Oletko tyytyväinen omaan etunimeesi? GALLUP

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa?
Petra
Onko nimesi yleinen?
Kohtuuyleinen
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia?
Ei ole ollut luokalla tai naapuriluokalla, koulussa muutenkaan pahemmin. Kerran oli siskoni luokalla kaksoset Petra & Laura K. Me kun ollaan siskon kanssa samat. :)
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen?
Kyllä, mutta kunnioitan vanhempieni valintaa sen verran, että pidän nimeni ja pidän siitä.
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä?
Petra Pontra Pieru olin ala-asteella. Sukulaisilleni (ja itselleni) olen Peppi, mutta se ei ole haukkumasana. Lempinimiä on Pepin lisäksi monia (Pate, Pepe, Petronella, Peppiina, Pete yms.)
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi?
Ei mitenkään kummalisesti viehätä. Miesnimet ovat useat melko yleisiä (Pietari, Pekka, Petri, Pekko, Panu, Paul/i, Peter, Petteri, Patrik yms.), joten en antaisi lapselleni tai vastaavaa. Ihan kivoja yleisnimiä. Naisten nimet ei niin monet ala p:llä (Petra, Peppi, Patricia, Pirita jne.) ja ne ovat ihan nättejä.

"vieras"
Oletko tyytyväinen omaan etunimeesi? Kyllä.
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? Maria.
Onko nimesi yleinen? On.
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Kyllä, samanikäisiä on tullut vastaan.
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? Nuorempana ehkä.
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Neitsyt Maria
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Kait, mut makuni on kyl laajempi.

"Vera"
[QUOTE="vieras";23329354]Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? Vera
Onko nimesi yleinen? Ei
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Ei
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? En
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Ei ole
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi?[/QUOTE] Ei oikeastaan

"vieras"
En todellakaan ole tyytyväinen! En käsitä, miksi rakas edesmennyt isäni päätti laittaa mulle tämän nimen.

Nimeäni käytetään yleensä yhteydessä, jossa halutaan pilkata jotain naishenkilöä.

????????
[QUOTE="vieras";23336232]En todellakaan ole tyytyväinen! En käsitä, miksi rakas edesmennyt isäni päätti laittaa mulle tämän nimen.

Nimeäni käytetään yleensä yhteydessä, jossa halutaan pilkata jotain naishenkilöä.[/QUOTE]

Mikä on nimesi??????????

...............
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? Henriikka
Onko nimesi yleinen? Ei
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Ala-aste-lukio välisenä aikana taisi tulla vastaan kaksi samannimistä
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? Kyllä todellakin, voisin lyhentää Riikkaan
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Ei tule mieleen kuin Henrukka (tämä oli vielä ala-asteaikaisen opettajan keksimä)
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Ei oikeastaan

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? en halua
Onko nimesi yleinen? reilu 600 suomessa
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia?ei ketään
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? kyllä ja vaihdankin
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? loruja kyllä
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? ei oikeastaan

En ollut tyytyväinen Hanna nimeeni joten vaihdoin sen pari viikkoa sitten Nannaksi jota olen epävirallisesti käyttänyt jo puolet elämästäni. Nyt tuntuu hyvältä nimen suhteen :)

Hanna on ärsyttänyt aina. Luokalla oli toinenkin Hanna ja kaveripiirissä useampi. Eikä ole koskaan nimestä kiusattu. Eikä miellytä sen kummemmin samalla kirjaimella alkavat nimet.

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa?
-Eeva
Onko nimesi yleinen?
-On mutta yleensä vähän vanhempien ihmisten keskuudessa.
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia?
-Kyllä niitä muutama "kohtalotoveri" on tullut vastaan.
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen?
-En. Ihmiset ovat tottuneet minua tällä nimellä kutsumaan ja itse ainakin loukkaantuisin jos lapseni päättäisivät vaihtaa oman nimensä.
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä?
-Ei.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi?
-Kyllä. Eve, Eveliina ja Eevi ovat kauniita nimiä.

"vieras"
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? Marja
Onko nimesi yleinen? Ei niinkään oman ikäisten, mutta ehkä 50-luvulla syntyneiden keskuudessa.
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Ei. Opiskeluaikana nuorempi luokkakaveri oli saman niminen.
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? En. Oon tottunut nimeeni ja tavallaan tykkäänkin siitä. Lapsena tykkäsin, kun ei ollut muita saman nimisiä.
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Ei oiekastaan.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Kyllä

olen
oikein tyytyväinen. Nimeni on Leena. Saman ikäisillä nimeni ei ole kovin yleinen. Siitä ei ole helppo vääntää mitään lällätyksiä. Lisäksi nimi on helppo lausua ja toimii myös ulkomailla. En koskaan voisi kuvitella vaihtavani:) Samalla kirjaimella alkavista miellyttää lähinnä Lotta ja Linnea.

Yhteistyössä