Oletteko koskaan pysähtyneet ajattelemaan perheitä, joissa on vain samaa sukupuolta olevia lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Minä joskus ajattelen sitä ja mietin mitä kaikkea he menettävät kun niillä ei ole.

En koskaan kelleen mene aukomaan tästä asiasta. Minusta on jotenkin suloisempaa, kun on pelkkiä tyttöjä. Pelkkien poikien vanhempia jotenkin säälin, vaikka pojat ovat helpompia käsitellä.

ai pojat helpompia käsitellä?! Millähän perusteella? Eikö se nyt ole enemmän luonnekysymys kuin sukupuolikysymys.

Mutta vastauksena kysymykseen: mielestäni sukupuolilla ei ole mitään merkitystä. Mulle kaikki lapsiperheet on lapsiperheitä eikä tyttölapsi- tai poikalapsiperheitä. Yhtälailla voisi ajatella, mitä rauhallisten lasten vanhemmat menettävät kun ei ole vilkkaita lapsia

No mä en kyllä sääli sellasia perheitä, tuskin niillä mitenkään kurjaa on! Eivätköhän kaikki pääasiassa ole onnellisia lapsistaan.
Vain poikamme ristiäisissä yhden ihmisen oon kuullut harmittelevan, ettei ole saanut yhtään poikaa (heillä kolme tyttöä).

Mitä siinä muuten sitten menettää jos ei oo kun pelkkiä tyttöjä/poikia?

No enpä ole pysähtyny ajattelemaan kuin vasta nyt, ku mainittet. Lapset on lapsia, tyttöjä tai poikia, terveitä tai sairaita, omia tai lainassa, rakkaita kuitenki.

No ei kyllä tule mieleen. Kaikki lapset ovat erilaisia. Pojissa ja tytöissä on erilaisia persoonia.

Säälitkö sitten ihmisiä joilla on vaikka tumma hiuksisia lapsia vaan? Yhtä tyhmä aihe

Alkuperäinen kirjoittaja Manku:
No mä en kyllä sääli sellasia perheitä, tuskin niillä mitenkään kurjaa on! Eivätköhän kaikki pääasiassa ole onnellisia lapsistaan.
Vain poikamme ristiäisissä yhden ihmisen oon kuullut harmittelevan, ettei ole saanut yhtään poikaa (heillä kolme tyttöä).

No esim. miniä- ja vävykokelaat. :D

Aloittajalla on musta senverran pointtia tossa, että jos alatte miettiä omia tuttavianne joiden sisarukset samaa sukupuolta ja mietitte sitten niiden suhteita ja suhtautumista toiseen sukupuoleen... Olen itse huomannut että poikaperheissä varttuneet miehet suhtautuvat naisiin ihan eritavalla kuin ne joilla on ollut siskoja. Joko sellaisella "madonna" mentaliteetillä eli haluavat pitää tosi korkean käsityksen naisista tai sitten eivät uskalla lähestyä niitä kovin luonnollisesti. Samoin pelkkien siskojen kanssa varttuneet naiset usein odottavat miehiltä ihan uskomattomia asioita... siis odottavat jotain prinssiä jne.

Sitten taas ne pojat joilla ollut siskoja ja toisinpäin, musta niillä on jotenkin järkevämpi ja realistisempi käsitys toisesta sukupuolesta ja suhteista. Siis MUSTA! :)

Tämäntakia haluaisin itse molempaa sukupuolta lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja apq:
Alkuperäinen kirjoittaja Manku:

No esim. miniä- ja vävykokelaat. :D

höh, voihan se olla että tyttö/poikakatras tuo kotiin sekä miniä- että vävykokelaita :D

mulla on 2 poikaa ja olen aidosti onnellinen, että lapset on samaa sukupuolta, itse sukupuolella ei merkitystä. Tiesin jo etukäteen, että lapset jää kahteen, joten ihana että lapset on pienellä ikäerolla ja molemmat poikia. Kaveri on aina lähellä. Ei mua tartte sääliä:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä joskus ajattelen sitä ja mietin mitä kaikkea he menettävät kun niillä ei ole.

En koskaan kelleen mene aukomaan tästä asiasta. Minusta on jotenkin suloisempaa, kun on pelkkiä tyttöjä. Pelkkien poikien vanhempia jotenkin säälin, vaikka pojat ovat helpompia käsitellä.

Tuo nyt kun ei ole mitään verrattuna niihin naisiin ja miehiin jotka ei saa lapsia ollenkaan.
Ja mun mielestä on taas tyttöjä helpompi käsitellä kun poikia. (molempia sukupuolis löytyy).

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Miksi mua pitäis sääliä? Ja kun meillä on vain poikia, pääsemme helpommalla..??

Miten niin poikien kanssa pääsee helpommalla?

En sanonut, että pääsee helpommalla, vaan että poikia on helpompi käsitellä. ;)

Mulla on tyttö ja kaksi poikaa ja kyllä tuo tyttö on ollut helpoin käsiteltävä....mä uskon, että se on enemmänkin persoonasta kiinni.

Heh :). Ehkäpä näissäkin on ihan persoona erot. Meillä onneksi on rauhallinen tyttö. Eipä tarvii pahemmin käsitellä ;)

Niin kuin millälailla? Tuttava perheen likka on aivan kamala tapaus, täystuho koko likka. Siinä niillä vanhemmilla on työtä. Mun mielestä ihan sama onko tyttöjä vai poikia...

ajattelen pelkkien poikien vanhemmista, että reppanat :( Tyttöjen vanhemmista ja molempien vanhemmista en ajattele mitään.

Itse olen aina halunnut kolme tyttöä, nyt minulla on kaksi ja kolmatta en enään tohdi tehdä jos tuliskin poika.

Ei pojissa mitään vikaa ole, varmasti rakkaita vanhemmilleen, mutta me ei haluta sellaista ilkeää pahaäänistä räkänokkaa:)

Yhteistyössä