Oletteko käyttäneet potkareita? Niitä henkselillisiä. Ja mitä muuta vauva tarvitsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Ostin kirpparilta ison kasan potkareita ja bodyjä vauvalle, kaveri sanoi ettei niitä potkareita jaksa laittaa, ja olisi parempi ostaa vain puolipotkareita. Mitä vielä ostelisin, laskettu aika elokuussa ? :) Minkä kokoisia haalareita ja lämpöpukuja tms.?

Vielä yksi kysymys, saankohan sen vuoden 2011 äitiyspakkauksen, jos en tilaa ihan vielä? Ehkä voisin ottaa ensi vuoden paketin, jos valita saa.

Molempia potkareita käytän pojalla, ei ne oo hankalia mun mielestä. Uusi pakkaus julkastaan kait lähiaikoina mutta sitä jaetaan vasta kun vanha loppunut. loppusyksystä alkaa saamaan uutta luultavasti.

Meillä käytettiin henkselipotkupukuja, mukavampi minusta pienelle, kun ei vyötäröresori/kuminauha paina siinä massun päällä/selän alla. Pysyvät paremmin. Kummallista on, jos ei JAKSA LAITTAA...

Enpä usko, että onnistut keplottelemaan ensi vuoden pakkauksen. Miten sen tekisit? Aina alkuvuosi jaetaan viimevuotista.

Viimeksi muokattu:
paketit vaihtuu huhtikuun tienoilla tai sitten kun vanhat on jaettu..hae kesällä niin luulis uus paketti tulevan :) Mä tykkään käyttää vauvalla henkselipotkareita kun meillä ainakin nyt 4kk vanhana ollaan niin vauhdikkaita että normi pöksyt ei ainakaan yöllä pysy jalassa :) talvea varten en kyllä uutta haalari ostas, tai ehkä kirppikseltä jonkun pienen (50-60cm). Pakkauksen haalari on iso muta eipä se vauva sitä pahalla katso, ja ei tartte vielä miettii ettei pääse liikkuun yhtään jos isot haalarit ;) ja parhain ois mielestäni kaukalopussi jos kaukaloa käytätte.. Sitten jotain lämpimiä vanupukuja koot varmaan 60cm? Riippuu tietty penskan koosta.. mein 4kk käyttää nyt kokoa 60 :)

Me käytettiin pääasiassa bodyja ja puolipotkareita. Olivat meidän mielestämme kätevimpiä, koska pojalla selkä oli hyvin pitkä jalkoihin verrattuna, jolloin potkareissa lahkeet olivat aina liian pitkiä.

Liian pientä pukua en talveksi suosittele ostamaan, koska vauvat voivat kasvaa hyvinkin nopeasti. Meidän poikamme oli 4 kk ikäisenä jo noin 69 cm ja 9,5 kg. Käytti silloin jo 74 cm bodeja.

Käytäntö varmasti opettaa, että minkälaiset vaatteet ovat teillä suosituimpia. :)

on kolme lasta, enkä ole yksiäkään potkareita lapsillani pitänyt, ne on musta tosi epäkäytännöllisiä. Meidän vauvoilla on tavallisia housuja, vyötärön kohdalla on sellanen levee trikookaistale, joka ei todellakaan paina vatsaa.

Mä en taas käyttänyt puolipotkareita kummallakaan pojistamme juuri ollenkaan. Ei pysynyt kunnolla päällä ja mun mielestä ne henkselilliset on mukavempia juurikin sen takia kun ei ole vyötärönauhaa. Tuntu vaan et niitä potkuhousuja joissa ne henkselit oli tosi huonosti tarjolla... Kaikkialla vaan niitä puolipotkareita.

Niin ja noista haalareista ja lämpövaatteista. Ne pakkauksen vaatteet käy oikein hyvin. Meillä syyskuussa ja joulukuussa syntyneet muksut ja molemmilla alusta asti pakkauksen haalari. Onhan se alkuun iso, mut ei se haittaa.

Taitaa olla makuasia puolipotkarit vai potkarit. Mä en ekalla käyttäny potkareita ollenkaan kun musta ne oli kamalan hankalat. Sitten kolmosella taas käytin kun ilmeisesti oli taito karttunut, ei ne olleet enää yhtään sen hankalammat pukea ku puolipotkaritkaan + että just aattelin ettei sit paina se resori vaavin selkää. Ja onhan ne söpösiä.. :) Jos nelonen saadaan elävänä kotiin asti niin aattelin käyttää potkareita hänelläkin.

Se on vähän tottumis- ja mielipidekysymys millaisia vaatteita tykkää lapsella pitää.

Minä tykkäsin pitää ekat kuukaudet vauvalla vanhan aikaisia solmittavia kietaisupaitoja ja potkareita. Tätä sai aika paljon selvitellä, kun monen mielestä nuo on niiii-iin vaikea pukea. Ei minusta :D

Nuorimman pojan kanssa ei edes voinut pitää puolipotkareita. Hänellä oli napatyrä, joka ärsyyntyi jos vaatteet hankasi, joten potkarit on ihan mukavat ja hyvät pienellä monesta syystä.

Meillä toimi parhaiten vastasyntyneellä kietaisubodyt ja puolipotkarit. Syksyksi meillä oli teddyhaalari, tai oikeastaan kaksi kun saatiin molemmat lahjaksi: ruskea oranssilla vuorilla ja valkoinen kuviovuorilla. Talveksi ostin kirppikseltä toppapussin, Lindexin mallistoa. Lindexillä on myös tosi kivoja haalareita vauvalle, ne on kai oikeasti yöpukuja mutta mä en vastasyntyneellä pitänyt erikseen yövaatetta joten niitä haalareita pidettiin päivälläkin. Käteviä, kun nepparit sai lahkeeseen asti auki ja vaippa pysyi hyvin paikallaan eikä mikään kohta painanut.

Minä suosittelisin heti alkuajoiksi kietaisubodeja.. Meillä ne osoittautui todella hyviksi, varsinkin silloin, kun joskus sattui isoja kakkavahinkoja, ei tarvinnut vaatteita ottaa pois pään ylitse (jolloin ainakin meidän tuuheatukkaisella vauvalla olisi tukkakin sitten ollut kakassa). Muutamia tavallisisa bodeja jouduin samaisesta syystä saksilla aukomaan pois päältä.. Sisällä käytettävät ohkaiset tumput on kans kätevät, jos vauvalla on terävät kynnet ja niitä kun ei heti saisi mennä leikkaamaan, ettei raavi itseään sitten..

Yhteistyössä