Meillä kakkos-asunto Virossa, ja lastentarvikeliikkeitä on koluttu paljonkin. Tallinnassa ei olla juurikaan käyty, mutta Tartossa on ainakin keskustassa Juku-niminen lastentarvikeliike, ja sitten Lounakeskuksessa (toka kirjain on Viron "Ö", jota ei ole mun näppiksellä ) samantyylinen kuin Suomessa Lastentarvike. Hinnat ei juurikaan ole edullisempia, ainakaan merkittävästi, mutta suurin osa merkeistä on ihan outoja. Ja entä jos menee rikki, takuut varmaankin on sielläkin, mutta aika hankalaa.. Vaunuja tai rattaita en sieltä välttämättä siis ostaisi. En myöskään vauvanvaatteita, koska ovat kalliimpia kuin Suomessa.
Leluja sieltä kannattaa ostaa, ne ovat edullisempia kuin Suomessa. Ja yksi mitä olen hamstrannut hulluna, on lasten sukat ja sukkahousut, ne ovat yli puolet halvempia kuin Suomessa.
Edullisempia ovat myös lasten kalusteet esim. hoitopöydät ja lasten sängyt, tosin ei mitenkään merkittävästi, mutta kuitenkin. Ja niissä laatu on ihan hyvä.
Turvaistuimissa on vähän sama juttu kuin vaunuissa, eli suurin osa on ainakin itselleni ihan tuntemattomia merkkejä joita ei Suomessa myydä, eikä ole mitenkään kauheasti halvempiakaan. Mutta itselleni laatu on hintaa tärkeämpi, enkä saa itseäni vakuuttuneeksi tuntemattoman merkin laadusta.
Ai niin, tutit ja tuttipullot ovat edullisempia kuin Suomessa, ja hyviä, niitä kannattaa ostaa. Samoin muivitettu frotee esim. lapsen sänkyyn on edullisempaa kuin Suomessa.
Olen kolunnut siellä aika paljon ko. liikkeitä.
Ai niin, vauvan vaatteista vielä. Ostin pojalle viime kesänä sieltä talveksi toppahaalarin kokoa 74. Poika oli kesällä 62-68-kokoinen, joten ajattelin koon 74 menevän koko talven. Mutta kun haalari ei mennyt ollenkaan, edes syksyllä, vaikka pojalle mahtui vielä osittain koko 68! Oli ihan liian lyhyt, varmaan 65-senttiselle sopiva. Vaattekoot ovat Virossa aikuisillakin pienet, siellä tuntee 40- kokoinen nainen itsensä valaaksi, kun joutuu ottamaan kaikesta xl-koon, vaikka Suomessa riittää usein M-koko.. :ashamed: