Oletteko käyttäneet potkareita? Niitä henkselillisiä. Ja mitä muuta vauva tarvitsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Ostin kirpparilta ison kasan potkareita ja bodyjä vauvalle, kaveri sanoi ettei niitä potkareita jaksa laittaa, ja olisi parempi ostaa vain puolipotkareita. Mitä vielä ostelisin, laskettu aika elokuussa ? :) Minkä kokoisia haalareita ja lämpöpukuja tms.?

Vielä yksi kysymys, saankohan sen vuoden 2011 äitiyspakkauksen, jos en tilaa ihan vielä? Ehkä voisin ottaa ensi vuoden paketin, jos valita saa.

Olen käyttänyt, sen mitä meille noita on siunaantunut. Itseasiassa 4kk:lla on parhaillaankin päällä potkari-tyyliset housut. En pidä niiden laittoa hankalana, itseasiassa ne ovat helpotuskin siinä mielessä että ne puolipotkarit helpostivaluvat alas ja kantoliinaa käyttäessä jäävät ryttyyn jne. Mutta tosissaan yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.

Potkarit oli aika vähällä käytöllä, puolipotkarit oli parempia. :)

Miksi kaikki aina haluaa vasta seuraavan vuoden äitiyspakkauksen? Ei kai sitä ole edes julkaistu vielä, sehän voi olla kamalampi kuin tämän vuoden 2010.

Potkarit oli aika vähällä käytöllä, puolipotkarit oli parempia. :)

Miksi kaikki aina haluaa vasta seuraavan vuoden äitiyspakkauksen? Ei kai sitä ole edes julkaistu vielä, sehän voi olla kamalampi kuin tämän vuoden 2010.

Koska sain monta vaatetta jo lahjaksi mitä siinä vanhassa on ollut. Voihan ne samat tietysti olla seuraavassa paketissakin, mutta jospa ei olekaan.

Itse en tykkää terällisistä housuista, kun jalkaterä voi olla pitempi kuin teräosa ja yhtään jos on pienet, niin jalat ei mene suoraksi jne... muutoin ihan sama onko haalarimalli vai vyötärömalli, kunhan avonaiset lahkeet ja sukat.

Tjaa.. ei mun mielestä ainakaan niiden henkselipotkareiden pukeminen mitenkään vaivalloista ole.. Ehkä tykkään niistä jopa enemmän kuin puolipotkareista.. Makuasioita, makuasioita..:)

en oo käyttäny potkareita, housuja vain, en edes puolpotkareita, justkin kun jalkateräosa on usein tosi pieni ja kun ei ole nilkois resoria niin lähtee jalasta kokoajan.

mun kokemukset..

Esikoisen kanssa käytin jonkun verran potkareita, ei ollut musta mitenkään hankalat pukea. Kummankaan kanssa en pitäynt puolipotkareita sit taas lainkaan, kun mun mielestä oli vaan helpompaa ja siistimpää käyttää sukkahousuja. Ne puolipotkarit tuppas ainakin ihan pienellä vauvalla lähtemään kokoajan jaloista ja sit ne vaan roikkui..
'
Mut mielipide- ja kokemusasioitahan nää on, jokaisella omansa. :) Kokeilemalla selviää.

Meillä jäi kaikki hekselipotkarit käyttämättä, sen sijaan puolipotkareita ja housuja käytettiin bodyn kanssa. Minä koin pienelle vauvalle niiden kokopotkareiden pukemisen hankalana, koska siinä joutuu enemmän nostelemaan vauvaa ja näpräämään sitten niitä nappeja tai neppareita kiinni.

Housut olivat parhaimmat. Nimittäin kun muksu puklasi, niin potkaritkin piti vaihtaa (turhaa pyykkiä), terälliset eivät istu niin hyvin kuin housut (resorit).

Mikä etu edes potkareista on? Ei meillä housut tippuneet jalasta.

Meillä on käytetty aivan todella paljon henkselipotkareita, joissa on avonaiset lahkeet. Toi meidän poju on sen verran pyöreä, että tavalliset housut tuntuu puristavan vatsan kohdalta - etenkin jos alla on puolipotkarit. Henkselihousujen kanssa alle voi sujuvasti laittaa puolipotkarit eikä päällihousut kiristä. Lisäksi potkarit suojaa bodya esim. kuolalta tai pukleilta. Helpompi on minusta vaihtaa potkarit kuiviin kuin body.

Meillä ei noita koko-potkareita juuri käytety, yleensä puolipotkarit ja body. Kuitenkin kaikista kätevin vaate vauvalla on mielestäni vetoketjullinen kokopuku, sellainen, jossa on myös sukkaosa. Todella kätevä vaate pukea, helppo vaihtaa vaippa ja koska ainakaan meidän vauvalla ei sukat jaloissa pysynyt, niin noita pukuja hamstrasin useita. :) Kaikki nepparilliset vaatteet vaan käy ainakin mun hermoon, jotenkin ne menee aina juoponnappiin ja kestää ikuisuuden pukea. Sitten kun vauva rupesi seisomaan, niin suosin tuollaisia pukuja edelleen mutta ilman sitä sukkaosaa.

Yhteistyössä