kk ja nyt siis jo 2kg miinuksella vaikka syön kuin hullu,ja ihan makeaakin yms.
Liikun tosipaljon,mutta eniten luulen että painoa tiputtaa imetys ja yövalvomiset. Pojan kanssa oli varsinkiin vastasyntyneenä melko rankkaa,nyt on muuten ilonen vesseli,mutta yöt edelleen melkoisen levottomia.
Täytyy tosissaan vetää tota ruokaa että maito riittää ja itse pysyy kondiksessa. Saas nähä miten käy kun imetys loppuu,jos ruokailut samaa luokkaa:p

En sit tiiä mikä vois auttaa,ehkei tosiaan kauheesti kannata laihduttamalla laihduttaa kun imettää... Jos vaan syö mahd. terveellisesti tasasin väliajoin ja huolehtii liikkumisesta,niin ehkä se on tässävaiheessa ainoo mitä voi tehä. Kyllä ne sit varmasti viimeistään lähtee kun imetys loppuu ja pääset kunnolla ottamaan härkää sarvista. Tsemppiä! =)
 
On kiloja vielä, itsekin synnytin kesäkuussa. Olen huomannut, ettei maitoa tule kunnolla, jos ei syö kunnolla, joten olen ajatellut odotella kilojen tippumista ihan kaikessa rauhassa. Täysimetys kuulemma myös pitää painoa - imetyksen lopettamisen jälkeen paino voi tippua vielä jopa viisikin kiloa.

Eli jos sulla ei ihan hirveää paino-ongelmaa ole, odottelisin sinuna ihan rauhassa, kunnes imetys on päättynyt =) Ollaan armollisia itsellemme ;)
 
Mulla karisi raskauskilot (kaiken kaikkiaan 16kg) puolessa vuodessa "itsestään". En kummemmin kiinnittänyt huomiota ruokavalioon enkä liikkunut mitenkään paljoa. Täysimetin 4,5kk.

Puolen vuoden jälkeen aloitinkin sitten uuden mahankasvatusprojektin. :D
 
Tuli mieleen, että syötkö tarpeeks paljon? Mä oon huomannu, et paino jumahtaa totaalisesti, jos saan liian vähän kaloreita päivässä. Välillä, ku on menny karkittomalle linjalle, on paino pysyny samassa, mut heti ku korjaan tilanteen ja vedän parit kismetit, ni johan taas putoo. Hassua. :p

Ja otsikon kysymykseen, raskauskilot (15kg) ja lähes 10 ylimäärästä on lähteny. Ja tosiaan, pizza + kismet linjalla, mut urheilen päivittäin (mielenterveydellisistä syistä ). 3,5kk synnytyksestä nyt siis kulunu.
 
Niin kuin tuossa on jo todettu imettäessä ei ole järkevää varsinaisesti laihuttaa ,koska se vaikuttaa maidon tuloon ,mutta myös sen laatuun. Laihduttaessa lähtee eilimistön kuona-aineet liikkeelle ja näin ollen ne menevät myös maitoon. Terveellinen ruokavalio, liikunta ja runsas juominen saa minulla painon laskemaan tasaisesti. Esikkoa imetin 1,5 vuotta ja vauvan ollessa 8 kk olin lähtöpainossa ilman laihdutusta. Sen jälkeen tuskailin liiallisen laihtumisen kanssa. Nyt vauva 2 kk ja viisi kiloa jäljellä. Syödä saa tosi paljon ettei paino tipu liian nopeaa. Molemmissa raskauksissa kiloja tullut n.20.
 
Raskauskiloja kertyi kaikki 27kg :whistle: :ashamed: Luojan kiitos, suuri osa siitä oli kehoon jäänyttä nestettä. 2kk aikana hävisi 20kg, josta osa tietty synnytyksen mukana. Sitten kesti vielä 4kk että pääsin eroon 5 kilosta (eli jäljelle jäi 2kg lähtöpainosta, ei paha, luulin...). Jep, tuli kesä ja grilliruoat sekä siideri, ja takapakkia mentiin 3kg :ashamed: No, nyt katson tarkemmin mitä suuhuni pistän ja käyn jumpassa/salilla 3-4krt/vk. Ehkä se tästä! Jouluun mennessä olis tarkoitus olla rantakunnossa, lähdemme Kap Verdeen sillon pariks viikoks B) Tavotteita pitää olla! Ja päätin että vuodessa PITÄÄ olla taas lähtöpainossa :) Ei armoa...
 
Kuulun myös näihin, joihin sanonta kilojen tippumisesta imetysaikana ei koske. Täysimetyksen jälkeen tipahti itsestään pari kiloa, ja vasta kun lopetin imetyksen niin kilot katosivat yhtäkkiä itsestään. Raskauskiloja tuli 12 ja ovat nyt historiaa, vauva syntyi 11kk sitten.
 
Mulla neiti nyt 1v1kk ja olen suht samoissa painolukemissa kuin ennen raskautta, MUTTA.. vatsamakkara on valtava, jota ennen oikeastaan ei edes ollut. (ei ainakaa vaatteiden läpi näkyny :eek: ) Liikutaan kyllä päivittäin väh.kerran lenkkeillen ja kerran viikossa on nyt mahista päästä myös salilla käymään.
Imetin 3kk ja tuossa ajassa nyt en ehtinyt sen osalta laihtua.. Joten ainut mahis mun kohdalla on ruokavalio (jota aina ei jaksa noudattaa kovin orjallisesti) ja liikunta!
 
etta ala ota stressia, jarkeva ruokavalio ja riittava liikunta pudottaa painon kylla ajallaan pois :saint:

Itse en todellakaan kuuluu naihin "kilot jaivat laitokselle" tyyppeihin. Kaksi raskautta, molemmissa kiloja tuli about 10-13kg ja en ottanut enka ota (vauva 7vk) stressia, milloin paino on alkulukemissa. Kylla se putoaa hitaasti mutta varmasti.
 

Yhteistyössä