Oletko tyytyväinen omaan etunimeesi? GALLUP

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Heli"
Olen Heli. Luokallani oli 3 muutakin saman nimistä. Tunnen myös muutamia jotka ovat minua hieman vanhempia. Hyvin yleinen nimi tiettyyn aikaan. Olen tyytyväinen, en vaihtaisi. Sopii minulle.

noooh
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? En halua kertoa, kyseessä on unisex nimi
Onko nimesi yleinen? Miehiä on muutama tuhat, naisia alle 50
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Ei
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? Vaihdoin jo tähän..
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Ei
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Ei oikeastaan.. ei sillä ole merkitystä. Lapsillakin on ihan erilaiset nimet.

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa?
- en kerro
Onko nimesi yleinen?
- on
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia?
- jonkun verran, mutta olin hyväonninen, ettei koskaan ollut samannimistä samalla luokalla, pari kertaa oli niin, että melkein samanniminen, yhden kirjaimen ero nimessä
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen?
- en, koska olen tottunut nimeen ja en osaisi olla enää uudella nimellä
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä?- eipä juuri
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi?
- yleensä ei miellytä. Lapsena pidin kovasti tällä etukirjaimella alkavista nimistä, mutta nykyään en juuri ollenkaan pidä. Jos lapsia joskus saan niin tuskin tulee heidän nimensä alkamaan samalla kirjaimella kuin minun nimeni.

Olen tyytyväinen
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? En kerro
Onko nimesi yleinen? Ei Suomessa
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Ei Suomessa
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? En
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Ei
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Riippuu nimestä, ei automaattisesti

"vieras"
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? Elina
Onko nimesi yleinen? ei ihan suosikki top 10- listalla, mutta aina ollu ns. käytettynä.
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? on niitä jonkun verran,muttei liikaa
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? en
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? no ellunkana yms
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? vokaalilla alkavat nimet juu.

omaan nimeeni olen ollut tyytyväinen, on sellainen minkä olisin voinut antaa omalle lapselleni, jos sitä ei ois mulla jo ollu :D

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? Päivi
Onko nimesi yleinen? Ei kait tuo erikoinenkaan ole.
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Ei yhtään. Vanhempaa ikäluokkaa oli kyllä muutama. Esim Opettaja.
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? En
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Ei oikeestaan.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Ei pahemmin :)

Onko nimesi yleinen?
#Ei ole taman ikaisilla

#Vain yksi

#En

Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä?
#Ei ole

Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi?
#Minua miellyttaa sinansa nimi nimena. En ole ajatellut, ovatko tuollaiset nimet saman tyyppisia kuin omani. Varmasti jotkut.

"riitta"
[QUOTE="vieras";23329354]Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? Riitta
Onko nimesi yleinen? No ei se kovin yleinen ole mutta ei mikään harvinainenkaan
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Ei
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? En ole ajatellut vaikka en ole koskaan nimestäni pitänyt
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? On, ratto-riittaa yms, ei ole kivan kuuloista vaikken tiukkapipo olekaan
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi?[/QUOTE] Joo, jotkut, mutta ei kaikki.

M.
Olen Maria. Pidän nimestäni kovasti, on kaunis.
On yleinen.
Koulussa oli myös toinen Maria tai pari.
En voisi kuvitella vaihtavani etunimeni vapaaehtoisesti toiseen.
Ei ole keksitty väännöksiä tai haukkumasanoja.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Jotkut miellyttää, jotkut ei.

"Vieras"
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa?

Helena

Onko nimesi yleinen?

Ei kovin

Ei

Voisin, mutta en silti halua

Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä?

en nyt muista. Helunaa (lehmä) on yritetty, mutta ei se ole kovin paha.

Esim nimi Helene ei miellytä sikäli koska se on minusta Suomessa snobeilua. Elena tuo mieleen Venäjän (yök) enkä Helgastakaan ole koskaan tykännyt.
Minut muistetaan aina Hanneleksi tai Heliksi, se ole minua paljoa häirinnyt!

"tuuli"
Etunimeni on Tuuli.

Ei ollut kovin yleinen silloin, kuin synnyin (olen reilusti yli 40v), nykyisinhän meillä kaimoilla on jo oma nimipäiväkin.

Kouluaikana en törmännyt muihin samannimisiin, opiskeluaikana vuotta alemmalla kurssilla oli yksi toinen Tuuli ja yksi Tuulia.

En voisi kuvitella vaihtavani nimeäni, siitä on tullut vahva osa identiteettiä, se olen minä.
Tosin kouluaikana minusta kaunein nimi, jonka tiesin, oli Soili. On se vieläkin ihana :)

Nimestäni ei ole keksitty väännöksiä, paitsi Tuuli-muuli(-kumihuuli) ei se kauheesti haitannut, vaikka ei se tietysti kivaakaan ollut. Muuten on tietysti vitsailua riittänyt tyyliin: Tuule vähän, ja sitten on riemua revitty kaiken maailman uutisotsikoista: Tuuli pilasi kisat, Tuuli riepotti mäkimiehiä, Tuuli teki yöllä tuhojaan, Tuuli kääntyy illan aikana länteen jne. mutta en sellaisista jutuista mieltäni pahoittanut.

Samalla kirjaimella alkavat nimet eivät herätä erityistä ihastusta, Tuulikaan ei sanana ole mitenkään erityisen kaunis, Soili esim. kauniimpi :D

"vieras"
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? en..liian harvinainen
Onko nimesi yleinen? ei
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? ei yhtään
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? en!
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? väännöksiä juu..
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? kyllä!

Yhteistyössä