Siis ainakin minun pointti on seuraava. Koska ihminen on hedelmöityksestä alkaen elävä ihminen, on sen elämä saman arvoinen jo silloin kuin isommiksi ehtineiden. Ei ole olemassa mitään aikarajaa jolloin ihmisestä tulisi enemmän ihminen.
Tämä on hyvin mustavalkoista ja täysin luovuttamaton arvo. Jos tästä luovutaan, tarkoittaa se, että hylätään tieteelliset tosiasiat ja ruvetaan eri maailmankatsomuksellisista seikoista arvioimaan ihmisen elämän arvoa. Jokaisella olkoon tämä oikeus itsellään, koskien omaa elämäänsä. Toisen elämää pitää kunnioittaa olipa tämä miten kyvytön sitä itse puolustamaan.
Kun tämän muistan totean itselleni seuraavaa: minulla ei ole oikeutta tappaa toista ihmistä sen takia, että minun mielestäni hänen elämänsä ei tule olemaan elämisen arvoista. Minulla ei ole oikeutta tappaa toista ihmistä, sen takia, että minut on raiskattu. Minulla ei ole oikeutta tappaa toista ihmistä sen takia, että olen itse kuolemanvaarassa.
Geneettinen keskeytys. Minä uskon luonnolliseen kuolemaan. Minä en lähde tappamaan ketään sen takia, että hän ehkä ei eläisi kauaa tai ehkä kärsisi tai ehkä eläisi liian kauan.
Abortin puolustajillekin varmaan saa esittää kysymyksiä. Onko abortti oikein vain sen takia, että äiti ei halua lasta, esim. taloudellisen tilanteen vuoksi? Onko abortti oikein, jos äiti toivoo, saavansa pojan, mutta tyttö on tulossa? Onko abortti oikein, jos isä haluaa pitää ja hoitaa lapsen, mutta äiti ei halua? Perusteluja vastauksiin toivon tietysti.