Oletko tyytyväinen omaan etunimeesi? GALLUP

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa?
Onko nimesi yleinen?
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia?
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen?
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä?
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi?

Tönt
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? en.
Onko nimesi yleinen? ei. olen ainoa.
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? ei.
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? ei.
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? ei.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? ei.

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa?- En kerro
Onko nimesi yleinen?- On niitä muutamia
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia?- Ei
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen?- En
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä?-Nelli ja Melli
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi?- Riippuu mistä roikkuu

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? En kerro vaikka eipä tuo kovin vaikea oo selvittääkään
Onko nimesi yleinen? On
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Joo, parhaimmillaan oli luokalla neljä kaimaa, osa tosin kahdella iillä.
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? En, ällö-sukunimen vaihtaisin kyllä
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Ei
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Itseasiassa joo :D

"vieras"
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? en
Onko nimesi yleinen? on
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? on ja on luokallakin ollut.
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? en.
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? ei ainakaan korviini ole koskaan kantautunut.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? joo.

"Kaisa"
Kaisa olen. Kouluaikana ei ollut samalla luokalla koskaan toista Kaisaa, riparilla oli yksi. On kai aika yleinen nimi, haukkumanimiä ei keksitty, nimeä en vaihtaisi vaikkei se niin kummoinen olekaan. En osaa sanoa muista K-alkuisista nimistä, toiset on kivoja toiset ei.

,.,.
mä en pidä nimestäni, mun nimi on ollut suosituimpien nimien listalla 60-70lvuilla ja nimen perusteella mua on aina luultu vanhemmaksi, mikäli ei ole siis nähnyt minua, olen syntynyt 80-luvun puolivälissä.
en vaihtaisi nimeäni, koska se on kuitenkin osa minua, mutta en siitä silti pidä.
joitakin väännöksiä on keksitty mutta ei mitään kovin loukkaavaa.

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa?
En halua kertoa

Onko nimesi yleinen?
Ei ole yleinen, suomessa vain muutama samanniminen

Paljon samanikäisiä lapsia on tullut vastaan kyllä :D Mutta ei yhtään samannimistä

En

Ei ole

Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi?
Samalla kirjaimella alkavat nimet ovat "varasijalla" tulevan lapsemme nimeksi

JenJenJen
]Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? - Jenni
Onko nimesi yleinen? - On mun mielestä juu.
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? - On, luokalla oli parhaimillaan 3.
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? - En voisi.
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? - Jenni penni puupenni jne :D
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? - Miellyttää, lapsen nimi alkaa myös J- kirjaimella

"viivi"
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? Viivi
Onko nimesi yleinen? Nykyään on yleinen.
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Muutama
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? Ehkäpä
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Onhan noita joskus väännetty.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Jotkut miellyttää jotkut ei.

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? oon mä sen joskus tääl kertonu mut en mä viitti joka ketjuun sitä laittaa.
Onko nimesi yleinen? On
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Kyllä!
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? Must olis outoo jos kutsuttais jollain muulla nimellä, vaik esim mies käyttää vähä pidempää versioo mun nimestä ja se on ihan jees, mut mun toinen ja kolmas nimi ei sopis sit taas sen nimen kanssa.
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? No on vaik kuin paljon, ykski joka täällä jatkuvasti näkyy.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Kyllä, mut ei esim mun lapsilla oo kuitenkaan samalla alkukirjaimella alkavat nimet tai ees samantapaset.

Olen ihan kohtalaisen tyytyväinen. Käytän kutsumanimenäni toista etunimeäni.
Ensimmäisellä nimellä ala-asteen opet silti mua kutsu ja sillä nimellä oli kaimoja, toisella nimellä ei olis ollut ainakaan samoissopetusryhmissä.
On aika yleinen (varsinkin toisena nimenä) ja väännöksiäkin on jonkun verran.

[QUOTE="vieras";23329354]Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa?
Onko nimesi yleinen?
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi?[/QUOTE]

Etunimeni on Satu.

Se oli 1960-luvull,a jolloin synnyin, kovin yleinen nimi.
"Joka paikassa" oli Satuja enkä todellakaan ollut nimeen tyytyväinen.

Kun täytin 18 sain vanhemmiltani lahjaksi kirjeen, jonka olivat kirjoittaneet minulle synnytyslaitoksella sinä yönä kun synnyin. Siinä kerrottiin myös se, minkä nimen aikoivat minulle antaa ja miksi. Satu-nimestä kirjoittivat että kokivat sinä yönä alkaneen heitä suuremman tarinan, jonka loppua eivät itse koskaan näkisi, mutta jonka jo nyt näkivät kauniina, kuulaana ja monella lailla merkittävänä.
Siirappinen kirje (annetaan anteeksi , olivathan juuri eiskoisensa saaneet ja toinen vielä varmasti hormoneistakin sekaisin), mutta sen myötä tein lopullisesti sovun nimeni kanssa.
Lempinimi hyytyi vain signeerauskäyttöön.
Satu siis olen ja Satuna pysyn.
Ja - niin kuin vaarini aina tapasi sanoa - loppujen lopuksihan vain ainoastaan sadut ovat tässä maailmassa varmasti totta.

44 vuotta myöhemmin yksi lapsenlapsistani sai tuon tarinan ja isoisoisänsä kirjoitusten mukaan yhdeksi nimistään mumminsa nimen. Satu siis jatkuu minunkin jälkeeni.

Nimestä on tietenkin tehty väännöksiä ja loruttu jne. Luullakseni kaikista nimistä on.
Yhtään traumoja ei ole jäänyt, jos kohta myönnän että iskurepliikinä "Lähteekö Satu saunaan?" on noloin ja kulunein mitä keksiä voin.
:)

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? En halua

Onko nimesi yleinen? Joo ja ei. Ensimmäinen osa, jota usein käytän, on yleinen. Toinenkin osa osa, vaikken sitä sellaisenaan käytäkään. Koko yhdysnimi taas on harvainen.

Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Siis kaimoja varmaan tarkoitat? :D En ole koskaan oikeasti tavannut yhtään kaimaani. Koko nimellä. Ensimmäisellä osalla kyllä, muttei jostain syystä koskaan mun kanssa samalla luokalla.

Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? Ehkä.

Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? On.

Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Jotkut.

Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? Minna
Onko nimesi yleinen? Oli 80-luvulla.Ei taideta enää tänä päivänä antaa lapselle nimeksi Minnaa,ellei haluta poiketa valtaväestöstä :D
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? On
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? No en.Nimi ko nimi
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Minde on yleisin.
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Minttu ja Milla on mukavia..

No se Tiina
Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa? Tiina

Onko nimesi yleinen? No todellakin!

Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Siis tarkoitetaanko tässä saman ikäistä jolla on sama nimi? Kaksi saman ikäistä tuli vastaan välillä ala-aste- ammattikoulu (ihme että niin vähän)

Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen? Kyllä, ole harkinnut sitä teini-iästä asti hyvin vakavasti

Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä? Väännöksiä kyllä, mutten muista että kukaan pahassa mielessä olisi väännellyt

Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi? Eipä juuri

Vielä lisäys: Inhoan Tiina- nimeä, koska se on otettu yleisyytensä takia tällaiseksi "julkinen riista"- nimeksi, jota käytetään joka paikassa, vähän niin kuin Matti Meikäläistä tai Virtasta. Tiina on mainoksissa, Tiina on tv:ssä, Tiina oli jopa useamassa putous-ohjelman sketsissä. Ja olen todella kyllästynyt tuohon kun omaa nimeä hoetaan joka paikassa ja tavallaan tehdään pilaa, tästä syystä olen vakavasti harkinnut vaihtavani nimeni johonkin toiseen.

minä,
[QUOTE="vieras";23329354]Mikä on etunimesi, jos haluat kertoa?
Onko nimesi yleinen? On
Onko kouluaikana tullut vastaan paljon samanikäisiä lapsia? Ei
Voisitko kuvitella vaihtavasi etunimesi vapaaehtoisesti toiseen?Ei
Onko nimestäsi keksitty väännöksiä ja muita haukkumasanoja? Mitä?Ei
Miellyyttääkö sinua samalla alkukirjaimella tai samoja kirjaimia sisältävät nimet kuin oma etunimesi?[/QUOTE]Kyllä

Katselin netistä äsken niin oli tietoa että suomessa on viisi samannimistä naista. Siis etunimellä. :)

Yhteistyössä