Oletko tyytyväinen omaan etunimeesi? GALLUP

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vfsdgs
En kerro nimeäni, se on melko harvinainen ja ruma. Tällä palstallakin yökkäilty.

Ei ole väännelty. En ole ajatellut vaihtavani, se olisi jotenkin turhamaista ja vanhemmilleni loukkaavaa.

Mutta ei se nyt mitenkään estäisi, että en samalla kirjaimella alkavaa nimeä lapselle antaisi. En kyllä ihan samantapaista.

"Helena"
[QUOTE="vieras";23329354]Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? HELENA
Onko nimesi yleinen? EI HIRVEÄN
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? YKSI VAIN OLI SAMASSA KOULUSSA. EI MITENKÄÄN SUOSITTU 70-LUVULLA.
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? EN NYT ENÄÄ, OLEN TOTTUNUT. TEININÄ INHOSIN NIMEÄ.
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? VAIN SISARUKSET JA PARAS YSTÄVÄ (JA NYT MYÖHEMMIN MYÖS MIEHENI) KÄYTTIVÄT NIMEÄ HELLU.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? JOTKUT KYLLÄ, JOTKUT EI.[/QUOTE]Vastaukset lainauksessa

20
En pidä nimestäni. Nimeni on ollut suosittu 50-60-luvulla ja ise olen 80-luvulla syntynyt. En ole juurikaan tavannut samanikäisiä samannimisiä. Olen aina pitänyt nimeäni vanhana ja rumana. Jos se olisikin joku vanha nimi, kuten Aino, Siiri, Elli yms niin olis tosi ookoo,mutta nimeni on ryhmästä, joka ehkä tulee jossain vaiheessa muotiin, kuten Pirjo, Sari, Riitta, Ritva, Tuula yms. Olen aina halunnut olla vaikka Hanna, Jenni, Minna, Sanna tai Katja eli ihan perus 80-lukulainen.

No joo, kai mun nimi on aika yleinen mutta ei niinkään mun ikäryhmässä vaan 10-20 vuotta vanhemmilla, en tykännyt lapsena, mielestäni karmiva mummo-nimi :D
Nykyään ok, tykkään nimestäni...hassua oli yhdessä lastentapahtumassa nähdä 5vuotias kaima, ei nimittäin ole suosittu nimi ollut eikä varmaan tule olemaan :)

"vieras"
Olen aina tykännyt molemmista etunimistäni. Enkä kerro mitä ne ovat, koska tiedän että kaikki haukkuisivat ne kuitenkin lyttyyn - tosin eipä sillä mitään väliä edes olisi, koska mulle riittää se että itse pidän nimistäni :)

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa?- En halua
Onko nimesi yleinen? Jokseenkin
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Kaksi
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? En ikinä! Ihanan naisellinen ja PITKÄ nimi :heart:
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Ei pysty vääntämään mitään.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Ei yksikään suomalainen nimi ainakaan. Jos siis alkukirjaimesta katotaan.

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? Pauliina
Onko nimesi yleinen? On mun ikäsillä
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Ei yhtäkään
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? En osaa sanoa
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? On, paukkua :D:D
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Ei

On se ihan ok nimi, mutta mun mielestä se ei koskaan ole sopinut mulle, en tiedä miksi...

"Helena"
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa?- En halua
Onko nimesi yleinen? Jokseenkin
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Kaksi
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? En ikinä! Ihanan naisellinen ja PITKÄ nimi :heart:
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Ei pysty vääntämään mitään.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Ei yksikään suomalainen nimi ainakaan. Jos siis alkukirjaimesta katotaan.
Sun nimi on Katariina? ;)

"Yksvaan"
En pidä nimestäni, vai pitäisitkö sinä, jos nimesi olisi Kirsi?
Ala-asteella luokallani oli toinen Kirsi, joskus töissäkin jonkin aikaa. Muuten en ole pahemmin törmännyt.

Toisaalta asiat voisi olla vieläkin pahemmin ja nimeni voisi olla Kirsti.

kirsikö???
[QUOTE="Yksvaan";23333851]En pidä nimestäni, vai pitäisitkö sinä, jos nimesi olisi Kirsi?
Ala-asteella luokallani oli toinen Kirsi, joskus töissäkin jonkin aikaa. Muuten en ole pahemmin törmännyt.

Toisaalta asiat voisi olla vieläkin pahemmin ja nimeni voisi olla Kirsti.[/QUOTE]

Kieltämättä en pitäisi. Kirsti on tosiaan pahempi kuin Kirsi!

"vieras"
Olen Arja, kouluaikaan muistelen että yksi kaima oli, eli ei varmaan mitenkään hirveän yleinen ainakaan silloin kun itse olin koulussa. Enpä haluais vaihtaa. Ei ole pahemmin haukkumanimia tai muitakaan väännöksiä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23334061]Olen Arja, kouluaikaan muistelen että yksi kaima oli, eli ei varmaan mitenkään hirveän yleinen ainakaan silloin kun itse olin koulussa. Enpä haluais vaihtaa. Ei ole pahemmin haukkumanimia tai muitakaan väännöksiä.[/QUOTE]

arja-harja-karja-sarja

Mun nimeni on tusinatavaraa. Ei herätä mitään tunteita, enkä ole koskaan ajatellut asiaa. En koe identiteettiäni nimeni kylkiäisenä, ja olisi ihan sama, jos nimeni olisi jokin toinen. Rebel-henkinen äitini olisi halunnut minusta Hildan, ja niin sovittiin, kunnes ristiäisissä isäni oli vienyt pastorin vajan taakse "miesten kesken" ja siellä oli päätetty, että Hildaahan tytöstä ei tule. Kun sitä vettä sitten lutrattiin pääkoppaani sukulaisten hurratessa, sanoi pastori, että kastaa vauvan Hannaksi. Tämä oli äidillenikin yllätys.

"Rebekka"
Mun nimeni on tusinatavaraa. Ei herätä mitään tunteita, enkä ole koskaan ajatellut asiaa. En koe identiteettiäni nimeni kylkiäisenä, ja olisi ihan sama, jos nimeni olisi jokin toinen. Rebel-henkinen äitini olisi halunnut minusta Hildan, ja niin sovittiin, kunnes ristiäisissä isäni oli vienyt pastorin vajan taakse "miesten kesken" ja siellä oli päätetty, että Hildaahan tytöstä ei tule. Kun sitä vettä sitten lutrattiin pääkoppaani sukulaisten hurratessa, sanoi pastori, että kastaa vauvan Hannaksi. Tämä oli äidillenikin yllätys.
Hilda olisi ollut hienompi :D vai että miesten kesken...

Yhteistyössä