Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Joku varmaan tuntee aikarajat paremmin?
Taisi olla niin että hätäsektiossa vauva on saatava pihalle tietyssä minuuttiajassa, kiireellisessä tyyliin muutamassa tunnissa.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Tä?
Nukutettunako?Kiireelliset tehdän nukutuksessa, ei ole aikaa epiduraalin tai spinaalin kanssa pelata.
Kun olin herännyt nukutuksesta, sain pojan viereen ja rinnalle.
Alkuperäinen kirjoittaja simppu:en saanut, vaikka suunniteltu sektio olikin...näin tays viime keväänä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Joku varmaan tuntee aikarajat paremmin?
Taisi olla niin että hätäsektiossa vauva on saatava pihalle tietyssä minuuttiajassa, kiireellisessä tyyliin muutamassa tunnissa.
Siksi kysyin, kun minä olen elänyt siinä luulossa, että Heka kiskottiin esiin kiireellisessä sektiossa, sillä niin minulle on sanottu. Mutta ilmeisesti oikea termi olisikin hätäsektio.
Se selittäisikin paljon, tuollainen hätähousuhan tuosta tuli.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin, ja yleensä hätäsektiossa tehdään pystyviilto ja muissa sektioissa vaakaviilto. Siis yleensä. Siitäkin voi jotain päätellä, miten päin arpesi on?
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin, ja yleensä hätäsektiossa tehdään pystyviilto ja muissa sektioissa vaakaviilto. Siis yleensä. Siitäkin voi jotain päätellä, miten päin arpesi on?
Vaakasuunnassa, mutta ko. kirurgi tekee AINA niin päin, sanoivat.
Leikkurissa, kun minua nukutettiin, ääneen ihmettelivät,missä kirugi viipyi. "Ei tainnu kukaan sille sanoa, ett nyt on kiire..."
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin, ja yleensä hätäsektiossa tehdään pystyviilto ja muissa sektioissa vaakaviilto. Siis yleensä. Siitäkin voi jotain päätellä, miten päin arpesi on?
Vaakasuunnassa, mutta ko. kirurgi tekee AINA niin päin, sanoivat.
Leikkurissa, kun minua nukutettiin, ääneen ihmettelivät,missä kirugi viipyi. "Ei tainnu kukaan sille sanoa, ett nyt on kiire..."
Mukava viimeinen muistikuva. :/
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Ilmeisesti kiirus oli kuitenkin sitä luokkaa että hätäsektioksi tuo laskettaneen. Ei ne huvikseen nukuttamaan ala.
Ei kiireellisessä kuitenkaan noin hoppu ole. =)
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:Mulla lukee tuossa sairaskertomuksessa, että mulle on tehty kiireellinen sektio ja nukutuksessa tehtiin. Vauvan sydänäänet laskivat niin hälyttävästi, että tuli todella kiire ja mentiin lujaa, ei olisi ollut paria tuntia aikaa, vaan vauva piti saada ulos ja nopeasti, ja silti se oli kiireellinen sektio.
Joten en saanut heti rinnalle, koska olin unten mailla.
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:Juu en saanu yhenkään sektion jälkeen vauvoi rinnalle. Näytettiin kyllä heti kun kohdusta ulos nostivat ja seuraavaksi kapaloituna ennenkuin veivät pois.
Tosin ei minust kyl ois ollu pitelemäänkään vaaveja kun joka kerta nukahin heti koht siihen leikkauspöydälle!
Ja tehty 2 kiireellistä (?) ja yks suuniteltu.
Noist kahest kiirellisest. Kun papereis lukee kiireellinen keisarinleikkaus, mutta lääkärit ovat puhuneet hätäsektiostakin.
Kummallakin kerralla mentiin saman kaavan mukaan. Synnytys käynnisty itteksee. Aukesin 2cm. Karmeet supistukset moooonta tuntia, paikat ei vain enempää auennu.
Lääkäri vilkas vauvan sydänkäyrää ja totes että nyt mennään ja äkkiä. Vauvalta katos sydänäänet jokaisella supistuksella ja romahti välillä (jommalla kummalla ) ihan kokonaan vaikka ei just supistanukkaa.
Siitä kun lääkäri teki leikkauspäätöksen, meni noin 20min. kun vauva oli jo ulkona.
Sitä ennen kerkesvät katetroida, ajaa karvat ja puuduttaa ja juoksuttaa saliin!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:sorry olin poissa hetken, siis lapsen kunto oli hyvä jne. ja kiireellinen sektio ei ole nukutettuna vaan puudutuksen kanssa! Ja ei tuotu mulle edes heräämöön eikä myös mun mieskään siellä ollut ja synnytys oli yöaikaan ja kukaan ei huolehtinut musta edes siellä heräämössä!!!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:Juu en saanu yhenkään sektion jälkeen vauvoi rinnalle. Näytettiin kyllä heti kun kohdusta ulos nostivat ja seuraavaksi kapaloituna ennenkuin veivät pois.
Tosin ei minust kyl ois ollu pitelemäänkään vaaveja kun joka kerta nukahin heti koht siihen leikkauspöydälle!
Ja tehty 2 kiireellistä (?) ja yks suuniteltu.
Noist kahest kiirellisest. Kun papereis lukee kiireellinen keisarinleikkaus, mutta lääkärit ovat puhuneet hätäsektiostakin.
Kummallakin kerralla mentiin saman kaavan mukaan. Synnytys käynnisty itteksee. Aukesin 2cm. Karmeet supistukset moooonta tuntia, paikat ei vain enempää auennu.
Lääkäri vilkas vauvan sydänkäyrää ja totes että nyt mennään ja äkkiä. Vauvalta katos sydänäänet jokaisella supistuksella ja romahti välillä (jommalla kummalla ) ihan kokonaan vaikka ei just supistanukkaa.
Siitä kun lääkäri teki leikkauspäätöksen, meni noin 20min. kun vauva oli jo ulkona.
Sitä ennen kerkesvät katetroida, ajaa karvat ja puuduttaa ja juoksuttaa saliin!
20 min. kuulostaa kyllä pitkältä ajalta ollakseen ainakaan hätäsektio...Kyllä se on varmaan ollut kuitenkin se kiireellinen, mikä papereissakin lukee.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:näin mieheni ja lapsen sitten vasta toivuttuani siitä puudutuksesta n. neljän tunnin päästä, on aika kaamea kokemus sektio lapsen kiintymyksen vuoksi, kyllä se niin on että siihen lapseen pitäisi saada tutustua heti,